خبرهای داغ:
اسماعیلی:

بخشی از پیشرفت و توسعه ملایر مرهون صنایع دستی و هنرمندان آن است

همدان-فرماندار ویژه ملایر بخش بزرگی از پیشرفت و توسعه شهرستان را مرهون صنایع دستی و هنرمندان ملایری خواند و گفت: بیش از ۴۰ هزار نفر از همشهریان ما بصورت مستقیم و غیر مستقیم در حوزه مبلمان منبت اشتغال دارند.
کد خبر: ۹۶۲۶۱۳۵
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹
بخشی از پیشرفت و توسعه ملایر مرهون صنایع دستی و هنرمندان آن است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سلمان اسماعیلی در آئین افتتاحیه پنجمین جشنواره مبلمان منبت ملایر در مجموعه تفریحی و گردشگری جهان کوچک (مینی ورلد) معرفی بیشتر گنجینه ارزشمند صنایع دستی ملایر را از اهداف برگزاری این جشنواره خواند.

وی با بیان اینکه نمونه مجموعه تفریحی توریستی جهان کوچک را در دنیا انگشت شمار داریم و به پنج عدد نمی‌رسد، گفت: این نشان می‌دهد که ملایری‌ها افق‌های بلندی دارند.

فرماندار ویژه ملایر بخش بزرگی از پیشرفت و توسعه شهرستان را مرهون صنایع دستی و هنرمندان ملایری خواند و افزود: بیش از ۴۰ هزار نفر از همشهریان ما بصورت مستقیم و غیر مستقیم در حوزه مبلمان منبت اشتغال دارند.

وی با اشاره به اشتغال بیش از ۱۰ هزار نفر هنرمند منبت‌کار بصورت مستقیم و ۳۰ هزار نفر بصورت غیر مستقیم در حوزه مبلمان منبت ملایر، گفت: مبلمان منبت امروز یکی از پیشران‌ها و مسیرهای اصلی پیشرفت و توسعه شهرستان ملایر است.

اسماعیلی ابراز امیدواری کرد: با مجموعه برنامه‌های پیش‌بینی شده و کارهای دنبال شده یک ماه جشنواره‌ای را از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر ماه در حوزه‌های مختلف داشته باشیم تا اگر مسافری به ملایر آمد در یک بازه زمانی سه یا چهار روزه بتواند در چندین جشنواره شرکت کند.

* توسعه اقتصادی با معرفی ساخته‌های دست هنرمندان رقم خواهد خورد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز با بیان اینکه پنجمین جشنواره ملی مبلمان منبت از ۱۵ شهریور ماه در ملایر آغاز شده است، افزود: امروز شاهد برگزاری مراسم افتتاحیه این جشنواره در مجموعه مینی ورلد هستیم.

محسن معصوم‌علیزاده با اشاره به استقبال خوب مردم از این جشنواره تصریح کرد: در یک بازه زمانی یک ماهه شاهد برگزاری ۱۴ جشنواره گردشگری در ملایر خواهیم بود و ۱۵ مهر ماه آخرین جشنواره برگزار می‌شود.

معصوم‌علیزاده تاکید کرد: با برگزاری چنین جشنواره‌هایی در سطح استان، می‌توانیم پتانسیل‌های خوب حوزه گردشگری و صنایع دستی استان را معرفی کنیم.

وی به تلاش هر ساله هنرمندان مبلمان منبت و مجموعه مدیریتی شهرستان ملایر برای برگزاری این جشنواره و معرفی پتانسیل‌های خوب گردشگری ملایر اشاره و خاطرنشان کرد: توسعه اقتصادی با معرفی ساخته‌های دست هنرمندان اصیلی که با فکر و ذهن خود از چوب محصولات ارزشمندی تولید می‌کنند، رقم خواهد خورد و مردم را از سراسر کشور به ملایر جذب می‌کند.

معصوم‌علیزاده از آمادگی اقامتگاه‌های شهرستان برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران خبر داد و افزود: تلاش برای معرفی این پتانسیل‌ها، توسعه اقتصادی استان را رقم می‌زند.

* هدف از برگزاری جشنواره‌های گردشگری ایجاد فضایی شاد و مفرح برای مردم است

عضو شورای شهر ملایر نیز اظهار کرد: خوشحالیم که دومین جشنواره بزرگ شهرستان ملایر در شهریور ماه و پنجمین جشنواره مبلمان منبت در مجموعه تفریحی گردشگری جهان کوچک (مینی ورلد) برگزار می‌شود.

عباس جوکار ایجاد فضایی شاد، مفرح، زیبا و دیدنی در ملایر که این شهرستان را در سطح کشور نمونه کرده است حاصل زحمات مجموعه شهرداری، شورای شهر و فرمانداری شهرستان دانست.

جوکار ضمن اشاره به تلاش‌های مجموعه شهرداری برای آماده سازی فضای پارک مینی ورلد، تصریح کرد: پروژه‌های مختلف گردشگری، عمرانی، فرهنگی و تفریحی که امروز در جای جای شهرستان ملایر در حال انجام است، حاصل وفاق و دلسوزی مجموعه مدیریتی شهرستان است.

وی هدف از برگزاری جشنواره‌های گردشگری را ایجاد فضایی شاد و مفرح برای مردم خواند و افزود: مردم ولی نعمت ما هستند و وظیفه داریم که شادی، نشاط و شور را در شهرستان ساری و جاری کنیم.

جوکار ابراز امیدواری کرد: شهروندان ملایری ضمن مهمان نوازی از مهمانان شرکت‌کننده در جشنواره، در ارائه خدمات مطلوب و ارائه اجناس با کیفیت و رضایتمندی مشتریان تلاش وافری داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار