خبرهای داغ:
دبیر منطقه پنج مشاوران امور زنان و خانواده دانشگاه‌های کشور:

تربیت عصاره خلقت برعهده مادر است

تربیت عصاره خلقت برعهده مادر است
دبیر منطقه ۵ مشاوران امور زنان و خانواده دانشگاه‌های کشور گفت: محوری‌ترین عنصر در خانواده که می‌تواند باعث بقای یک خانواده باشد زن و نقش مادری است.
کد خبر: ۹۶۲۸۰۹۳
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج لرستان، 

میثاق حیدری با اشاره به نقش و جایگاه زن در خانواده، اظهار کرد: نقش بانوان مهم‌تر و اثرگذارتر از جایگاه مرد در خانواده است، چراکه زن نقش محوری در حفظ و بقای خانواده و تربیت فرزندان که - ثمره تشکیل خانواده است – به عهده دارد.

وی اضافه کرد: چنانچه زن بتواند از عهده وظیفه خطیر و ارزشمند خود در خانواده برآید و با شخصیت زنانه خود به ایفای نقش بپردازد، از جایگاه اساسی‌تری در خانواده برخوردار بوده و باعث رشد و تعالی نهاد خانواده می‌شود.

دبیرمنطقه پنج مشاوران امور زنان و خانواده دانشگاه‌های کشور با اشاره به نگاه فاخر و متعالی انقلاب اسلامی در بیان رهبر معظم انقلاب افزود: ️بدیهی است که از مهم‌ترین ثمرات و نتایج ازدواج و تشکیل خانواده، وجود فرزندان صالح و تربیت صحیح آنهاست.

حیدری تصریح کرد: البته تربیت صحیح فرزندان وظیفه خطیری است که تنها از عهده زن برمی‌آید و نقشی بسیار پراهمیت‌تر و مؤثرتر از مرد دارد از این روست که مفهومی به نام مادری مطرح می‌شود که ارزش و اهمیت آن به ارزش تربیت عصاره خلقت یعنی انسان برمی‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: البته نقش زن به عنوان همسر هم داستان بسیار طولانی دیگری است؛ دنیایی که زن را از داخل خانواده جدا می‌کند و با وعده‌های توهم‌آمیز بیرون می‌کشد و او را در مقابل نگاه و حرکت هرزه جامعه، بی‌پناه و بی‌دفاع می‌کند و میدان را برای تعرض به حقوق او باز می‌کند، هم زن را تضعیف می‌کند، هم خانواده را نابود می‌کند، هم نسل‌های آینده را به خطر می‌اندازد.

️مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه لرستان اضافه کرد: هر تمدن و هر فرهنگی که این منطق را داشته باشد، دارد فاجعه ایجاد می‌کند و این امروز در دنیا اتفاق افتاده‌است و روزبه‌روز هم دارد بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار