خبرهای داغ:

تخصص توأم با تعهد موجب پیشگیری از فرار مغز‌ها و مهاجرت نخبگان می‌شود

همایش تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور با حضور فرماندار فراشبند برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۲۸۷۷۶
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱

به گزارش فاطمه شعبانی خبرنگار افتخاری بسيج فارس از فراشبند، فرماندار در جمع خانواده ها و دانش آموزان رتبه برتر کنکور، ضمن قدردانی از مدیران نمایندگی موسسه قلم چی در شهرستان فراشبند گفت: مطابق پیشگویی حضرت پیامبر(ص)، در آخرالزمان ایرانیان پیشتاز علم و دانش در دنیا خواهند شد و در این زمینه رشد فزاینده و یافته های علمی دانشمندان ایرانی در حوزه های گوناگون، شاهد تحقق پیشگویی‌ها هستیم.

 دکتر وامق اشاره کرد: برای موفقیت دانش آموزان نخبه ی در حال تحصیل، باید یک سبک زندگی اسلامی برای خود تعریف کنند و آن هم با برنامه‌ریزی درست علمی و معنوی امکان‌پذیر است.

 فرماندار تشریح کرد: دو رکن خودباوری و خداباوری اساس این برنامه‌ریزی است. 

فرماندار در ادامه اذعان کرد: دشمن در جنگ شناختی به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی و القاء تصویر آینده تاریک و مبهم در ذهن جوانان است و این اقدام به واسطه ترس از پیشرفت چشمگیر ایران در حوزه علم و فناوری است، لذا بی‌اعتنا بودن به القائات دشمن در فضای رسانه‌ای لازمه ی موفقیت و پیشرفت است و به تعبیر مقام معظم رهبری آینده مال شما جوان‌هاست و آینده روشن و درخشان است و در حال گذار از پیچ مهم و خطیر تاریخی هستیم.

 فرماندار خطاب به والدین فراشبند بیان داشت: در کنار دغدغه علمی و تحصیل دانش آموزان باید دغدغه امور معنوی و عبادی نیز داشت چرا که در کنار تخصص علمی اگر تعهد معنوی باشد موجبات پیشگیری از فرار مغزها و مهاجرت نخبگان می شود و تعهد ماندن در سرزمین مادری و خدمت به وطن، بروز و ظهور پیدا می‌کند.

 دکتر وامق در ادامه از خدمات خیرخواهانه و خیرانه مدیران آموزشگاه قلم چی شهرستان بواسطه حمایت از دانش آموزان بی بضاعت و امکان استفاده از این ظرفیت علمی قدر دانی کرد و گفت: این حمایت ها باید گسترش یابد و همه خیرین می بایست از نخبگان محروم حمایت کنند تا استعدادهای ایشان شکوفا شود چه بسا که دانشمندان و نخبگانی در کشور بوده اند که از خانواده های مستضعف پا گرفته اند و خدمات ارزشمندی به جامعه ایفا کرده اند.

در پایان فرماندار فراشبند به ۵ نفر از نخبگانی که در دانشگاه و رشته‌های بنام و مورد نیاز کشور موفقیت کسب کنند قول تشویق را داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار