خبرهای داغ:
جلیلی خبر داد

آماده‌سازی و تکمیل زیرساخت سایت برگزاری جشنواره شیره‌پزی در روستای مانیزان

همدان-رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر از تکمیل زیرساخت سایت برگزاری جشنواره شیره‌پزی در روستای مانیزان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۶۱۶۰
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۶
آماده‌سازی و تکمیل زیرساخت سایت برگزاری جشنواره شیره‌پزی در روستای مانیزان

ابراهیم جلیلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر اظهار کرد: زیرساخت سایت برگزاری جشنواره شیره‌پزی ملایر در روستای مانیزان با اعتباری حدود 550 میلیون تومان (اوراق) از ردیف اعتبارات ملی تکمیل می‌شود.

وی افزود: با توجه به نزدیکی هفته گردشگری و زمان برگزاری چهاردهمین جشنواره شیره پزی در روستای مانیزان به منظور تکمیل سایت اجرای جشنواره از ردیف اعتبار ملی قراردادی با پیمانکار منعقد شده است که درحال اجرا است و حدود ۲۰۰ متر مربع مساحت کف فرش سایت بزرگ‌تر می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر گفت: جشنواره شیره‌پزی امسال در تاریخ ۵ مهرماه در روستای هدف گردشگری مانیزان با کمک همه دستگاه‌ها به ویژه دهیاری و شورای اسلامی روستا برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: انگور یک برند تجاری و جهانی است برای این شهرستان بنابراین مشتقات انگور نیز در میراث ناملموس مانند مراسم شیره‌پزی، مهارت پخت باسلق  و... در گذشته ثبت شده و اخیرا نیز شربت شیره در راستای تکمیل تجاری سازی در میراث ناملموس به اسم شهرستان ملایر به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار