خبرهای داغ:

انتقال سیره عملی شهدا به نسل جوان ضروری است

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: امروز یکی از مسائل بسیار مهم و حائز اهمیت انتقال سیره عملی شهدا به نسل جوان است.
کد خبر: ۹۶۲۶۳۵۰
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن حسینی دیباجی، مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در آیین افتتاحیه دوره کشوری تربیت راویان دفاع مقدس به همت بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان سمنان و مدیریت حوزه علمیه خواهران استان سمنان در مدرسه عصمتیه سمنان اظهار کرد: «منبر» یکی از شیوه‌ها و روش‌های روایتگری از منابع اسلامی و دینی در بیان فضائل و کرامات و سیره اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و بیان مسائل مهم در ابعاد مختلف است.

وی تصریح کرد: امروز یکی از مسائل بسیار مهم و حائز اهمیت انتقال سیره عملی شهدا به نسل جوان است؛ نسلی که باید بداند در این کشور چه رویدادها و اتفاقاتی رخ‌داده است.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: نسل ما به لحاظ سنی ایثارگری‌ها و گره‌گشایی‌های شهدا را دیده و لمس کرده است؛ بنابراین لازم است نسل جوان و نوجوان امروز که آن زمان را ندیده است با ایثار شهدا و مقاومت آن‌ها آشنا شود؛ البته این را هم بگویم وجود شهدای مدافع حرم (نسل دهه هفتادی) تداعی‌کننده ایثار و شهادت رزمندگان دوران دفاع مقدس است و کار روایتگری در این زمینه را سهل و ملموس‌تر کرده است.

دیباجی بابیان اینکه استمرار راه شهدا و الگو گیری از آن‌ها یکی از راه‌های مقابله با جنگ شناختی، سیاسی و اقتصادی و ... دشمنان امروز است، گفت: روایت گری با هدف اثرگذاری شیوه‌های مختلفی دارد که یکی از آن‌ها روایتگری بر اساس قصه‌گویی است؛ و بهترین الگو در این راستا قرآن کریم است که خداوند روایات را بر مبنای قصه بیان کرده است؛ چراکه قصه‌گویی هم جذاب‌تر است و هم اثرگذارتر.

وی بابیان اینکه اکنون در جنگ روایت‌ها هستیم و باید با روایت‌های دروغ و روایت سازی‌ها مقابله شود، تأکید کرد: در روایتگری باید حواسمان باشد که روایت‌ها صحیح نقل شوند؛ همان‌طور که رهبر معظم انقلاب هم فرموده‌اند اگر روایت‌ها صحیح بیان نشوند؛ دشمن آن‌گونه که دلش می‌خواهد آن را بازگو و روایت می‌کند.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان استفاده از قالب هنر که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید دارند را از دیگر شیوه‌ها و روش‌های روایتگری عنوان کرد و گفت: معرفی الگوهای انسان‌ساز همچون شهدا نباید به گونه‌ای باشد که مخاطب گمان کند آن‌ها دست‌نیافتنی هستند؛ این‌گونه نیست آن‌ها نیز همچون ما بوده‌اند با این تفاوت که یکسری مسائل و بایدها و نبایدها را رعایت کردند و خوب بندگی کردند و خداوند نیز آن‌ها را خرید و به درجه شهادت نائل آمدند؛ بنابراین باید گفت از اغراق و خیال‌پردازی‌ها در این عرصه جدا خودداری شود.

دیباجی تأکید کرد: در روایت گری مطلب را به گونه باورنکردنی بیان نکنیم؛ بلکه لازم و ضروری است در بیان الگوهای انسان‌ساز و هویت‌ساز به موضوع باورپذیری توجه شود.

بر اساس این گزارش، دوره کشوری تربیت راویان دفاع مقدس ویژه اساتید و طلاب حوزه علمیه خواهران استان سمنان به همت بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان و مدیریت حوزه علمیه خواهران استان سمنان در محل مدرسه عصمتیه سمنان در حال برگزاری است.

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار