خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی کشور مطرح کرد:

خدمت‌رسانی ۸ هزار گروه جهادی در پویش"بنای همدلی" در سطح کشور با مرمت منازل نیازمندان

سردار زهرایی گفت: در اجرای طرح بنای همدلی بسیج سازندگی ۸ هزار گروه جهادی حدود ۶ هزار از منازل مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در سطح کشور را مرمت و بازسازی کردند.
کد خبر: ۹۶۲۶۳۴۵
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۶

به‌ گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار زهرایی مسئول بسیج سازندگی کشور امروز در دیدار با آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: جریان و حرکت‌های جهادی با نگاه ویژه‌ی رهبر معظم انقلاب در کشور شکل گرفته است.

وی افزود: جهادسازندگی بی‌انصافانه در جهاد کشاورزی ادغام شد، اما با تدبیر رهبر معظم انقلاب و بعد از اینکه حرکت‌های جهادی به مناطق محروم را مشاهده کردند، سازمان بسیج سازندگی را در سال ۱۳۷۹ تشکیل دادند.

سردار زهرایی خاطرنشان کرد: جریان جهادی در طول یک دهه اخیر رشد کمی و کیفی پیدا کرده است و از تعداد گروه‌های جهادی کشور از ۴۹ گروه در سال ۱۳۷۹ به ۶۲ هزار گروه جهادی در حال حاضر یک میلیون جهادگر رسیده است.

مسئول بسیج سازندگی کشور اظهار داشت: صیانت از جریان جهادی رسالت بسیج سازندگی است که این جریان پاک و ولایی باقی بماند.

وی اظهار داشت: چند سال پیش برای گرامیداشت روز فردوس به این شهرستان رفتم و آنجا متوجه شدیم در سال ۱۳۴۷ زلزله شده و رهبر معظم انقلاب آن زمان که طلبه ۲۹ ساله بودند همراه دوستانشان به این شهر می‌آیند و دو ماه به مردم با عنوان گروه جهادی خدمت‌رسان کمک کردند و این جریان موجب شد که مبدأ جریان‌های جهادی را روز فردوس با حضور رهبر معظم انقلاب بگذاریم که با پیگیری های انجام شده ۱۳ شهریور ماه به عنوان روز ملی "حرکت‌های جهادی و امداد مردمی" در تقویم رسمی کشور امسال به ثبت رسید.

سردار زهرایی افزود: در دو سه سال اخیر به منظور گرامیداشت روز فردوس در ۱۳ شهریور همایش ها و اجلاسیه هایی در فردوس برگزار شد و در اجلاسیه دو سال گذشته از کتاب "دوباره فردوس" که خاطرات جهادی سال ۱۳۴۷ است رونمایی شد و اکنون جلد دوم این‌کتاب در حال انجام است.

وی گفت: با توجه به اینکه حرکت‌های جهادی از فردوس آغاز شده، برای ماندگاری این جریان "نشان فردوس" را تعریف کردیم و هر کسی که مشی جهادی با شاخصه‌هایی که رهبر معظم انقلاب تببین کردند، دارد را در سطح کشور شناسایی می‌کنیم و در هفته بسیج به آنان نشان ملی فردوس اعطا خواهد شد تا روز فردوس و حرکت‌های جهادی زنده بماند.

سردار زهرایی اظهار داشت: امروز جریان جهادی به قدرت نرم نظام اسلامی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در تابستان امسال با اجرای طرح شهید عجمیان، حدود ۱۰ هزار مدرسه در سطح کشور توسط گروه‌های جهادی مرمت و رنگ‌آمیزی شد.

سردار زهرایی ادامه داد: در اجرای طرح بنای همدلی بسیج سازندگی ۸ هزار گروه جهادی حدود ۸ هزار از منازل مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در سطح کشور را مرمت و بازسازی کردند؛ همچنین در مراسم اربعین امسال ۲ هزار گروه جهادی یا موکب‌دار بودند یا به موکب‌ها برای خدمت‌رسانی به زائران کمک کردند.

وی عنوان کرد: برای اولین بار امسال در ایام پایانی ماه صفر، قرارگاه جهادی در مشهد مقدس شکل گرفت و ۲۵۰ موکب جهادی برای به خدمت به زائران رضوی برپا شد.

هنری مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا علیه‌السلام در این دیدار گفت: امسال روز ۱۳ شهریور ماه به عنوان روز ملی حرکت‌های جهادی و امداد مردمی در تقویم جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید و به همین‌ مناسبت اجلاسیه ملی "شهدای جهاد و خدمت" فردا ۲۱ شهریور با حضور خانواده محترم شهدای جهادگر کشور و میهمانان کشوری در شهرستان فردوس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های اجلاسیه ملی شهدای جهادگر تا ۳۱ شهریور با عنوان از دفاع مقدس تا جهاد مقدس در استان با محوریت فعالیت‌های جهادی در سطح استان ادامه خواهند داشت که برخی از این طرح فردا در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار