خبرهای داغ:

تشریح اقدامات بسیج اصناف از زبان مسئول این سازمان

سرهنگ پاسدار طباطبایی مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان خوزستان در گفتگو اختصاصی با خبرگزاری بسیج خوزستان گفت: تاریخچه تشکیل بسیج اصناف به سالها پیش از از انقلاب اسلامی باز میگردد.
کد خبر: ۹۶۲۸۴۶۰
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان او افزود: بازاریان از بدو آغاز مبارزات امام (ره) همیشه هم به لحاظ پشتیبانی مالی از نهضت امام و هم حضور فیزیکی و پشتیبانی معنوی و همه عرصه‌های مبارزه از انقلاب حمایت می‌کردند.


سرهنگ پاسدار طباطبایی اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب نیز ضمن آنکه بازاریان شهدایی را تقدیم انقلاب کردند، در دفاع مقدس نیز در حوزه اقتصادی نقش مهمی دارند.

مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان خوزستان می‌گوید: بیش از ۱۱ هزار شهید صنف در کل کشور هست و بیش از ۴۰۰ شهید نیز از این قشر در خوزستان هستند که در دفاع مقدس حضور رزمندگان در جنگ تحمیلی و پشتیبانی از جبهه نقش بسزایی ایفا کردند.

او در خصوص خدمات دهی بسیج اصناف به مردم گفت: این سازمان مانند سایر سازمان ها در بسیج در زمینه های جذب، آموزش، سازماندهی و بکارگیری جامعه هدف کار می‌کند و به لحاظ سازمانی و ساختاری نیز هم بخش خواهران و هم بخش برادران فعال هستند.

سرهنگ پاسدار طباطبایی توضیح داد: موضوعات فرهنگی و اجتماعی، گروه های جهادی و محرومیت زدایی، در عرصه های آموزش کسب و کار و اشتغالزایی، احکام کسب و کار (فقه بازار) بسیج اصناف فعال است.

او با بیان اینکه هر کدام از اینها ساز و کار خود را دارد، گفت: به عنوان مثال در حوزه جهادی و کارهای خدمات رسانی ۳۰ گروه جهادی تخصصی در استان سازماندهی کردیم که در اتحادیه های صنفی حضور دارند و با همکاری اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی، اتاق های بازرگانی و صنایع و معادن، کشاورزی و جامعه و انجمن اسلامی بازار فعالیت‌ها انجام می‌شوند.

سرهنگ طباطبایی در خصوص هفته بسیج اصناف گفت: روز بسیج اصناف ۴ شهریور است که مصادف با اربعین حسینی بود و ما یک موکب بسیار بزرگ را اندازی کردیم تا به زوار خدمات رسانی گردد اما چون برنامه‌ها متنوع بودند، آنها را به دلیل اربعین به نیمه سوم شهریور موکول کردیم.

او گفت: گروه‌های جهادی را در این هفته فعال کردیم و کولر نیز که نقش اساسی و مهمی در خوزستان دارد اقدام به تعمیر دستگاه‌های سرمایشی می‌شود.

سرهنگ طباطبایی اظهار داشت: کولرها پس از شستشو به خانواده ها تحویل می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان خوزستان ادامه داد: بازدید از قشرهای مختلف بازار و کسبه امین و نیکوکار نیز از جمله برنامه‌های است و کاسبان امین نیز با حضور در محل کار آنها لوح‌هایی تقدیم شان می‌شود.

او با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: تعدادی نوشت افزار جهت استفاده دانش آموزان محروم و کم برخوردار ارایه می‌شود.

سرهنگ طباطبایی به برگزاری «رویداد ملی جهادگران اصناف» سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: این رویداد در تاریخ ۲۶ و ۲۷ شهریور در تهران برگزار می شود و به هر استانی یک غرفه داده می‌شود تا مشاغل خانگی و صنایع دستی به نمایش گذاشته شود.

او همچنین با اشاره به ارتباط بسیج اصناف با همه بازاریان به موضوع فرزندآوری و ازدواج آسان اشاره کرد و افزود: در این خصوص اتحادیه آرایشگران خواهر و برادر به صورت رایگان آرایش را برای عروس و داماد انجام می‌دهند ‌و حتی از طریق ارتباط با مزون‌ها، کت و شلوار برای دامادها و لباس عروس برای عروس‌ها فراهم می‌گردد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار