فرمانده سپاه الغدیر استان یزد خبر داد:

اجرای 103 برنامه در هفته دفاع مقدس در یزد/همایش تجلیل از نویسندگان دفاع مقدس

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد از اجرای 103 برنامه در هفته دفاع مقدس در یزد خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۸۰۳۰
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سردار حسین زارع کمالی عصر امروز به مناسبت شروع هفته دفاع مقدس در جمع اصحاب رسانه استان و در محل دهکده مقاومت یزد با اشاره به اینکه مردم ایران همواره ثابت کردند که در برابر متجاوزان ایستادند و اجازه هیچ گونه عرض اندامی به دشمنان نمی‌دهند، اظهار داشت: در استان یزد حدود ۲۵ درصد شهدا را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند که نشان از آن دارد که نوجوانان شانه به شانه جوانان و پیران می‌ایستند و قدمی عقب نمی‌ایستند.

وی ادامه داد: دفاع مقدس نشان داد مردم ایران در برابر ظلم تحت هر شرایطی ایستادگی می‌کنند و قدمی پا پس نمی‌کشند و علیرغم اینکه باطل دارای تجهیزات باشد اما حق همیشه پیروز است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد افزود: هرجایی که بعد از دفاع مقدس به توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی توجه کردیم پیروز شدیم و در عین حال دفاع مقدس ثابت کرد که پیروزی تحت شرایطی ذیل فرامین امامین انقلاب در دسترس است.

زارع کمالی با بیان اینکه کشور عزیزمان با شرایطی که دستان خالی داشت و هیچ گونه تجهیزاتی نداشتیم به امروز رسیده‌ایم که ابرقدرت‌های جهان خواهان تجهیزات نظامی تولید ایران هستند، خاطرنشان کرد:  در دهه ۸۰ رسیدیم به ضربه متقابل و امروز رسیده‌ایم به آخرین مرحله تقابل نظامی که ضربه اول است، و تمام این اتفاقات به پاس رشادت جوانان و مادران و فرزندان انقلاب شکل گرفت.

فرمانده سپاه الغدیر با تاکید بر اینکه رسم شیدایی ۴ به مانند سال قبل با نگاه به پتانسیل استانی و ظرفیت‌های استانی اجرا شد، تصریح کرد: در مدت ۷ شب اجرای رسم شیدایی ۴، بیش از ۴۲۰ نفر از بسیجیان استان به ایفای نقش خواهند پرداخت و مراحل تشکیل انقلاب و همچنین وظایفی که در زمینه ظهور منجی عالم بشریت برعهده داریم را به نمایش خواهند گذاشت.

وی ادامه داد: در رسم شیدایی ۴، اقدامات منافقین و عملیات قدس۵ و نقش رزمندگان تیپ الغدیر، وقایع ظهر عاشورا، جانفشانی رزمندگان اسلام در برابر داعش ساخته دست استکبار جهانی و حادثه راسک و همچنین عملیات وعده صادق و تنبیه رژیم صهیونیستی مهمترین مولفه‌هایی است که به نمایش گذارده خواهد شد.

زارع کمالی با بیان اینکه در کنار رسم شیدایی ۴ نمایشگاهی برپا خواهد شد، تصریح کرد: در حاشیه مراسم رسم شیدایی ۴ نمایشگاه‌های شهرستانی در زمینه ظهور امام زمان (عج) به نمایش گذاره می‌شود.

فرمانده سپاه الغدیر با اشاره به اینکه۱۰۳ برنامه و  ۲ هزار و۵۰۰ ریزبرنامه در سطح استان توسط اقشار مختلف بسیج و سپاه الغدیر اجرا می شود، گفت: اجرای رژه دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور با ۲۳ گروهان رژه رونده از اقشار مختلف نیروهای نظامی و رژه ۴۷ گروهان زرهی، افتتاح نمایشگاه نقش استان در پیروزی انقلاب اسلامی، میز خدمت و معاینه و ویزیت رایگان تیم‌های پزشکی، اجرای پاتوق بزرگ فرهنگی در میادین استان، ادامه مرمت و بازسازی منازل مسکونی محرومان، اجرای رویداد سازش برای نوجوانان دهه ۹۰ و مسابقات قرانی بسیج که تا امروز نزدیک به ۵۰ هزار نفر در این مسابقات شرکت کرده‌اند، از جمله برنامه‌های سپاه الغدیر است.

وی ادامه داد: تهیه بسته‌های لوازم‌التحریر و جهیزیه برای خانواده‌های محرومان، برگزاری یادواره‌های آبروی محله، همایش تجلیل از نویسندگان دفاع مقدس، افتتاح پاتوق‌های دخترانه و برگزاری رزمایش اقتدار بسیج از مهمترین برنامه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در هفته دفاع مقدس یک شهید گمنام در استان یزد تشییع خواهد شد، گفت: مراسم استقبال از این شهید نیز حتما با حضور پرشور مردم برگزار خواهد شد.

در ادامه این مراسم سرهنگ حرزاده رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه دوران دفاع مقدس و ایثار و شجاعت رزمندگان کشورمان باعث شد تمام تئوری‌های جنگی تغییر کند، تصریح کرد: برنامه‌های دفاع مقدس فقط محدود به این هفته نیست و در تمام طول سال شاهد برگزاری برنامه‌های متعدد در جهت زنده نگه داشتن یاد شهدا هستیم،  غبار‌روبی قبور شهدا و رونمایی از ۱۳ کتاب دفاع مقدس و۱۴ کتاب صوتی و تجلیل از حدود ۵ هزار و ۵۰۰ رزمنده دفاع مقدس از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار