خبرهای داغ:
آریایی‌نژاد:

بهورزان پایه سلامت کشور هستند/ کمبود نیروی بهورز داریم

همدان-نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بهورزان را پایه سلامت کشور دانست و گفت: یکی از مسائلی که به جد پیگیری می‌کنیم، تقویت مسائل و امور بهورزان و حمایت از خانه‌های بهداشت است.
کد خبر: ۹۶۲۶۴۵۵
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۷
بهورزان پایه سلامت کشور هستند/ کمبود نیروی بهورز داریم

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، احمد آریایی‌نژاد در آئین بزرگداشت مقام بهورز بر لزوم بهبود معیشت بهورزان تاکید و اظهار کرد: هم اکنون با مشکل کمبود نیروی بهورز مواجه هستیم، در حالی‌ که مهمترین وظیفه حوزه بهداشت روی دوش بهورزان است.

وی بهورزان را پایه سلامت کشور دانست که باید همواره مورد تکریم قرار گیرند و افزود: یکی از مسائلی که به جد پیگیری می‌کنیم، تقویت مسائل و امور بهورزان و حمایت از خانه‌های بهداشت است و حتی با خرید یک دستگاه فشارسنج می‌توانیم به خانه‌های بهداشت کمک کنیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خدمات در حوزه بهداشت و درمان باید ریشه‌ای و کاربردی باشد، تصریح کرد: چون به پیشگیری اهمیت نداده‌ایم، در قسمت درمان همچنان مشکل داریم.

وی پیشگیری را مهم‌ترین رکن سلامت دانست و گفت: بار اصلی پیشگیری در مراکز و خانه‌های بهداشت حتی در دورترین نقاط کشور، روی دوش بهورزان است.

آریایی‌نژاد ضمن تاکید بر تامین و تجهیز اسباب پیشگیری در مراکز و خانه‌های بهداشت، یادآور شد: در حوزه بهداشت و درمان بر یک مدار درست حرکت نمی‌کنیم و باید جلوی مسیر اشتباه و غلط در حوزه سلامت گرفته و مسیر درست هموار شود.

*فعالیت ۱۵۰ بهورز در شهرستان ملایر

رئیس مرکز بهداشت ملایر نیز به ۹۰ خانه بهداشت و فعالیت ۱۵۰ بهورز در این خانه بهداشت‌ها در سطح شهرستان اشاره و مطرح کرد: یکی از مشکلات بهورزان کمبود نیروی انسانی در خانه‌های بهداشت است به طوری که گاهی اوقات یک بهورز در هفته دو یا سه خانه بهداشت را پوشش می‌داد.

علی حیدری با بیان اینکه بهورزان در دورترین نقاط روستاها خدمت ارائه می کنند، اظهارکرد:  در دوره کرونا جذب نیروی بهورز نداشتیم اما سال قبل ۱۵ نیرو و امسال ۲۰ بهورز جذب کردیم و سعی می‌کنیم با جذب نیروی جدید، خلا ایجاد شده بدلیل بازنشسته‌شدن برخی از نیروها را پر کنیم

وی وضعیت ساختمای برخی خانه‌های بهداشت را نامناسب و قدیمی دانست که نیاز به بازسازی دارند و افزود: در صورت جذب اعتبار لازم، کار بازسازی این خانه‌های بهداشت را انجام می‌دهیم.

رئیس مرکز بهداشت ملایر به کمبود تجهیزات گرمایشی و سرمایشی و قدیمی‌شدن سیستم‌های کامپیوتری برخی خانه‌های بهداشت اشاره و مطرح کرد: خوشبختانه ملایر هر سال یک بهورز کشوری دارد و امسال نیز آقای روستایی به عنوان بهورز نمونه کشوری انتخاب و تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار