خبرهای داغ:
امام جمعه موقت شهر شال :

نقش زنان در مکتب انقلاب اسلامی

حجت الاسلام موسوی شالی گفت:حفاظت از سنگر خانواده، رسالت زنان در مکتب انقلاب اسلامی است
کد خبر: ۹۳۹۸۸۰۹
|
۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹

قزوین،به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین سید شمس الدین موسوی شالی، امام جمعه موقت شهر شال، در مراسم نقش زنان در مکتب انقلاب اسلامی، به توانایی های زنان در خلقت آفرینش اشاره کرد و گفت: خداوند با صفات ویژه ای زنان را آفریده است، زنان توانایی های دارند که هیچ مردی حتی بهترین عبد خدا ( پیامبر(ص) ) هم نمی تواند آن نقش را ایفا کند. هیچ مردی بدون ازدواج پدر نمی شود، اما زنانی داشتیم که بدون مرد، مادر شده و آن حضرت مریم است که در کنار فاطمه زهرا(س) الگو و اسوه تمام زنان مسلمان است.
وی در ادامه افزود: شکی نیست که عقب ماندگی تاریخی زنان ناشی از دور نگه داشتن آنان از جامعه و محبوس کردن آنان در کنج خانه هاست. اگر آنگونه که مدافعان نظریه خانه نشینی می گویند، حبس زن در خانه به بهانه تطهیر جامعه از محرک های جنسی واجب یا مستحب است، لازمه این سخن تداوم محرومیت تاریخی زنان است و این موضوع باعث استضعاف فکری زنان در جامعه می شود.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی شالی، به نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: نقش مستقیم زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس این بود که با حجاب کامل و رعایت عفاف در مبارزه با طاغوت جلوتر از مردان در میدان مبارزه بودند و نقش غیر مستقیم آنها نیز این بود که از همسران خود حمایت کردند و فرزندان قرآنی و اسلامی برای دفاع از میهن اسلامی تربیت کردند.
امام جمعه موقت شهر شال، در پایان سخنان خود، زنان انقلاب را سنگربان سنگر خانواده پاک و سالم دانست.
وی افزود: زن در جوامع غربی، همچون عنصری در حاشیه و بی نقش در خانواده و جامعه است و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت شرکت های سرمایه داری است. اما زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و در عین حال در متن و مرکز فعالیت های سیاسی و اجتماعی بود، و می توان در کنار فعالیت های اجتماعی، سنگربان سنگر خانواده پاک و سالم نیز بود و در عرصه های سیاسی و اجتماعی سنگرسازی های جدید را با روحیه جهاد و مقاومت، اخلاص و فداکاری فتح کرد.

انتها پیام ۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار