خبرهای داغ:
مسوول هیات ورزش های روستایی و بومی محلی شهرستان تاکستان؛

جشنواره ملی انگور در شهر تاکستان برگزار می شود

جشنواره ملی انگور در شهر تاکستان برگزار می شود
ورسه ای عنوان کرد: جشنواره ملی انگور به منظور شکرگزاری محصول انگور و نیز معرفی تاکستان بعنوان قطب انگور کشور برگزار می شود.
کد خبر: ۹۶۲۷۹۳۰
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰

 

قزوین_به گزارش بسیج، ورسه ای مسوول هیات ورزش های روستایی و بومی محلی شهرستان تاکستان در نشست خبری فرماندار تاکستان که با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات فرمانداری تاکستان برگزار شد بیان کرد: جشنواره ملی انگور به منظور شکرگزاری محصول انگور و نیز معرفی تاکستان بعنوان قطب انگور کشور برگزار می شود.

 

وی گفت: شهرستان تاکستان با تولید ۲۵ هزار کیلو انگور، دومین شهر صادر کننده انگور به جهان است اما متاسفانه اکثر مردم از این پتانسیل بی اطلاع هستند.

 

ورسه ای اظهار کرد: ۲۷ دوره جشنواره محلی انگور در تاکستان برگزار شده و امسال این جشنواره به صورت کشوری با حضور میهمانان کشور و استانی برگزار خواهد شد. 

 

وی افزود: بیش از ۸۰ گروه گردشگری در این مراسم حضور خواهند داشت و در کنار آن از ۶ استان که تعامل فرهنگی و یا محصول انگور دارند برای حضور در جشنواره بازی های بومی محلی دعوت کرده ایم.

 

مسوول هیات ورزش های روستایی و بومی محلی شهرستان تاکستان عنوان کرد: بیش از صد نوع انگور در این شهرستان تولید می شود که در روز جشنواره از آن رونمایی خواهد شد و

هفت تیم بازی های بومی محلی در این جشنواره حضور خواهند داشت.

 

وی اضافه کرد: مراسم آبغوره گیری، پخت نان مخصوص سنتی دیال اباد، اش مخصوص تاکستان، دیماج بعنوان غذای سنتی، آماده سازی مراحل پخت اگیردک نوعی کیک سنتی و معرفی انواع کشمش نیز به صورت عملی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

 

ورسه ای یادآور شد: غرفه وسایل آموزشی، ابزار سنتی و مدرن برای باغات انگور، صنایع دستی تاکستان و روستاهای اطراف برپا شده و همچنین آثار تاریخی شهرستان تاکستان به بازدیدکنندگان معرفی خواهد شد. این جشنواره به مدت سه روز از روز چهارشنبه ۲۸ شهریورماه شروع می شود. 

 

وی در پایان گفت: حضور گردشگران در این مراسم نویدبخش توسعه گردشگری و توریسم در استان خواهد شد و این جشنواره زمینه ای برای معرفی بناهای تاریخی و تولیدات باغی می باشد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار