پیشرفت ۶۳ درصدی فاضلاب اهواز

مجری طرح فاضلاب اهواز گفت: تامین اعتبار مالی یکی از چالش‌های اصلی این طرح است که آهنگ پیشرفت آن را ضعیف کرده است.
کد خبر: ۹۶۲۶۰۵۷
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان،  حمید محمودی عابد با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی طرح فاضلاب اهواز به حدود ۶۳ درصد رسیده است، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۸ پروژه در شهر اهواز و ۱۲ طرح در شهر‌های تابعه شامل حمیدیه، ویس، شیبان، ملاثانی و کارون در دست اجرا است.

وی افزود: امسال برای این طرح حدود ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است، شهید رئیسی در زمان حیات خود که به خوزستان آمد قول داد این طرح در مدت دو سال تکمیل شود، اما با این تخصیص اعتبار به نتیجه نرسید.

مجری طرح فاضلاب اهواز با تاکید بر لزوم تأمین اعتبار این طرح خاطرنشان کرد: در صورت تأمین اعتبار، اثربخشی این پروژه در سال ۱۴۰۳ و به ویژه سال ۱۴۰۴ نشان می‌دهد و به هدف جمع‌آوری فاضلاب از زیر پای مردم و در نهایت عدم ورود فاضلاب به رودخانه کارون خواهیم رسید.

محمودی عابد اضافه کرد: این طرح در دو بخش خطوط انتقال و ایستگاه‌های پمپاژ و شبکه‌های جمع آوری فاضلاب کار شده است و از سال ۱۴۰۰ خیز خوبی برای تکمیل این طرح برداشته شد، اما تأمین اعتبار مالی یکی از چالش‌های اصلی این طرح است که آهنگ و ریتم پیشرفت این پروژه را ضعیف کرده است.

وی تصریح کرد: این پروژه سال ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار بود طبق برنامه در مدت سه سال یعنی تا پایان امسال تکمیل شود، اما تمام شدن طرح در گرو تزریق اعتبارات است که این کار به شکل مطلوب انجام نشده است.

مجری پروژه فاضلاب اهواز گفت: اگر آهنگ پرداخت اعتبارات با آهنگ کاری پروژه هماهنگ باشد، به طور قطع این طرح تا پایان ۱۴۰۴ تکمیل می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار