خبرهای داغ:

صرفه جویی 360 میلیارد ریالی با اقدامات جهادی متخصصان كارگاه مركزی تعمیرات

با اقدامات جهادی متخصصان کارگاه مرکزی اداره نگهداری و تعمیرات شركت بهره برداري نفت وگاز گچساران، صرفه جويي 360 ميليارد ریالي حاصل شد.
کد خبر: ۹۶۲۶۴۷۵
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، غلامرضا کمالی، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به نقش اساسی كارگاه مرکزی تعمیرات در خدمات رسانی به مجموعه های مختلف مدیریت عملیات اظهار کرد: كارگاه مركزي شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران به عنوان واحدي كه همواره نقش مهمي در عرصه نوآوري مرتبط با قطعات مهندسي معكوس و همچنين ساخت و توليد قطعات ارجاعي از واحدهاي مختلف عملياتي و بازسازي داشته است، از ابتداي سال تاكنون با اقدامات بی وقفه متخصصان خود، موفق به صرفه جويي حدود 120 ميليارد ريالي شده است.

کمالی ادامه داد: بر اساس آخرين عملكرد اين كارگاه در سال گذشته نیز، موفق به صرفه جويي 240 ميليارد ريالي شده است كه این مهم، اقدامي بزرگ و تاثیرگذار در راستای پیشبرد اهداف دومین تولید کننده نفت کشور به حساب می آید. بر پایه این گزارش، از جمله اقدامات شاخص و تأثيرگذار کارگاه مرکزی كه به صورت جهادي انجام شده است، مي توان به تعمير، تنظيم، جوشكاري و دمونتاژ 1976 تجهيز و ساخت 3724 قطعه اسليو، پمپ، ريگلاتور، كوپلينگ، كمپرسور، بال ولو، بيس پليت، اسپيد، كور پلاگ و ساير قطعات موردنياز عمليات هاي پيچيده فني و مهندسي اشاره كرد.

به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، اطمينان از كنترل كيفي و انجام معاينات كارهاي ارجاعي، اطمينان از سفارش و تأمين به موقع وسايل ، ابزاركار و قطعات يدكي ، بررسي ومطالعه وضعيت كارگاه ها، نصب ماشين آلات، بازسازي وتعمير قطعات مورد نياز توربين هاي احتراقي گاز، زانوها، لوله هاي شيپوري و فلنج با آلياژ مختلف از ديگر وظايف كارگاه مركزي این شركت محسوب مي شود كه به عنوان زيرمجموعه مديريت عمليات و اداره نگهداری و تعميرات مشغول فعاليت است .

انجام عمليات لايروبي و تخليه رسوبات چاه شماره 6 تنگ ملاقون

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: عمليات لايروبي و احياي چاه‌هاي آب شماره ۱ و ۶ تنگ ملاقون و شماره ۱۶ امامزاده جعفر توسط شركت دانش بنیان طرف قرارداد با دانشگاه آزاد گچساران نيز از روز ۵ شهريور به مدت 8 روز به صورت ۲۴ ساعته مشغول كار بودند.

کمالی در ادامه اظهار كرد : اين ۳ چاه آبی از ۴ سال پيش غيرفعال شده بودند كه بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران به یک شركت دانش بنیان جهت لايروبي و احيا واگذار شده اند و از روز ۵ شهريور عمليات هر ۳ چاه همزمان و به صورت ۲۴ ساعته شروع شده و در روز 13 شهریور، لايروبي و احياي آنها انجام و تحويل داده شدند.

وی با اشاره به اینکه عملیات لايروبي و احيای چاه شماره ۳ سردشت در سال 1401، بازدهي خوبي داشت، افزود: به دليل رسوبات و مشكلات درون چاهي و قطع آب دهي، چاه‌هاي آب شماره ۱ و ۶ تنگ ملاقون از ۴ سال پيش و چاه شماره ۱۶ امامزاده جعفر از ۱۱ سال پیش از مدار خارج شده بودند که خوشبختانه پس از عمليات لايروبي و احيا فعال شدند و این مهم منتج به افزایش بازدهي چاهها تا حدود ۶۰ درصد شده است.

براساس این گزارش، شركت دانش بنیان مذکور، طبق تعهد عمليات ويديومتري را قبل و بعد از عمليات انجام و اسناد و داده ها را جهت مقايسه وضعيت قبل و بعد از عمليات تحويل داده است.

گفتنی است؛ عملیات لايروبي و احيای این چاه های آبی با دستگاهها و تجهيزات مكانيكي و طي شش مرحله ويديومتري، پمپاژ، لايروبي با كمپرسور و مكش، تزريق نيتروژن و انفجار جهت جداسازي لايه هاي سختي كه در مرحله لايروبي جدا نشده اند، انجام شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار