خبرهای داغ:
حجت الاسلام کولیوند:

وحدت و همبستگی، موجب تقویت جایگاه اسلام در جهان می‌شود

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نهاوند گفت: وحدت و همبستگی،موجب تقویت جایگاه اسلام در جهان و مقابله مؤثر با اسلام‌هراسی خواهد شد و این هفته فرصتی برای تقویت همبستگی و ایجاد روحیه برادری و همدلی است.
کد خبر: ۹۶۲۸۵۷۰
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۴

وحدت و همبستگی، موجب تقویت جایگاه اسلام در جهان می‌شود

حجت الاسلام محمد کولیوند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند ضمن تبریک هفته وحدت اظهار کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های امام خمینی(ره) بعد از انقلاب از بین بردن القای تبلیغات مسموم و دشمن‌سازی بود که مانع تحکیم و برادری اسلامی می‌شد، چنانچه می‌فرمودند «از ملی‌گرایی خطرناک‌تر و غم انگیزتر، ایجاد اختلاف بین اهل سنت و جماعت با شیعیان و القای تبلیغات فتنه‌انگیز و دشمن ساز بین برادران اسلامی است».

وی گفت: از تدبیرات بسیار عالی امام خمینی(ره) برای کم کردن اختلاف میان مسلمانان به خصوص اهل تسنن و تشیع، نامگذاری هفته وحدت از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول بوده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نهاوند افزود: این نکته بسیار مهم در مورد هفته وحدت را باید توجه کنیم که اگر امام خمین (ره) روزهای ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول را به این عنوان نامگذاری کردند، صرفاً جنبه صوری و تشریفاتی ندارد.

وی تصریح کرد: از آنجا که توطئه استعمارگران برای اشغال جوامع مسلمان، در راستای شعار ننگین «تفرقه بینداز و حکومت کن» است و نابودی کشور بزرگ عثمانی به کشورهای کوچک، یکی از نمونه‌های  بارز اجرایی شدن همین شعار توسط استعمارگران بود، امام(ره) با روشنفکری بسیار خوبی که داشتند، این ضرورت و نیاز اجتماعی - سیاسی را در میان مسلمانان احساس کردند و با همین احساس ضرورت، با نامگذاری این روزها به هفته وحدت، به تمام جوامع مسلمان در جهان یادآوری کردند که باید به هر طریقی از اختلاف و تفرقه میان مسلمانان، به خصوص اهل تسنن و تشیع جلوگیری کرد.

کولیوند بیان کرد: جهان اسلام امروزه با چالش‌های متعددی از جمله تروریسم، افراط‌گرایی، دخالت‌های خارجی، فقر و بی‌عدالتی و سلطه تکنولوژی روبه‌رو است؛ این چالش‌ها، بیش از هر چیزی ضرورت وحدت و همدلی میان مسلمانان را آشکار می‌سازد.

وی ادامه داد: وحدت و همبستگی، موجب تقویت جایگاه اسلام در جهان و مقابله مؤثر با اسلام‌هراسی خواهد شد بنابراین هفته وحدت، پاسخی به نیازهای اجتماعی و سیاسی و فرصتی برای تقویت همبستگی میان مسلمانان و ایجاد روحیه برادری و همدلی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه نهاوند ضمن تبریک میلاد پر سر سعادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و هفته وحدت که در آن، میثاق‌ها استوار می‌شود، گفت: امیدوارم با وحدت و همبستگی جهان اسلام ، لکه ننگینی به اسم صهیونیست جنایتکار هرچه زودتر از صفحه عالم محو شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار