خبرهای داغ:

فرمانده پایگاه سمیه شهرستان بافق: تشریح فعالیت های تابستانه پایگاه / راه اندازی صندوق قرض الحسنه و اعطای وام

فرمانده پایگاه سمیه شهرستان بافق:
تشریح فعالیت های تابستانه پایگاه / راه اندازی صندوق قرض الحسنه و اعطای وام
خواهر بسیجی با توجه به فعالیت های تابستانه پایگاه ابتدای تابستان سال‌جاری گفت: کلاس قرائت، روانخوانی و روخوانی قرآن، آموزش تجوید و صوت و لحن و کلاس حفظ قرآن در حال برگزاری است
کد خبر: ۹۶۲۶۲۶۲
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان- خبرگزاری بسیج از بافق؛ پایگاه مقاومت بسیج سمیه در محله مهدیه یکی از پایگاه های بسیج محلات شهرستان بافق به شمار می‌رود که در طرح تابستانی بسیج فعال می باشد؛ در این باره با "عظیمه مرشدزاده" فرمانده این پایگاه حوزه شهری گفت و گویی انجام شده است که در ادامه می خوانید:

وی ابتدا به معرفی خود پرداخت و اظهار داشت: دارای مدرک سطح ۲ حوزه می باشم و به مدت یکسال و سه ماه در حال خدمتگزاری در این پایگاه واقع در یکی از محلات پرجمعیت شهر هستم.

مرشدزاده گفت: الحمدالله پایگاه حضرت سمیه بعنوان واحد قرآنی انتخاب شد و حکم مدیرقرآنی پایگاه به بنده اعطا گردید.

فرمانده پایگاه سمیه در خصوص فعالیت های سالیانه عنوان کرد: یکشنبه های هرهفته جلسه ختم قرآن به همراه تفسیر آیات الهی و همچنین سه شنبه های به صورت هفتگی نهج البلاغه خوانی و سخنرانی  اعم از نشست های بصیرتی، کارآفرینی، فرزندآوری، گفتمان حجاب و عفاف وصرفه جویی درمصرف انرژی و........ برگزار می گردد.

عظیمه مرشدزاده از برگزاری یادواره شهدای محله به صحبت پرداخت و گفت: این برنامه ها با هدف بازدید و دیدار با خانواده های شهدا و تجدیدمیثاق و... اجرا می شود.

وی به  کلاسهای قرآنی در مساجدمحله بیان کرد: طی سال کلاس های قرآنی در رده های سنی مختلف با حضور حلقه های صالحین و عموم مردم در مساجد《قبا و فاطمیه》با موضوعات مختلف انجام می گیرد. 

فرمانده پایگاه به برنامه های شاخص با حضور مربیان در پایگاه سمیه خاطرنشان کرد: نشست های سیاسی و بصیرتی، برپایی مناسبت های(دینی_مذهبی_ملی) از دیگر برنامه‌ها می باشد.

وی در زمینه اشتغال زایی و تبیین اقتصاد مقاومتی بیان داشت: خانم های سرپرستِ خانوار شناسایی و جهت  شرکت در نمایشگاه های محصولات خانگی با مشارکت پایگاه حضور پیدا می کنند.

خواهرفعال بسیجی تصریح کرد: دوره های صالحین و حلقه صالحین ویژه ی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به صورت مداوم تشکیل می شود.

وی با بیان اینکه این پایگاه با عنوان گروه جهادی《شهید فتوحی》افتخار خدمت دارد، ادامه داد: فعالیت های آموزشی مانند برگزاری کلاس های تقویتی(عربی،ریاضی ابتدایی پایه هفتم الی یازدهم ،فارسی ،زبان انگلیسی) با حضور مربیان جهادی در طول سال تحصیلی تشکیل گردیده است.

مرشدزاده از ایجادکانال محله محور اشاره کرد و افزود: فعالیت برخی اعضای شورا در طرح سفیران مهر، توزیع غذای نذری، تشکیل تیم والیبال، برگزاری  اردو، پیاده روی و...از دیگر برنامه‌ها می توان نام برد.

فرمانده پایگاه سمیه  از  دیدارها و امید بخشی صحبت کرد: دیدار و تشویق خانواده های خوش فرزند(دارای بیش از ۳فرزند) عیادت ازبیماران محله و مراجعه به منازل عزاداران و ابراز همدلی و عرض تسلیت در لیست برنامه های وجود دارد و مورد توجه خواهران بسیجی عضو این پايگاه قرار گرفته است.

وی در خصوص صندوق قرض‌الحسنه اعلام داشت: در این  پایگاه  راه اندازی شده و درحال خدمت رسانی و اعطای وام بصورت ماهیانه می باشیم.

خواهر بسیجی با توجه به فعالیت های تابستانه پایگاه ابتدای تابستان سال‌جاری گفت: کلاس قرائت، روانخوانی و روخوانی قرآن، آموزش تجوید و صوت و لحن و کلاس حفظ قرآن در حال برگزاری است.

وی به شرح کلاس های هنری و مهارت آموزی پرداخت: کلاس نمددوزی، دوخت کاورمبل، تریکوبافی، سنگ مصنوعی، تابلوفرش، قالیچه ابریشمی، مجسمه سازی(خمیرچینی)، نقاشی روی سفال، بافندگی، خیاطی(مقدماتی وپیشرفته)
و عروسک سازی با حضور هنرجویان جلسات پایانی را سپری می کند.

فرمانده پایگاه سمیه با اشاره به حضور کودکان و نوجوانان توضیح داد: کلاس آموزش زبان انگلیسی و  دوره فن بیان با حضور پرشور دهه هشتاد و نودی ها اجرا شده است.

وی در پایان به برپایی کلاس مهارت های زندگی تاکید و اعلام نمود: آموزش کیک و شیرینی، پخت نان محلی، حلوا،  ژله و دسر در طی سال پابرجا خواهد ماند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار