۲۵۰۰ برنامه هفته دفاع مقدس در استان سمنان اجرا می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در این استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۶۲۷۷۰۴
|
۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، سردار عباس مطهری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان ظهر امروز، در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس که با حضور جمعی از خبرنگاران در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: استان سمنان در دفاع مقدس جزو استان‌های پیشتاز بوده است.
وی افزود: هم نیروهای زمینی و هم گردان های معروف کربلا، قمربنی هاشم، سجاد، موسی بن جعفر و تیپ قائم استان سمنان در بیشتر استان‌های کشور شناخته شده است. 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به نقش و حضور فعال آحاد و اقشار مختلف مردم این استان در دوران دفاع مقدس و پشتیبانی از انقلاب و نظام گفت: رهبر معظم انقلاب در سفر خود به استان سمنان در سال ۱۳۸۵ به افتخار آفرینی این استان اشاره کرده و فرمودند این استان در زمینه های مختلف پیشتاز و پیشگام بوده است.
مطهری با اشاره به حضور ۴۰ هزار رزمنده این استان در جبهه های نبرد حق علیه باطل گفت: استان سمنان از حیث تعداد جانبازان و شهدا جزو سه استان برتر کشور به نسبت جمعیت محسوب می شود.
وی با بیان اینکه استان سمنان در دوران دفاع مقدس خوش درخشید، تصریح کرد: شهدا، رزمندگان، ایثارگران و خانواده هایشان در دفاع مقدس کم نگذاشتند. و بهترین هایشان را برای دفاع به میدان آوردند.
وی اظهار کرد:علیرغم این حضور فعال و موفقیت ها و ایثارگری های رزمندگان و مردم این استان در جنگ و پشتیبانی از رزمندگان و ... اما آنطور که باید و شاید در حوزه جمع آوری آثار و نشر آنها کار نشده است و این موضوع با جدیت در دستور کار قرار دارد و باید بگویم همه در این زمینه اعم از یادگاران آن دوران و مسؤولان شهری و استانی مسؤول هستند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه باید از دفاع مقدس الگو و الهام بگیریم، گفت: ویژه برنامه های متعدد و متنوعی به مناسبت هفته دفاع مقدس همچون سالهای گذشته تهیه و تدارک دیده شده است.
مطهری گفت: از جمله برنامه های این هفته برگزاری پنجمین مراسم تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در روز چهارم مهرماه است که این مراسم در حسینیه امام خمینی (ره) و با سخنرانی رهبر معظم انقلاب راس ساعت ۹ صبح برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: این برنامه در گستره استانی نیز در روز چهارم مهرماه به منظور تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در حسینیه شه ای بسیج سپاه ناحیه سمنان برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان عنوان کرد: ۵۰ عنوان برنامه شاخص در سراسر استان سمنان با اجزای بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ برنامه تهیه و تدارک دیده شده است که در طول هفته دفاع مقدس برگزار خواهند شد.
مطهری از جمله این برنامه ها را گلباران مزار مطهر شهدا، سرکشی از خانواده شهدا، به صدا در آمدن زنگ مهر و مقاومت در مدارس سراسر استان سمنان، برگزاری همایش سنگرسازان بی سنگر، تقدیر از پیشکسوتان دفاع مقدس، برگزاری صبحگاه مشترک، پیاده روی های خانوادگی و اجرای مسابقات مختلف ورزشی و فرهنگی عنوان کرد.
وی ادامه داد: در مرکز موزه دفاع مقدس استان سمنان نیز نمایشگاه و نمایش میدانی با محوریت تبیین نقش زنان در پشتیبانی از جنگ از یکشنبه یکم تا ششم مهرماه هر شب از ساعت ۱۹ تا ۲۲ برگزار خواهد شد.
وی در خصوص اقدامات انجام شده در راستای تبلیغات محیطی ویژه هفته دفاع مقدس بیان کرد: ۴۴ بیلبورد جاده ای برای این منظور اختصاص خواهد یافت و در سطح شهرها نیز هماهنگی لازم برای تبلیغات شهری انجام شده است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان اظهار کرد: تا کنون ۱۲ تاریخ شفاهی به رشته تحریر در آمده است و باید ۲۲۷ تاریخ شفاهی دیگر از دفاع مقدس استان سمنان نوشته شود که این موضوع قطعا نیاز به همت و پشتکار بیشتر و جذب بودجه و نیروی انسانی مورد نیاز است.
مطهری عنوان کرد: ۳۳۰ کارنامه عملکرد گردان ها و واحدها باید در استان سمنان تدوین شود.
وی با اشاره به اینکه نگارش دانشنامه کتاب دفاع مقدس استان سمنان با ۵۰۲ مدخل آغاز شده است، بیان کرد: ۶۰۰عنوان کتاب دفاع مقدس استان سمنان باید تدوین شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار