خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) بهارستان خبر داد:

برگزاری ۳۵۰ برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس

فرمانده بسیج ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) بهارستان گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس، ۳۵۰ عنوان برنامه در جنوب اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۶۲۸۳۶۷
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج اصفهان؛ محمدحسین الیاسی عصر چهارشنبه در نشست خبری که با موضوع هفته دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری اظهار کرد: دفاع مقدس به کردن کشور ما حق حیات دارد و با اتکا به کارهایی که جوانان ما در آن زمان انجام دادند، امروز جوانان ما می‌توانند همه مشکلات کشور را حل کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) بهارستان ادامه داد: اگر دفاع مقدس این‌قدر مهم است پس برنامه‌های این هفته هم باید هوشمند و مهم باشند و ویژگی‌هایی که دوران دفاع مقدس داشته را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه دو ویژگی مهم است که ما بر آن تاکید می‌کنیم، اضافه کرد: یکی ایثار و از خودگذشتگی که در لحظه‌لحظه این خاطرات وجود دارد، از روستا و شهر تا خود خط مقدم و پشت‌جبهه تا ۲۴ هزار شهید که اصفهان دارد؛ همه مهم است و ایثار و از خودگذشتگی نیز مهم است و در نگاه دشمن مقاومت و ایستادگی مردم ایران بسیار اهمیت دارد.

الیاسی افزود: اینکه تا جایی پیش می‌رویم که در حوزه علمی و تکنولوژی توانستیم ماهواره به فضا پرتاب کنیم و این‌ها همه از همان مقطع زمانی سرچشمه می‌گیرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) بهارستان عنوان کرد: امام خمینی (ره) برای تثبیت انقلاب از ظرفیت مردم استفاده کردند و یکی از ارکان اصلی دفاع مقدس ظرفیت مردمی بود که شامل همه مردم می‌شد؛ اما تکیه اصلی آن هم بر روی جوانان و نوجوانان بودند و در مدافعان حرم هم همه جوانان گام دوم هستند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم به‌طرف تمدن اسلامی حرکت کنیم لازمه آن استفاده از ظرفیت مردمی است و مردم باید امید داشته باشند و هویت دفاع مقدس خود را بشناسند تا بتوانند مراحل بعدی را حرکت کنند و انقلاب را به سرانجام برسانند و تمدن اسلامی شکل بگیرد.

الیاسی تأکید کرد: ما معتقدیم باید مانند دوران دفاع مقدس ارتباط عمودی و افقی بین مردم و رهبری وجود داشته باشد و ما امروز این را داریم و مردم زیر چتر رهبری حرکت می‌کنند و باید در غالب جهاد تبیین بتوانیم شبهات را تبیین کنیم و گفتمان مقام معظم رهبری را تبیین کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) بهارستان اضافه کرد: مهم‌ترین سندی که در این زمینه وجود دارد سند گام دوم است و باید تلاش کنیم زمینه‌ساز ظهور باشیم که خود حضرت ولی‌عصر (عج) تشریف بیاورند و آن تمدن ایجاد شود.

وی گفت: وقتی فضا و ارتباطی که بین ولایت و مردم وجود دارد را می‌بینیم فضایی به نام اسلام و مبتنی بر قرآن و اهل‌بیت است و وقتی بررسی و می‌کنیم که چطور می‌شود کسی از جان و مال خودش در این دوران می‌گذرد و به‌عنوان مدافع حرم و امنیت با دشمن مقابله می‌کند می‌بینیم به ارادت مردم نسبت به اهلیت و دین و قرآن برمی‌گردد.

الیاسی افزود: الان مظهر اصلی یزیدیان آمریکا و استکبار رژیم صهیونسیتی و امروز می‌بینید در زمان حال و در این دوران ۴۲ هزار شهید در غزه که خیلی از آنها کودکان هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) بهارستان تصریح کرد: بنابراین تقویت دین و مذهب جوانان و شناساندن انقلاب اسلامی به جوانان و نوجوانان و اینکه امروز ما کجا ایستادیم که در دنیا در نظم نوین جهانی که در حال اتفاق‌افتادن است یکی از ارکان اصلی انقلاب اسلامی ایران است که می‌تواند دنیا را متحول کند.

الیاسی ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد که وضعیت جوانان امروز بهتر از قبل است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند: با این وضعیت‌شناختی که در این دوران هست جوانان ما خیلی بهتر از قبل هم هستند. مقام معظم رهبری انقلاب را روندنمایی می‌کنند و اگر چه که مسائل و مشکلاتی وجود دارد؛ اما در کل خوب است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) بهارستان بیان کرد: بر اساس روزشمار هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور تا هفتم مهرماه طول می‌کشد در مجموع ۳۵۰ عنوان برنامه در جنوب اصفهان انجام می‌شود.

وی افزود: نمایش ترکیبی «شهر فاتحان» که هفتم و هشتم در گلزار شهدای گمنام بهارستان برگزار می‌شود، این برنامه شاخصی است که از آزادسازی خرمشهر شروع می‌شود تا به زمان حال برسد.

الیاسی ادامه داد: از سوم تا ۹ مهر نمایشگاهی با عنوان «در راه فتح قله‌ایم» در دو سطح یکی بحث ادوات نظامی است در شهدای گمنام بهارستان برگزار می‌شود و در دومین حالت برپایی غرفه‌هایی از 50 پایگاهی که داریم پنج الی ۶ پایگاه که کارهای بهتری انجام دادند و عملکرد بهتری داشتند در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.

وی اضافه کرد: در جنوب اصفهان ۴۷ قرارگاه به نام شهدای محله داریم که هر کاری که انجام می‌دهند به نام و یاد یک شهید انجام می‌دهند و همچنین رزمایش «الی بیت‌المقدس ۱۵» روز پنجم و ششم مهرماه که روز پنجم به‌صورت متمرکز است و گردان‌ها برنامه دفاع از کوی و برزن و امداد و نجات دارند و در روز ششم همایش اقتدار به‌صورت اردویی و همایشی برگزار می‌شود.

وی همچنین از برگزاری یادواره شهدای گمنام سوم مهرماه در سپاهان شهرزاد کرد و افزود: در این یادواره اعزام رزمنده‌ها به خط مقدم را بازسازی می‌کنیم.

الیاسی از دیگر اقدامات در این هفته را ازدواج آسان هشت‌سری جهیزیه بین خانواده‌های محروم بیان و اضافه کرد: روز شنبه ۳۱ شهریور، گروه جهادی پزشکی و دندانپزشکی در روستای قلعه شور مستقر می‌شوند و به مردم خدمت می‌کنند و این ششمین اردوی جهادی در محدوده بهارستان است. کوی راه حق، کیچی، قلعه شور روستاهایی هستند که گروه‌های جهادی با حضور در آنجا به درمان گروه‌های ضعیف به مردم خدمات پزشکی رایگان می‌دهند.

وی همچنین از نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت در روز یکشنبه اول مهر یاد و اضافه کرد: موقع نماز هم زنگ نماز زده می‌شود و دیدار با همه خانواده‌های شهدا در بهارستان برنامه‌ریزی‌شده که همه را دیدار داشته باشیم و نیز قرار بر این است که در هفته دفاع مقدس نام ۹۲ تا از کوچه‌ها با اسم شهدای آنها نام‌گذاری شود.

الیاسی اجرای برنامه ترکیبی تلویزیون محیطی در دهکده مقاومت سپاهان شهر و یادواره شهدا در مسجدالنور سپاهان شهر و موکب پذیرایی و فیلم‌هایی که در میدان ولیعصر خبر داد و افزود: یک سری مسابقات ورزشی در این راستا برگزار شد و یادواره شهدای مدارس و محلات و شهدای ورزشی بومی نیز برگزار می‌شود و اجرای سرودهای گروهی و پاتوقی در حال اجراست.

وی اضافه کرد: یادواره آبروی محله هم برگزار می‌شود و مساجد و ادارات دولتی برنامه‌هایی در حد خود برگزار می‌کنند و پایگاه‌های ما نقش تسهیلگری دراین‌رابطه دارند.

الیاسی ادامه داد: باتوجه‌به تأکید مقام معظم رهبری بر تشکیل بسیج‌های تخصصی ما کانون‌های مختلف بسیج اقشار مانند بسیج هنرمندان و مهندسین عمران و مهندسین صنعتی را افتتاح کردیم و قرارگاه فضای مجازی را راه‌اندازی کردیم و گردان‌های سایبری داریم که واقعاً کار می‌کنند و امروز کانون بسیج رسانه شهر بهارستان نیز افتتاح می‌شود.

در ادامه این نشست رئیس سازمان بسیج رسانه استان اصفهان، نیز از راه‌اندازی ۱۷ کانون بسیج رسانه در نواحی مقاومت شهرستان‌های استان اصفهان خبر داد و گفت: انتظار می‌رود شاهد همکاری‌های مناسبتی کانون بسیج رسانه نواحی مقاومت بسیج شهرهای اصفهان با روابط‌عمومی بسیج نواحی باشیم.

در پایان این نشست با دستان فرمانده بسیج ناحیه مقاومت بسیج امام حسین علیه‌السلام بهارستان و مسئول بسیج رسانه استان، حکم مسئولیت رئیس کانون بسیج رسانه به ماجد گودرزی داده شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار