خبرهای داغ:
سردار سلیمانی در یادواره شهدای عشایری استان کرمانشاه:

ایران اسلامی پرچم‌دار مقاومت در جهان است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی توانست منشأ تحولات بسیاری در جهان باشد، گفت: ایران اسلامی پرچم‌دار مقاومت و ایستادگی در جهان است.
کد خبر: ۹۶۲۶۴۷۰
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سردار غلامرضا سلیمانی در مراسم یادواره شهدای عشایری استان کرمانشاه اظهار داشت: در این مراسم باشکوه نباید از دو روایت مهم در مورد عشایر غفلت کرد؛ یکی از آن مقاومت مردم دلیر کرمانشاه در برابر دشمنان به ویژه در دفاع مقدس و دوم نقش عشایر استان در تاریخ پر فراز و نشیب کشور.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: اگر گذشته را مرور کنیم نقش عشایر در دوره‌های مختلف را شاهد هستیم که چگونه توانستند کشور را در برابر بیگانگان حفظ کنند و مرزداران دلیر و شجاع کشور باشند.


سردار سلیمانی افزود: عشایر نقش به‌سزایی را در تشکیل ارتش‌ها تا قبل از حکومت پهلوی اول ایفا می‌کردند و در دوره‌هایی تکیه کشور به نیروهای عشایر بود و این دلیر مردان و شیرزنان با شجاعت خود به دفاع از مرزهای کشور می‌پرداختند.


وی خاطرنشان کرد: در زمان حکومت قاجار در قالب پنج معاهده، مناطق بسیاری از خاک کشورمان به بیگانگان واگذار شد که نشان از بی‌کفایتی حاکمان و مسئولان وقت داشت؛ در زمان پهلوی اول و حکومت رضاخان، دشمن با شناخت دقیق و هوشمندانه از نیروی نظامی ایران توسط رضاخان به سرکوب عشایر در مناطق مختلف پرداخت و نیروی دفاعی را سرکوب و به یک‌جانشینی مجبور کرد.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به اینکه عشایر در خط نخست مبارزه با دشمنان قرار دارند، گفت: رضاخان با استفاده از نیروهای بیگانه، مناطق استقرار عشایر را بمباران کرد که تاکنون آمار دقیقی از تلفات و کشته‌های آن در دست نیست.


سردار سلیمانی بیان کرد: در شهریور ۱۳۲۰ دشمنان به ایران حمله و کشورمان را پل پیروزی خود قرار دادند و رضاخان به عنوان فرمانده کل قوا با ۱۲۵ هزار نیرو آموزش‌دیده نتوانست در مقابل دشمن ایستادگی کند و از سوی مقابل عشایر نیز به عنوان بخشی از نیروی دفاعی کشور سرکوب شده بودند و در نهایت خود رضاخان با سرافکندگی فراوان مجبور به فرار و ترک ایران شد.


وی اضافه کرد: در دوره پهلوی اول و دوم هیچ‌گاه اجازه داده نشد حقایق برای مردم بیان شود؛ در هیج‌زمانی سراسر کشور ما به آن صورت اشغال نشده بود؛ در طول تاریخ حکومت‌ها و پادشاهان در برابر دشمنان ایستاده بودند و مبارزه می کردند.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به ضعف و ناتوانی شدید حکومت پهلوی افزود: کنگره سران متفقین در تهران به میزبانی سفارت شوروی برگزار شد اما پادشاه و حاکم ایران در آن حضور نداشت و صحنه‌های تحقیرآمیزی در تاریخ ایران به ثبت رسید و نکته قابل تأمل در‌ این میان نیز، ادای احترام نظامی محمدرضا پهلوی به سران متفقین بود.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: باید تاریخ را برای نسل نوجوان و جوان روایت کرد زیرا اگر عشایر سازماندهی شده بودند و قدرت دفاعی آن‌ها توسط رضاخان متلاشی نشده بود چنین رخدادهای تلخی به وقوع نمی‌پیوست.


وی با اشاره به اینکه در زمان پهلوی دوم نیز کشور زیر سلطه آمریکا قرار گرفت، ادامه داد: در دوره پهلوی دوم نیز ۶۰ هزار مستشار نظامی وارد سیستم دفاعی کشور شد و شاه ایران از مهم‌ترین اتفاقات ارتش بی‌خبر بود و حتی اجازه اعتراض نیز نداشت.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور بیان کرد: پس از آن انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به پیروزی رسید و به عنوان موهبت الهی توانست در عرصه جهانی منشأ تحولات بسیاری باشد.


سردار سلیمانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی منافع استکبار جهانی را متزلزل کرد، افزود: نظام سلطه با پیروزی انقلاب اسلامی متوجه به خطر افتادن منافعش شد و از این رو تمام نیروی خود را برای توقف این روند به کار گرفت و توطئه‌های مختلف را شکل داد.


وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) با دید بلند خود در پنج آذر ۱۳۵۸ فرمان تشکیل سپاه به عنوان نیروی دفاعی مردمی را دادند و در کنار نیروی رسمی کشور زمینه تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی را بر اساس مبانی انقلاب فراهم کردند.

 

سردار سلیمانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی توانست منشأ تحولات بسیاری در جهان باشد، گفت: ایران اسلامی پرچم‌دار مقاومت و ایستادگی در جهان است.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: عشایر استان کرمانشاه توانستند در دفاع مقدس در برابر دشمن بعثی ایستادگی کنند و در کنار ارتش، نیروی انتظامی و جهاد سازندگی دشمن را شکست دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار