نوشتن و قلم‌زنی در حوزه دفاع مقدس، از فراموشی و تحریف آن جلوگیری می‌کند

سردار معروفی با بیان اینکه راه جلوگیری از فراموشی و تحریف دفاع مقدس، نوشتن و قلم‌زنی در‌ این حوزه است،‌گفت: باید حقیقت شهدا و دفاع مقدس را نوشت و البته نباید در این نوشتن‌ها اغراق کرد.
کد خبر: ۹۶۲۷۱۱۷
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، سردار حسین معروفی، معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور در مراسم رونمایی از کتاب «سرداری از ایل سلیمانی» در موزه دفاع مقدس ضمن تشکر و قدردانی از افسر فاضلی شهربابکی برای تألیف کتاب‌های متعدد در حوزه ایثار و شهادت و زندگی شهدا، گفت: امروز ما بیشتر از هر روزی نیازمند ترویج گفتمان ایثار وشهادت هستیم؛ حضرت آقا نیز بر ترویج مکتوب این گفتمان بصورت کتاب واخیرا هم بر تولید فیلم تاکید بسیار‌ زیادی داشته‌اند.

وی افزود:ما می‌توانیم با کتاب، گنج دفاع مقدس که همان انسان‌های این جبهه هستند را کشف کرده و به جامعه معرفی کنیم.

سردار معروفی بیان داشت:  هیچ مکانی و زمینی به خودی خود مقدس نیست بلکه فعل و عمل افراد آنها را مقدس می کند؛ کربلا تا نبودن حسین بن علی (علیه السلام) زمین مقدسی نبود و جهاد و شهادت حسین بن علی (ع) کربلا را بهشت کرد؛ خوزستان به خودی خود مقدس نبود، جهاد و خون شریف‌ترین و عزیزترین و شایسته‌ترین بندگان خدا خوزستان را عزیز کرد و قطعه‌ای از بهشت کرد؛ جبهه تکرار عاشورا بود که باید ترویج شود.


معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور در ادامه گفت: ایثارگران، مظلوم‌ترین افراد جامعه هستند زیرا قسم خورده اند که برای حفظ ناموس و کشور به مقابله با دشمن پرداخته و مملکت را حفظ، انقلاب را صادر و ایران را به اوج برسانند‌.


وی تصریح کرد: قهرمانان واقعی همان کسانی هستند که تمام دارایی خود یعنی جانشان را برای ما فدا کردند.

سردار معروفی با اشاره به ارادت و علاقه‌ای که حاج قاسم نسبت به شهید احمد سلیمانی داشت و در مورد ایشان فرمود «احمد تنگ نظر نبود»، اظهار کرد: این یک راهبرد است که باید امروز در جامعه پیاده شود؛ با تنگ‌ نظری با مردم برخورد نکنیم. ویژگی دیگر شهید احمد سلیمانی تعهد و رسالت محوری ایشان نسبت به خانواده بود.

وی ادامه داد: اگر به دنبال مدیریت انقلابی هستیم باید به اقدامات شهید احمد سلیمانی توجه کنیم زیرا او همه اقداماتش خروجی تفکر امام راحل بود.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور تصریح کرد: اگر بخواهیم مکتب حاج قاسم را معرفی کنیم باید یاران او را معرفی کنیم. او ثابت کرد که امام راحل ورودی جبهه را معراج و حزب‌الله نکرد بلکه خروجی جبهه را حزب‌الله کرد و این نظام تربیتی امام(ره) بود که احمد روستازاده را عزیز، بزرگ و عارف کرد؛ امام راحل نظام تربیتی اهل‌بیت(ع) را بر جنگ حاکم و آن را تبدیل به دانشگاه کرد که خروجی آن شهید احمد سلیمانی بود.

سردار معروفی بیان داشت: راه جلوگیری از فراموشی و تحریف دفاع مقدس، نوشتن و قلم‌زنی در این حوزه است؛ باید با قلم‌زنی، ریزبینی و دقت نظر از تحریف و فراموشی دفاع مقدس جلوگیری کنیم. 

سردار معروفی با تأکید بر اینکه نباید در نوشتن پیرامون دفاع مقدس اغراق کرد بلکه باید از حقیقت شهدا و دفاع مقدس نوشت، تصریح کرد: باید واقعیت دفاع مقدس را بیان کرد و نشان داد شهدا هم در‌ ابتدا افرادی معمولی بودند.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور در پایان وفای به امام، بصیرت به امام، ادب به امام، تصدیق امام و تسلیم در برابر امام را پنج ویژگی شهدا برشمرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار