در گفتگو با بسیج مطرح شد:

اجرای بیش از ۱۲۵ عنوان ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در طرقبه شاندیز/ از اجرای ۵ یادواره شهدا تا صعود بسیجیان به قله بینالود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج طرقبه شاندیز گفت: بیش از ۱۲۵ عنوان برنامه متنوع فرهنگی، آموزشی، هنری، بصیرتی و ورزشی در راستای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سطح شهر و روستاهای شهرستان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۶۲۸۶۸۸
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳

سرهنگ پاسدار روح الله پسندیده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از طرقبه شاندیز، با اشاره به عناوین برنامه های اجرایی هفته دفاع مقدس در شهرستان طرقبه شهرستان اظهار کرد: برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سطح شهرستان با شعار محوری "در راه فتح قله ایم» در آستانه چهل و چهارمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس با قوت تمام اجرا می شود.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۲۵ عنوان برنامه در راستای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سطح شهر و روستاهای شهرستان طرقبه شاندیز با موضوعات؛ فرهنگی، آموزشی، ورزشی، بصیرتی و هنری با محوریت مردمی در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثارگری های رزمندگان دفاع مقدس یش بینی شده است.

سرهنگ پسندیده بیان کرد: همزمان با اولین روز از هفته گرامیداشت دفاع مقدس ویژه برنامه های؛ پیاده روی خانوادگی در روستای جاغرق،  برپایی نمایشگاه لوازم التحریر ایران نوشت در طرقبه، عطر افشانی مزار شهدای شهر طرقبه توسط نوجوانان و برنامه صعود به قله بینالود توسط بسیجیان کوهنورد بخش شاندیز، نشست بصیرتی و جشن ولایت در روستاهای حصار سرخ شاندیز و طرقدر طرقبه برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری ۵ یادواره شهدا در سطح شهر و روستاهای شهرستان طرقبه شاندیز، اظهار کرد: یادواره شهدای روستای دهبار در مسجد جامع دهبار، یادواره شهدای روستای ابرده سفلی در مسجد جامع این روستا، یادواره شهدای طرقبه در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر طرقبه، یادواره شهدای روستای دهنو در مسجد این روستا و یادواره شهدای روستای ازغد همراه با افتتاح تابلوی شهدای این روستا از جمله این یادواره ها است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج طرقبه شاندیز در ادامه با اشاره به اجرای سایر برنامه های متنوع فرهنگی و اجتماعی در طول این هفته، گفت: اجرای کارناوال خودرویی و شبیه سازی ایام اعزام رزمندگان به جبهه، اجرای اردوی جهادی بسیج دانش آموزی، برپایی محفل انس با قرآن کریم، دیدار با ائمه جمعه شهرهای طرقبه و شاندیز و دیدار با نخبگان و مدال آوران بخش شاندیز از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده  گرامیداشت هفته دفاع مقدس در طرقبه شاندیز است.

وی در ادامه افزود: اجرای ۲ ویژه برنامه آبروی محله در روستاهای گراخک و  سرآسیاب از بخش شاندیز همراه با برگزاری ۳ پیاده روی خانوادگی در محله خادر شاندیز، جاغرق و شهر طرقبه همراه با برپایی جشن های دهه ولایت و برگزاری یک همایش خانوادگی با موضوع اجتماعی و خانواده در روستای چاهشک شاندیز از جمله برنامه‌های متنوع هفته دفاع مقدس در این شهرستان است.

 سرهنگ پسندیده با اشاره به برگزاری نشست های بصیرتی و روشنگری در راستای جهاد تبیین در طول هفته دفاع مقدس با حضور سخنرانان مجرب استانی و کشوری در مناطق مختلف شهرستان، تصریح کرد: تعداد ۷ نشست بصیرتی و روشنگری همراه با برپایی جشن های ولایت در روستاهای مایان علیا، حصار سرخ، طرقدر، مایان وسطی، جاغرق، مسجد علیا شهر طرقبه و مسجد جامع روستای نقندر برگزار می شود.

وی، بیان کرد: عطر افشانی گلزار شهدای والامقام در سطح شهر و روستاهای طرقبه و شاندیز با حضور مردم، مسئولین و بسیجیان پایگاه های مقاومت از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در شهرستان طرقبه شاندیز است.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج طرقبه شاندیز در ادامه افزود: روایتگری دفاع مقدس در سطح مدارس، برگزاری آیین غبارروبی بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر علیهماالسلام با همکاری اداره اوقاف شهرستان، اجرای ویژه برنامه ویزیت رایگان بیماران نیازمند توسط هلال احمر در روستای فرح آباد، اجرای ویژه‌ برنامه «شبی با خاطره و سه شنبه های امام زمانی» در بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر علیهماالسلام و برپایی جلسه تفسیر قرآن کریم ویژه مدیران شهرستان از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سطح شهرستان است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌ها و مسابقات مختلف ورزشی در طول هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: صعود به قله بینالود توسط بسیجیان کوهنورد بخش شاندیز، اجرای مسابقات تیراندازی با تفنگ بادی ویژه خواهران در محله ارچنگ شاندیز، اجرای مسابقه دومیدانی و کارگاه آموزشی اطفا حریق در روستای جاغرق و برگزاری مسابقات تیراندازی در باشگاه گام دوم شهر طرقبه از جمله این برنامه های متنوع ورزشی است.

سرهنگ پسندیده در ادامه با اشاره  افتتاح پایگاه مقاومت بسیج اوقاف در محل بقعه متبرکه امام زادگان یاسر و ناصرعلیهماالسلام به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بیان کرد: برگزاری گردهمایی پیشکسوتان جهادو  شهادت در شهرهای طرقبه و شاندیز، اختتامیه اردوی های جهادی بسیج دانش آموزی خواهران، برگزاری مراسم سالگرد شهدای گمنام، نمایش اقتدار و حضور در نماز جمعه، روایت گری و شبی با خاطره، دیدار با فرمانده هان، سرداران و تجلیل از خانواده های آنها، اکران عمومی فیلم های دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده جهت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان است.

وی با اشاره به ویژه برنامه دیدار با خانواده های شهدا، ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس که برای طول هفته برنامه ریزی شده است، تصریح کرد: باتوجه به همزمانی گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید "زنگ مهر و مقاومت" در مدارس شهرستان به صورت نمادین در یک مدرسه از شاندیز و یک مدرسه از  شهر طرقبه نواخته می شود.

انتهای پیام/ خبرنگار، دوست حصار

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار