تولید بیش از ۱۰۰ تن ماهی گرمابی در شهرستان عنبرآباد

فرماندار شهرستان عنبرآباد از تولید بیش از ۱۰۰ تن ماهی گرمابی در این شهرستان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز تکثیر آبزیان جنوب شرق کشور پرورش ماهی در عنبرآباد رونق گرفته است.
کد خبر: ۹۶۲۷۳۱۳
|
۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، یزدان افشاری‌پور در حاشیه بازدید از محل پرورش ماهیان گرمابی اظهار داشت: صید وبرداشت صدتن ماهی گرمابی از حدود ۲۳هکتار از مزرعه پرورش ماهیان گرمابی در شهرستان عنبرآباد آغاز شده است.

وی بیان داشت:شهرستان عنبرآباد در مجموع بیش از ۴۰ هکتار مزرعه پرورش ماهیان گرمابی دارد که به دلیل خشکسالی این مقدار به ۲۳ هکتار کاهش‌یافته است.فرماندار عنبرآباد گفت:در تلاش هستیم با پیگیری مدیر جهاد کشاورزی و اختصاص ۲ میلیارد تومان اعتبار برای آبزی پروری شهرستان، بتوانم مزارع پرورش ماهی را توسعه بدهیم و سایر مزارع را فعال کنیم.

افشاری‌پور افزود: یکی از کارهایی که در دستور کار مدیریت شهرستان به‌ویژه جهاد کشاورزی هست ترویج پیش از پیش‌تولید ماهی در مناطق سردسیر شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا بزرگ‌ترین مرکز تکثیر ماهی و میگو جنوب‌شرق کشور که از محل سفر مقام معظم رهبری سال ۸۴ در شهرستان
راه‌اندازی شده بود مدت‌ها تعطیل بود با پیگیری انجام شده با واگذاری به بخش خصوصی مجدد فعال شد

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد دراین‌خصوص گفت:شهرستان عنبرآباد یکی از مناطق مستعد در تولید و پرورش ماهیان گرمابی در کشور محسوب می‌شود.

پیرنیا اظهار داشت: با توجه به ظرفیتی که در شهرستان وجود دارد با انجام کارهای ترویجی کشاورزان و باغداران را ترغیب خواهیم کرد از استخرهایی که در باغات هست به‌صورت دو‌منظوره برای پرورش ماهی استفاده کنند.مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد گفت:پیش‌بینی می‌شود در هر هکتار بیش از ۶تا ۷تن ماهی گرمابی تولید و برداشت کنیم.

مدیر شیلات جنوب استان نیز در این بازدید گفت: با توجه به راه‌اندازی مرکز تکثیر ماهیان گرمابی شهرستان عنبرآباد این آمادگی داریم به تمام کشاورزان که استخر دو‌منظوره دارند بچه‌ماهی تحویل بدهیم که در تأمین پرورش و تأمین امنیت غذایی به جامعه کمک کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار