خبرهای داغ:
معاون فرهنگی سپاه صاحب الامر (عج) مطرح کرد؛

از هر حوزه ای در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی حمایت می کنیم

از هر حوزه ای در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی حمایت می کنیم
سرهنگ حسینی نسب در این دیدار اظهار داشت: از هر حوزه ای که منجر به توسعه فرهنگ کشور و کتابخوانی شود حمایت می کنیم.
کد خبر: ۹۶۲۶۲۴۹
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱

 

قزوین_به گزارش بسیج، فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین طی دیداری با سیدحسین حسینی نسب، معاون فرهنگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در رابطه با راهکارهای همکاری مشترک بین سپاه و مجموعه کتابخانه ها صحبت کرده و برنامه ریزی هایی برای اجرای هرچه با شکوه تر جشنواره کتابخوانی رضوی نیز انجام داد.

 

معاون فرهنگی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در این دیدار اظهار داشت: از هر حوزه ای که منجر به توسعه فرهنگ کشور و کتابخوانی شود حمایت می کنیم.

 

حسینی نسب افزود: یکی از مهم ترین راهکارهایی که می‌تواند آفت جهل را بزداید، مطالعه است و آنچه می تواند شبهه های ذهنی را دفع کند و ایمان و اطمینان را به قلب ها باز آورد، کتاب خوانی است.

 

وی تصریح کرد: کتاب در رشد حیات اجتماعی تأثیر بسزایی دارد. روح یک جامعه در پرتو این مهم بارور می‌ شود و به همین دلیل میراث فرهنگی و تمدن اسلامی همیشه مملو از کتاب های بزرگانی است که افتخار جامعه بشری بوده و همه همت اولیای دین اسلام بر این بوده است که بندگان خدا را به طرف روشنایی کتاب رهنمون شوند.

 

سرهنگ حسینی نسب تاکید کرد: باید فرزندانمان را با کتاب مانوس کنیم ازجمله راهکارهایی که می تواند منجر به افزایش فرهنگ کتابخوانی شود در دسترس قرار دادن کتاب برای مردم، عادت به دیدن کتاب در مکان های مختلف و استفاده از ظرفیت فضاهای مجازی و تبلیغاتی برای ارتقای فرهنگ خواندن و مطالعه مفید، می باشند.

 

معاون فرهنگی سپاه استان قزوین خاطرنشان کرد: ظرفیت های خوبی در اختیار سپاه وجود دارد که می توان از این ظرفیت ها برای کار فرهنگی اثربخش و همکاری با دستگاه هایی که دلسوزانه در این زمینه گام بر می دارند از جمله کتابخانه های عمومی، استفاده کرد.

 

فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین نیز در این دیدار گفت: کتاب از دیرباز، حافظ و احیاکننده تفکر و اندیشه های والا و منبع عظیمی بوده است که طالبان علم، اندیشه و حقیقت را سیراب کرده است. در واقع مطالعه، انسان را از هویت خود با خبر می‌کند و راه درست زیستن را به او می‌آموزد.

 

وی ضمن اشاره به اقدامات گسترده نهاد کتابخانه های عمومی کشور طی سال های اخیر در راستای توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی یادآور شد: جشنواره کتابخوانی رضوی از جمله گام هایی است که توسط نهاد کتابخانه ها با هدف شناسایی هرچه بیشتر سیره عملی ائمه اطهار(ع) برگزار می شود که امیدواریم سال جاری با همکاری و حمایت هرچه بیشتر سایر مجموعه ها به ویژه سپاه استان، در این زمینه گام های بلندتری برداریم.

 

وی در پایان گفت: مطالعه و کتابخوانی ابزار اصلی افزایش سطح آگاهی و دانش عمومی است. در سایه کتابخوانی پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی جامعه میسرتر می شود که در این راستا از تمامی دست اندرکاران و همراهان این حوزه تقدیر و تشکر داریم.

 

گفتنی است؛ در این جلسه برنامه ریزی هایی برای اجرای برنامه های فرهنگی به صورت مشترک انجام شد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار