خبرهای داغ:
بسیج تحلیل می کند؛

خلاقیت و ابتکار از کلید واژه‌های دفاع مقدس است/معماران آینده هر ملتی معلمین هستند

خلاقیت و ابتکار از کلید واژه‌های دفاع مقدس است/معماران آینده هر ملتی معلمین هستند
سردار رفیعی آتانی عنوان کرد: خلاقیت و ابتکار یکی از مؤلفه‌ها و کلید واژه‌های دفاع مقدس است و معلمین پرورش دهندگان نسل دفاع مقدس هستند.
کد خبر: ۹۶۲۷۴۳۶
|
۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶

 

به گزارش خبرگزاری بسیج_قزوین معلمی شغل انبیاست که در مکتب علم و آموزش سازندگی و تربیت انسان های کار آمد را رقم می زنند، در دفاع مقدس بیش از ۳۶ هزار دانش آموز شهید تقدیم انقلاب شد و معلمین توانستند در سیر و سلوک عارفانه خویش نسلی را پرورش دهند که لنگرگاه ثبات جامعه در عرصه های مختلف باشد. در امر آموزش دو موضوع بسیار مهم است ابتدا باور و اعتقاد معلمین به ارزش ها و آرمانهای ایرانی اسلامی و مهم تر از ابزارها محتوای مناسب که علاوه بر اغنا کردن دانش آموزان حس وطن دوستی و غرور را به دانش آموزان القا کند.

 

معلمین با رفتار و کردار درست می توانند دانش آموزان را مسئولیت پذیر و متعهد به کشور بار آورند در طول تاریخ معلمین فراوانی بودند ایثار، نوع دوستی، جانفشانی و خدمت به خلق و یاری محرومان را معنا بخشیدند. از معلمی که در روستاهای دور افتاده الموت با گذشتن از شاهرود برای چهار دانش آموز تلاش می کرد تا چراغ مدرسه را روشن نگه دارد تا معلم گیلانی که چون شمع می سوزد و پروانه وار فدا می شود تا دانش آموزان را نجات دهد. از معلم سیرجانی تا زنده یاد کریم رحمانی که برای خدمت به مناطق محروم طارم در برف طارم سفلی به ابدیت پیوست.

 

معلمان همانند شهید قدرت الله چگینی و مرحوم یزدان پناه از افتخارات این دیار هستند که دانش آموزان زیادی در دامان این بزرگان علم زندگی، تعهد و شهادت آموختند. سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در خصوص نقش معلمی و انسان ساز بودن آنها به مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع اصحاب رسانه در ستاد فرماندهی سپاه استان قزوین که ظهر امروز برگزار شد مطالب جالبی بیان کردند که از نظر مخاطبان می گذرد.

 

۳۶ هزار شهید دفاع مقدس با آموزگاران متعهد 

 

وی در ادامه با اشاره به بازگشایی مدارس اظهار کرد: کار معلم هدایت و تربیت انسان است و او را به رشد و تعالی می‌رساند و شهدا پیشتازان و بهترین معلمان این جامعه هستند که با عمل، مجاهدت و فداکاری آن را در جای جای جامعه نشانده اند و آغاز سال تحصیلی بهترین زمان آدرس دهی پیش روی این دانش آموزان است.

 

وی تصریح کرد: شما معلمان ۳۶ هزار دانش آموز شهید هستید؛ در دوران دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش آموز تقدیم نظام و انقلاب نمودیم که بعضی از این دانش آموزان در دوران دفاع مقدس تا فرماندهی تیپ هم رشد کردند و باید این مدل‌های افتخار را در شروع سال تحصیلی به دانش آموزان نشان دهیم.

 

تزریق امید و خودباوری با هنر معلمی امکانپذیر است

 

وی تشریح کرد: شهدای عزیز قله‌های دست نیافتنی را دست یافتنی کردند و امروز ما می‌خواهیم به قله و استقلال علمی برسیم و این دست یافتنی است و کشورمان را با امید و باور اداره کنیم و این امید را معلمان می‌توانند به جامعه تزریق کنند.

 

سردار رفیعی آتانی ابراز کرد: خلاقیت و ابتکار یکی از مؤلفه‌ها و کلید واژه‌های دفاع مقدس است؛ ما از اروند گذشتیم و پل خیبر را ساختیم و مهندسی رزمی ما در دل این نبرد شکل گرفته است؛ از همه مانع‌ها عبور کردیم؛ ما به دانش آموزان، معلمان و خانواده‌ها در شروع سال تحصیلی می‌گوییم که برای ملت، مسیر عبور از موانع را بسازند و به ملت راه‌های رسیدن به قله را نشان دهند.

 

انتهای پیام/۱۰۰۲/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار