خبرهای داغ:
دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس خراسان جنوبی:

اجرای ۲۴۰ عنوان برنامه هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی/ افتتاح ۵ یادمان شهدای گمنام در استان و رونمایی از ۶۰ عنوان کتاب دفاع مقدس خراسان جنوبی

سرهنگ فلاحی از برگزاری ۲۴۰ عنوان برنامه هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در قالب ۱۵۲۸ فعالیت در هفته دفاع از ۳۱ شهریور تا ۷ مهر ماه در خراسان جنوبی اجرا و برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۶۲۷۶۸۹
|
۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ فلاحی دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز در نشست خبری هفته دفاع مقدس گفت: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب دفاع مقدس گنجینه‌ای تمام نشدنی است که سبب تثبیت انقلاب اسلامی شده است.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرموند: فعالیت‌ها و برنامه‌های حفظ آثار و دفاع مقدس باید ۱۰۰ برابر شود، افزود: ما در مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بدنبال تحقق کامل فرامین رهبر معظم انقلاب هستیم، چراکه دفاع مقدس بسیار بااهمیت است و باید همگان برای حفظ فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت تلاش کنیم که بهترین شکل به نسل آینده منتقل شود.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس خراسان جنوبی از برگزاری ۲۴۰ عنوان برنامه هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در قالب ۱۵۲۸ فعالیت در هفته دفاع از ۳۱ شهریور تا ۷ مهر ماه در خراسان جنوبی اجرا و برگزار می‌شود.

برپایی نمایشگاه استانی دفاع مقدس در مرکز خراسان جنوبی 

سرهنگ فلاحی بیان کرد: برگزاری رژه نیروهای مسلح خراسان جنوبی در ۳۱ شهریور و اولین روز از هفته دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور، برپایی نمایشگاه استانی دفاع مقدس یکشنبه یکم‌ مهرماه با عنوان "در راه فتح قله‌ایم" و همچنین برپایی این نمایشگاه در سطح تمامی شهرستان‌های استان از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان است.

وی از برگزاری همایش سراسری "جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز" در استان خبر داد و گفت: این مراسم چهارشنبه چهارم مهر به صورت سراسری با سخنرانی رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود و در این مراسم از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس سراسر کشور تجلیل می‌شود؛ در بیرجند این مراسم با حضور ۱۲۰۰ پیشکسوت دفاع مقدس در فرهنگسرای شهر برگزار می‌شود.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس خراسان جنوبی ادامه داد: در راستای یک برنامه پنج‌ساله برنامه‌ریزی شده که از تمامی پیشکسوتان دفاع مقدس کشور تجلیل شود و در همین راستا از سال ۱۳۹۹ تا امروز، از ۳۰ هزار رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس در کشور در طول ایام سال تجلیل شده؛ امسال به یومن چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس از ۴۴ پیشکسوت دفاع مقدس خراسان جنوبی در مراسم محوری چهار مهرماه در بیرجند تجليل خواهد شد.

افتتاح ۵ یادمان شهدای گمنام با اعتبار بیش از ۵ میلیارد تومان هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی

دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: در هفته دفاع مقدس ۵ یادمان شهدای گمنام با اعتبار ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود که از این تعداد ۳ یادمان در بیرجند در پارک آیت الله بهجت، روستای حاجی آباد و چهکند، یک یادمان در آبیز  شهرستان زیرکوه و یک یادمان در روستای چاهداشی نهبندان افتتاح خواهد شد.

سرهنگ فلاحی ادامه داد: غبارروبی گلزار شهدا در ۵ مهرماه، برگزاری یادواره شهدا توسط رده‌های بسیج، دیدار با خانواده شهدا و رزمندگان دفاع مقدس، اعزام راویان دفاع مقدس به مدارس و ادارات سطح استان جهت تبیین و روایتگری دفاع مقدس، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی با موضوع دفاع مقدس در دانشگاه با حضور اساتید و راویان، تجلیل از سربازان نمونه نیروهای مسلح، برگزاری همایش پیاده‌روی عمومی به مناسبت هفته دفاع مقدس ۶ مهرماه در تمامی شهرستان‌های استان، برگزاری مسابقات ورزشی جام دفاع مقدس، بازسازی عملیات‌های مهم دفاع مقدس، نواختن زنگ ایثار و مقاومت در روز اول مهر در مدارس استان با حضور خانواده شهدا از جمله برنامه‌هایی است که در طول هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

وی از رونمایی از ۶۰ عنوان کتاب توليدی مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در مدت یک سال این کتاب‌ها که از خاطرات رزمندگان، تاریخ شفاهی دفاع مقدس با حضور مسئولان در ۴ مهرماه در همایش "جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز" رونمایی می‌شود از این ۶۰ عنوان کتاب از هرکدام ۲۰۰ جلد به کاپ رسیده است همچنین در این مراسم از ۲۰ عنوان کتاب صوتی تولیدی این مرکز نیز رونمایی خواهد شد. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار