خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور مطرح کرد:

فعالیت ۶۲ هزار گروه جهادی در کشور/آبرسانی به بیش از دو هزار روستا در کشور با اجرای طرح جهاد آبرسانی

سردار زهرایی گفت: در طرح جهاد آبرسانی تاکنون دو هزار و ۳۸ روستا در کشور آبرسانی شده که این مهم جز با نگاه جهادی و انقلابی محقق نمی‌شد
کد خبر: ۹۶۲۶۳۳۳
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور امروز در نشست خبری اجلاسیه ملی شهدای "جهاد و خدمت" اظهار کرد: زلزله سال ۱۳۴۷ در فردوس و خسارت‌های فراوانی که در پی داشت سبب شد تا مقام معظم رهبری که در آن سال‌ها طلبه ۲۹ ساله بودند به همراه چند طلبه دیگر در این منطقه حضور یافته و فعالیت جهادی در کشور از آن سال آغاز شد. 

وی افزود: مقام معظم رهبری در آن سال با حضور دو ماهه در فردوس؛ تنها کار خدمت رسانی به سیل زدگان را انجام ندادند بلکه فعالیت های تبیینی و دشمن ستیزی، مشارکت دادن مردم در کارها و مسئله اقتصاد محور و تکمیل زنجیره ارزش که امروز مطرح شده را در سال ۱۳۴۷ فردوس دنبال و عملی کردند.  

مسئول بسیج سازندگی کشور اظهار کرد: امسال روز ۱۳ شهریور در تقویم رسمی کشور به نام حرکت‌های جهادی و امدادهای مردمی نامگذاری شد و برای اینکه این چراغ روشن بماند هر سال مراسم و برنامه‌ای در فردوس برگزار می‌شود. 

سردار زهرایی با بیان اینکه ۶۰ جهادگر آسمانی در کشور داریم که ۶ جهادگر از خراسان جنوبی هستند، بیان کرد: امسال اجلاسیه ملی جهاد و خدمت در شهرستان فردوس برگزار می‌شود که این اجلاسیه در آستانه کنگره ملی شهدای سال آینده است. 

رئیس بسیج سازندگی کشور تاکید کرد: به جریان جهادی نگاه ولایی و عملکردی برای نظام داشته باشیم نه نگاه سیاسی و منفعت طلبانه که برخی ها دارند. 

زهرایی به درخواست برای اصلاح قانون گروه‌های جهادی اشاره و عنوان کرد: جهادگران مظلوم هستند و باید این قانون اصلاح شود. 

وی به اهمیت رسانه و فضای مجازی اشاره و اظهار کرد: قرن ۱۵ قرن شگفتی‌های جهان اسلام است و نشان داد اتفاقاتی که در این دوران افتاده و می افتد باید در تاریخ ثبت و بیان شود و حق یاران خود را می‌شناسد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: در زمان کرونا، کرونا نشان داد که اگر شرایط باشد پرستاران هم‌ در خط مقدم جانفشانی می‌کنند.

سردار زهرایی افزود: در زمان سیل و زلزله مردم نشان می‌دهند که هر چه در تنگنای معیشتی باشند باز هم جلودار هستند. 

وی با بیان اینکه ایثارگری و دفاع از ولایت در خون این مردم ایران اسلامی می‌جوشد گفت: یکی از عرصه‌هایی که باعث شده مردم علاقه خود را به ولایت و کشور نشان دادند گروه های جهادی و خدمت‌رسانی است و باعث شد جمعیتی رویشی برای انقلاب داشته باشیم که اصل این دیدگاه گروه‌های جهادی و فعالیت‌های جهادی است. 

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: دفاع مقدس که تمام شد خیلی ها گفتند جهاد و خدمت رسانی تمام شد اما در خدمات و جهاد مدافعان حرم و سایر موارد مجدد خدمات رسانی ها را دیدیم که همه این فعالیت‌ها یک عنصر مشترک مقدس به نام "جهادگر" داشته است. 

سردار زهرایی با بیان اینکه شهیدان حججی، بلباسی، عجمیان و علی‌وردی، پرورش یافته اردوهای جهادی بودند، گفت: جهادگران در اردوهای جهادی خودسازی می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: امروز جهادگران و گروه‌های جهادی سامان یافته و شکل منظم و منسجمی پیدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه چون جنس جهادی با بیل و کلنگ و فرغون دیده شده اما واقعیت این نیست، تاکید کرد:‌ جهادگران در عرصه جهاد و خدمت خود را در این عرصه شناختند و عرصه فعالیت فرقی ندارد که دفاع از حرم باشد یا محرومیت‌زدایی و خدمت کردن به مردم در کشور باشد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه جهادگران و فعالیت گروه‌های جهادی در کشور منسجم و منظم شده است، گفت: هیچ نظمی در طول تاریخ مانع بهره‌وری، انجام کار و طول زمان نشده است و امروز گروه‌های جهادی در یک نظمی قرار گرفته‌اند و با این نظم کارها پایان می‌پذیرد. 

سردار زهرایی با بیان اینکه نظم در گروه‌های جهادی جای خود را پیدا کرده، افزود: امروز ۶۲ هزار گروه جهادی و یک میلیون جهادگر در راستای این نظم در کشور کار می‌کنند. 

مسئول بسیج سازندگی کشور خاطرنشان کرد: طی سال گذشته ۱۹ هزار و ۵۰۰ پروژه محرومیت زدایی توسط بسیج سازندگی و گروه های جهادی در کشور به پایان رسیده است. 

سردار زهرایی ادامه داد: ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها هزینه شده که دولت، مجلس، مردم، خيران و گروه های جهادی و سپاه های استانی کمک کردند. 

وی به طرح جهاد آبرسانی اشاره کرد و گفت: در طرح جهاد آبرسانی تاکنون دو هزار و ۳۸ روستا در کشور آبرسانی شده که این مهم جز با نگاه جهادی و انقلابی محقق نمی‌شد. 

مسئول بسیج سازندگی کشور ادامه داد: در کشور ۱۶ هزار روستا نیاز به آب شرب دارد که کار عبرسانی دو هزار ۳۸ روستا انجام شده و باید این نهضت ادامه یابد تا هیچ روستای بالای ۲۰ خانوار بدون آب شرب نداشته باشیم. 

سردار زهرایی با اشاره به اجرای طرح ملی "از آبخیز تا جالیز"، افزود: خراسان‌ جنوبی یکی از استان‌هایی است در طرح از آبخیز و جالیز پیش قدم بوده و طرح‌هایی آغاز و انجام شده است.

وی عنوان کرد: اعتبار مرسوم برای این طرح جوابگو نبود چراکه باید ۲۰ هزار هکتار، ۱۰ هزار استخر، ۱۰ هزار منبع ذخیره آب و سایر امکانات تامین میشد که در این خصوص خلق اعتبار کرده و هزار میلیارد تومان کار اجرایی تاکنون اجرا شده است.

اجرای ۷۰۰ پروژه از آبخیز تا جالیز در کشور در ۹‌ماه گذشته

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: تاکنون ۷۰۰ پروژه از آبخیز تا جالیز در مدت ۹ ماه در کشور اجرا و به پایان رسیده است.

سردار زهرایی گفت:  اقدامات جهادگران و بسیج سازندگی در کشور موتور محرک طرح های اجرایی و کمک به دستگاه‌های اجرایی برای انجام پروژه‌ها در کشور است و اولویت بسیج سازندگی رفع مشکل و درد مردم است.

وی به موضوع قیر رایگان اشاره و بیان کرد: از محل قیر رایگان مجلس ۱۰ میلیون متر مربع آسفالت معابر روستایی سال گذشته در کشور اجرا شده است. 

مسئول بسیج سازندگی کشور به اجرای "پویش بنای همدلی" در کشور اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی پویش بنای همدلی بین گروه‌های جهادی، بیش از ۶ هزار خانه محرومان با حضور و مشارکت ۸ هزار جهادگر در کشور مرمت شده است.

سردار زهرایی افزود: قرارگاه جهادی اربعین با ساماندهی دو هزار گروه جهادی در ایام اربعین در عرصه‌های مختلف در موکب ها به مردم خدمت رسانی کردند و بیشترین رضایت را در بین زائران داشتیم.


وی ادامه داد: امسال برای اولین بار در لیام شهادت امام رضا علیه‌السلام و پایان ماه صفر ۲۵۰ جهادگر برای خدمت به مردم موکب هایی را راه اندازی کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار