خبرهای داغ:

اولین جشنواره فرش ملی چارچنگ روستای کسب برگزار شد+تصاویر

همدان-اولین جشنواره فرش ملی چارچنگ روستای کسب شهرستان ملایر در مدرسه بی‌بی سلطان این روستا با حضور مسئولین شهرستانی برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۲۸۶۲۷
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، اولین جشنواره فرش ملی چارچنگ روستای کسب در مدرسه بی‌بی سلطان این روستا با حضور فارسی بخشدار جوکار، آریایی نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس، جلیلی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فارسی رئیس اداره صمت و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و مردم روستای کسب و روستاهای تابعه و میهمانان این رویداد برگزار شد.

مهارت بافت قالی چارچنگ روستاهای کسب و ننج (از توابع بخش جوکار شهرستان ملایر) در جلسه شورای ثبت میراث ناملموس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به علت رنگ‌بندی خاص منطقه، ویژگی‌های نقوش فرش و سایر ویژگی‌های منحصر به‌فرد خود به شماره ۲۷۹۹ و تاریخ ۱۹/۱۰/۱۴۰۱ به عنوان چهاردهمین میراث ناملموس ملی شهرستان ملایر به ثبت رسید.

این جشنواره به عنوان اولین جشنواره فرش ملی کسب و ننج و بخشی از جشنواره های پاییزی شهرستان ملایر است، این رویداد شامل برنامه‌های مختلفی از جمله اجرای موسیقی سنتی توسط گروه سپیدار، برنامه طنز آقای رمضانی از مجریان شبکه استانی و کارگاه بافت زنده فرش چارچنگ و نمایش انواع فرش و خامه و بازارچه محصولات محلی بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار