فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یاسوج:

همه وجودمان متعلق به شهدا است/ اسرائیل حتماً طعم تلخ انتقام شرارت‌هایشان را خواهند چشید

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یاسوج گفت: همه وجودمان متعلق به شهدا است و اگر آن‌ها نبودن در کنار سواحل و رودخانه‌ها از حیثیت و ناموس و کرامت این ملت دفاع کنند دشمن بی‌رحمانه ذلت را بر این سرزمین حاکم می‌کرد
کد خبر: ۹۶۲۶۰۴۴
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، سرلشکر پاسدار حسین سلامی در اجلاسیه دو هزار شهید کهگیلویه و بویراحمد با تلاوت آیاتی از قرآن کریم گفت: صمیمانه خداوند بزرگ را سپاس گذارم که در این شب آسمانی و در این لحظه‌های معنوی و ملکوتی ما را به می‌همانی شهیدان والامقام دفاع مقدس و دفاع از اسلام عزیز در این محفل باشکوه راه دادند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در بین این مردم باشکوه، سرزمین قله‌های رفیع و سرسبز و با طراوت، سرزمین آبشار‌های زلال، بام بلند ایران و سربلند کهگیلویه و بویراحمد توفیق و افتخار حضور یافتم گفت: مردمان این دیار الهام یافته از طبیعت زیبا و برجسته و درخشان آن هستند مردمانی که به سلحشوری و حماسه آفرینی و غیرت و جوانمردی، به مجاهدت و سرسختی و پشتکار و به‌ایستادگی و استقامت شهره هستند، مردمانی که به مهربانی و احساس عمیق و عاطفه لطیف و مهمان نوازی معروف هستند؛ مردمانی که برای ایران عزیز سرمایه، فداکار، وفادار و سرشار از اعتماد هستند.
 
وی با اشاره به اینکه‌امشب این جمعیت وسیع که کرانه آن را به خوبی نمی‌بینم و بی‌کرانه و خوش امتداد و وسیع است گفت: این مردمان با فرهنگ و باهوش، مؤمن، اینجا جمع شده‌اند تا از ستاره‌های درخشان آسمان افتخار انسان تجلیل کنند. شخصیت هر ملت و قوم و جامعه‌ای به درخشش مردان و زنان آن جامعه در حوادث سخت تاریخ است. هویت هر جامعه از درون رخداد‌های سخت و از دل هنرمندی مردان و زنانی شکل می‌گیرد و شهدا کسانی هستند که هویت دینی و ملی ما و شخصیت رفیع ما و اعتبار بین‌المللی ما منزلت جهانی ما و تاریخ ما، سرنوشت ما و همه این‌ها را به زیبایی ترسیم کردند.
 
وی ادامه داد: ما زندگی را از آن‌ها به ارث بردیم شهیدان سرچشمه‌های طیبه این جامعه بودند و شهیدان این استان جمعی کثیری از آن خیلی عظیم شهیدانی هستند که برای ما یک تاریخ زنده و حقیقت جاری و فضایل ماندگار و پایدار ساختند. راه استقلال و حریت و آزادی، راه سربلندی و احتزاز و راه آرامش ما را افتتاح کردند.
سرلشکر سلامی با بیان اینکه حوادث و تأثیرات آن در زمان متوقف نمی‌شود، تاریخ یک حقیقت زنده است و عاشورا یک حقیقت جاری که زمان آن را کهنه نمی‌کند. گردغبار فراموشی بر آن نمی‌نشیند گفت: دفاع مقدس استمرار عاشورا بود یک نمایش باشکوه از مردان و زنانی که آمده بودند که اگر در حادثه عاشورا می‌بودند خویش را سپر تیر‌هایی می‌کردند که ظهر خونین بر پیکر امام حسین(ع) ضربه میزد.
 
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ما این همه افتخار و عظمت را که به نام ایران در پرتو اسلام در عصر حاضر به ارث برده‌ایم محصول فداکاری و جانبازی این شهیدان والامقام است، تأثیر فداکاری آن‌ها تا ابد بر این سرزمین جاری و از یاد نمی‌روند و می‌درخشند.
سرلشکر سلامی گفت: ما به واسطه آن‌ها مانده‌ایم و بقا و عزت، امنیت و شکوه و پیشرفت ما امروز و تا ابد مدیون شهیدان است و در کنار آن صبر و استواری و پایداری و نجابت خانواده‌های آن‌ها که در این مصیبت‌ها صبر کردند، مادران شهدا و پدران و همسران و فرزندان و وارثان شهیدان امروز همانندی خورشیدی فروزان در جامعه ما می‌درخشند و الهام بخش ایثار و فداکاری و معنا بخش روح فضیلت است.
 
سرلشکر سلامی با بیان اینکه شهیدان حجت‌های خدا بر ما هستند و به ما یاد دادند که برای بقا، شرأفت مردانه و زندگی عزت مردانه نباید از مرگ ترسید گفت: شهیدان ما نشان دادند که آن‌ها هستند که به کوه‌های بلند سرسختی و صخره‌ها استحکام می‌دهند و اگر رزمندگان بر روی کوه‌ها نمی‌ایستادند کوه‌ها تسلیم می‌شدند و اگر آن‌ها نبودند رودخانه‌ها تسلیم می‌شدند آن‌ها بودند که صلابت بخشیدند، آنان به کوه‌ها استواری و‌ایستادگی آموزاندند.
سرلشکر سلامی گفت: همه وجودمان متعلق به شهدا است و اگر آن‌ها نبودن در کنار سواحل و رودخانه‌ها از حیثیت و ناموس و کرامت این ملت دفاع کنند دشمن بی‌رحمانه ذلت را بر این سرزمین حاکم می‌کرد اما در کلام حضرت‌امیر که مظهر غیرت هستی است آن مرد استثنایی آفرینش که صلابت الهی را در امامت خویش متجلی کرد گفت هیچ قومی ذلیل نشد جز اینکه دشمن در سرزمین او پای گذاشت.
 
وی با بیان اینکه این جوانان که تصاویر آن‌ها همچون ستاره‌ای می‌درخشد اجازه ندادند خاک سرزمین در اشغال دشمن بماند و اجازه ندادند پیکر ایران تجزیه شود و عظمت ایران در برابر فشار استکبار تحقیر شود تصریح کرد: آن‌ها رمز بزرگی، اَسرار جاودانگی ما بوده و باید از آن‌ها تجلیل و به آن‌ها افتخار کرده و تصاویر آن‌ها را در اجتماعات بیاوریم.فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: این استخوان‌های مدفون در خاک، بقای ما و حیات ما و افتخار ما هستند اگر آن‌ها نبودند تاریخ تغییر و سرنوشت ما تغییر می‌کرد؛ اگر ملتی در حوادثی اشتباه کند ممکن است حذف و محو و هویتش از بین رفته و دین و‌ایمانش نابود شود.
 
سرلشکر سلامی گفت: باید‌ایستاد و نباید ترسید و برای ملتی که به خدا‌ایمان دارد ترس معنا ندارد و مرگ برای اسلام و انقلاب و‌ایمان ارزش برای حیات ابدی است و شهدا برای بقای با ارزش و با منفعتی الهی جان خویش را با بهشت برین و خدای بزرگ معاوضه کردند آن‌ها حقیقت زندگی و مرگ را یافتند و آن‌ها عمیقأ عارف بالله بودند انسان تا به یقین نرسد نمی‌توانند جان خود را فدا کند.
 
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: این لباسی که امروز بر تن ما است به واسطه آن شجاعت‌ها، رشادت‌ها است، آن‌ها بعد از دفاع مقدس اجازه ندادند دشمن بر این خاک حاکم شوند. دشمن عرصه جنگ را به بخش‌های دیگر برد و همه عرصه‌های زندگی ما را به جنگ تبدیل کرد. دشمن درصدد است‌ایمان و حجاب و نماز و باور و اعتقاد، اسلام را از جوانان ما بگیرد این اقدام آن‌ها در صحنه عظیم جهانی بوده و هنوز ادامه دارد.
 
سرلشکر سلامی تصریح کرد: امروز جوانان ما با اقتدا به شهدا با حضور در مسجد، نماز و ادامه راه آن‌ها و حضور در اربعین و در خیابان‌ها سینه زدند و نوحه خواندند و دشمن را ناامید کردند. دشمن در این حداقل شکست خورد و ملت تسلیم نشد و تلاش‌های آن‌ها در حوزه فرهنگ برای سست کردن پایه‌های اعتقادی ما دچار شکست شدند.وی تصریح کرد: شهدا مدافع حرم و امنیت شدند و ردای عزت و اقتدار پوشیدند زره جهاد بر تن کردند و زره آنها‌ایمان بود.
 
وی اضافه کرد: دشمن صحنه‌های اقتصادی را به میدان جنگ تبدیل کرد و فکر می‌کرد این کشور را از منطقه مقاومت دور می‌کند، اینجا سرزمین درخشان مقاومتی است که حکمت مقاومت و فلسفه می‌آفریند.سرلشکر سلامی ادامه داد: اینجا سرزمین حیات علوی، سرزمین قیام حسنی و حسینی و سرزمین خمینی و خامنه‌ای است، این سرزمین‌ایستاد و اجازه نداد کشور چهره یک ملت تحریم شده، یک اقتصاد محاصره شده را به خود ببیند و از فراض اراده دشمن عبور کرد و نیاز‌های خود را ساخت و جوانان ما دوباره به میدان آمدند و بند‌های وابستگی را گسستند و به اقتصاد کشور نَفس دادند و حیات اقتصاد ادامه پیدا و تحریم با مقاومت شکسته و با مقاومت کم اثر و بی‌اثر شد.
 
سرلشکر سلامی گفت: پدیده تکفیر را منتشر کردند تا سبب تفرقه بین مسلمانان شود، باز هم فرامین رهبرمان که سبب عزت ما بود و به آنان در حرم امام راحل گفت: «اگر شما می‌خواهید جنگ کنید ما اهل جنگ نیستیم، ما با مسلمانان برادریم» و این توطئه‌ها را خنثی کرد.
وی افزود: آن فرمانده و اسطوره تاریخ با کسانی که می‌خواستند زندگی مسلمان را به آتش بکشند، جنگید و پدیده تکفیر خاموش شد.
سرلشکر سلامی با توصیه اینکه ما از مسلمان مستضعف و تخت ظلم دفاع کرده و دفاع خواهیم کرد گفت: دشمن تنبیه و تحقیر و از بلاد اسلام گریخت و جوانان ما با جوانان بلاد اسلامی به هم پیوستند و همراه آن‌ها به زیبایی از شکوه و نوامیس مسلمان و حرم‌های اهل بیت دفاع کردند و دشمن را شکست دادند.
وی با اشاره به اینکه امروز این نبرد در فلسطین متمرکز شده است گفت: دشمنان ما منفور و منزوی هستند، آمریکایی‌ها به آن‌ها سلاح می‌دهند تا مظلومان را دفن کنند کسانی بوده که در گورستان تاریخ دفع می‌شوند، هویت فلسطین در قلب اروپا و خیابان آمریکایی دیده می‌شود. در قلب مسلمانان زنده است.
وی افزود: دشمنان مسلمانان امروز ضعیف و در کنار مدیترانه در محاصره مسلمانان است و از یمن لبنان و عراق و ایران ، هیمنه آن‌ها را شکسته است.
وی ادامه داد: آنها نمی توانند به این شکل به حیات خود ادامه دهند و نشانه پایان حیات نزدیک و روئسای آنها از تعادل ذهنی خارج و آشفته و صدها هزار نفر از خیابان های سرزمین اشغال تظاهرات می کنند. جنگ به سرزمین آنها کشیده و راه نجاتی ندارند و هر لحظه منتظر بوده و طعم انتقام از شرارت ها را می چشند و حتما متفاوت عمل خواهد شد، آنها می زنند و می گریزند اما می خورند و نمی توانند بگریزند، درس های بزرگی خواهند آموخت و عبرت خواهند گرفت که دیگر با دم شیر بازی نکنند.
وی افزود: این ملت ایستاده و مقاوم است نمی‌شکند، بزرگ است و به خداوند متکی و به نصرت الهی معتمد است، ما یقین داریم به فضل الهی این داستان را تمام خواهیم کرد.
سردار سلامی گفت: صمیمانه از این مردم عزیز وفادار بخاطر این تحلیل با شکوه و همراهی با خانواده این شهدا تشکر می کنم ، از نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر یاسوج حضرت آیت الله سید نصیر حسینی، استاندار شریف این استان و از همه فرماندهان محترم، خانواده های عزیز شهیدا و سرداران و همکاران و به خصوص فرماندهی محترم سپاه فتح برادر عزیزم سردار حمید خرم دل به واسطه تلاش های ارزشمند و جذابی که برای این اجلاسیه و کنگره ملی شهدا استان کهگیلویه و بویراحمد متحمل شده اند، از همه خادمان، هنرمندان وهنروران وصدا و سیما و فرماندهان فراجا و ارتش صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار