در هفته دفاع مقدس انجام می گیرد:

برگزاری ۶۰ عنوان برنامه در طول هفته دفاع مقدس/اجرای ۳۸ پروژه عمرانی با اعتبار ۳۸ میلیاردتومان

سرهنگ پاسدار رضا هزاری: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برنامه‌های متنوعی در رده‌ها، اقشار ، نواحی و پایگاه‌ها بر اساس رسالتش در جهت ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و بر اساس آموزه‌های قرآنی دارد.
کد خبر: ۹۶۲۸۳۱۳
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی ، سرهنگ رضا هزاری معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا علیه السلام استان صبح امروز در نشست خبری برنامه‌های هفته دفاع مقدس بسیج و سپاه استان ضمن تبریک هفته وحدت اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برنامه‌های متنوعی در رده‌ها، اقشار ، نواحی و پایگاه‌ها بر اساس رسالتش در جهت ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و بر اساس آموزه‌های قرآنی دارد.

 وی افزود: آموزهای دینی ما را به یادآوری ایامی می دارد که دشمنان این مرز و بوم بعد از اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از فطرت انسان به رهبری امام خمینی شکل گرفت خواستند به زعم خودشان این انقلاب  را خاموش کنند یکی از توطئه‌های دشمن جنگ ۸ ساله بود که می‌خواستند انقلاب را چند روزه سرنگون کنند اما در دوران دفاع مقدس طبق وعده الهی بر اساس تقوا و توکل ما توانستیم پیروز شویم .

 هزاری خاطرنشان کرد: یادآوری هفته دفاع مقدس اهمیت دارد اگر در آن روز ملت ایران با دست خالی ، توکل به خدا و رهبری امام توانستند مقاومت کنند و  دشمنان با توطئه‌های ترور ، تهدید، تحریم اقتصادی و انواع دسیسه‌هایی که بر علیه ملت به کار گرفته بودند نتوانستند ملت ایران را متوقف کنند امروز هم نسخه همان است.

وی ابراز داشت:  استکبار جهانی با توطئه‌های مختلف بعد از طوفان الاقصی برنامه‌ریزی کرده و دسیسه‌های دشمن خودش را به نمایش گذاشته است و چهره کریه لیبرال دموکراسی غرب خودش را به صورت واضح نشان داده است یادآوری هفته دفاع مقدس همان نسخه را به ما دیکته و چشم انداز را مشخص می‌کند و در ایام که بیداری جهانی محقق و چهره واقعی استکبار واضح شده است گرامیداشت این ایام اهمیت دوچندان دارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام استان بیان کرد: در سطح سپاه و بسیج استان ۶۰ عنوان برنامه متنوع در عرصه های مختلف اقتصادی، عمرانی، فرهنگی، بصیرتی، ایثارگری و دفاع مقدس برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه  صبح امروز دیدار فرماندهان نظامی از کل نیروهای مسلح با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستان‌ها و تجدید بیعت با آرمان‌های امام و شهدا صورت گرفت افزود: از ۳۱ شهریور تا ۷ مهر ماه برنامه‌های هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود و در مراسم رژه نیروهای مسلح سپاه نیز در کنار سایر نیروهای مسلح استان نقش ایفا می‌کند .

هزاری عنوان کرد:  ۱۲۲ یادواره شهدا و آبروی محله، ۱۴۷ نشست بصیرتی و روشنگری در پایگاه‌ها و مساجد، عطرافشانی ۵۰ نقطه مزار مطهر شهدا ، برپایی ۵۰ نمایشگاه ویژه دفاع مقدس و هفته وحدت ،اعزام ۱۳۲ گروه جهادی در سطح استان به مناطق محروم و برنامه‌های ورزشی کوهنوردی و پیاده‌روی خانوادگی و نیروهای رزمی از برنامه های هفته دفاع مقدس است.

  وی ادامه داد: برپایی ۴۳ محفل انس با قرآن، مسابقات فرهنگی، ورزشی و هنری، تجلیل از فرماندهان بسیجی و تجلیل از همسران شهدا،  ۱۱۰۰مورد دیدار با خانواده شهدا تحت عنوان رهروان شهدا، همایش رزمندگان و نمایش رزمی میدانی در شهرستان‌های طبس و قائنات برگزار می شود.

 معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام استان گفت: برنامه میز خدمت جهادی، اعزام راویان دفاع مقدس به مدارس، نهضت خدمت مومنانه ،۲۲ کارگاه خدمات اجتماعی سبک زندگی ، نمایشگاه تجهیزات نظامی با حضور تیپ مردم پایه سپاه انصار رضا علیه السلام استان و برپایی نمایشگاه توانمندی‌های پایگاه‌های اسوه استان از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: اهم برنامه‌های عمرانی شامل  ۳۸ پروژه آبرسانی روستایی، اصلاح شبکه، کمک به احداث مسکن محرومین، آسفالت راه روستایی و احداث یادمان شهدای گمنام  با اعتبار ۳۱ میلیارد تومان در طول هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام استان از دیگر برنامه های این هفته را مسابقات کتابخوانی، همایش وحدت و تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس تشیع و تسنن در شهرستان درمیان، تولید محتواهای متنوع در فضای مجازی، اختتامیه طرح جوانه‌های صالحین،گردهمایی حلقه‌های صالحین در مزار شهدا و جایگاه‌های نماز جمعه، خاطره گویی، نواختن زنگ ایثار همزمان با بازگشایی مدارس و بازدیدهای علمی برشمرد.

هزاری با بیان اینکه شهید شاخص هفته دفاع مقدس امسال شهید غلام عباس کمیلی آفین است گفت: امسال ۱۵۰۰ نفر اعزام به راهیان نور غرب در تابستان صورت گرفته است و دومین کنگره ۲هزار شهید خراسان‌جنوبی نیز سال آینده برگزار می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار