خبرهای داغ:
امیر سرتیپ دوم خلبان کرمی:

امروز نیروهای مسلح ایران عامل امنیت کشور و ثبات منطقه هستند

همدان-فرمانده ارشد نظامی آجا گفت: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عامل امنیت کشور و ثبات منطقه هستند و قدرتشان برای بازدارندگی و دفاع است.
کد خبر: ۹۶۲۹۰۱۴
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴
امروز نیروهای مسلح ایران عامل امنیت کشور و ثبات منطقه هستند

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، امیر سرتیپ دوم خلبان مهدی کرمی در رژه نیروهای مسلح که به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس در محل نمایشگاه بین المللی همدان برگزار شد، اظهار کرد: مردم استان همدان از روزهای آغازین جنگ به صحنه نبرد شتافتند و افتخارات بزرگی را در مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور آفریدند.

وی با بیان اینکه نقش آفرینی لشکر انصارالحسین (ع) در جزیره مجنون و عملیات مرصاد برای همیشه در تاریخ این مرز و بوم ثبت شده است، افزود: ۳۱ شهریور ماه همواره برای ما روز پرافتخاری است آغاز دفاع مسلح ملت ایران در برابر تجاوز رژیم بعثی است، آنان که فکر می‌کردند در شرایط آغاز انقلاب با تثبیت حاکمیت، حکومت و نیروهای مسلح می‌توانند رویاهایی را که سال‌ها پیش در ذهن خود داشتند به حقیقت تفسیر و تعبیر کنند.

فرمانده ارشد نظامی آجا گفت: آغاز جنگ تحمیلی با تهاجم گسترده هواپیماهای عراقی به پایگاه‌های هوایی ایران به نیت زمینگیر کردن نیروی هوایی ارتش در همان روز نخست جنگ انجام شد، اما در کمتر از سه ساعت اولین پاسخ توسط پایگاه شکاری شهید نوژه همدان و شهید یاسینی بوشهر آغاز و و صبح فردا با پرواز۱۴۰ فروند هواپیمای جنگنده خاک متجاوز بعثی لرزه بر اندام صدامیان افکندند.

کرمی با بیان اینکه نقش پررنگ پایگاه شکاری شهید نوژه در هشت سال دفاع مقدس و به خصوص در ماه‌ها و سال‌های آغازین جنگ تحمیلی بر هیچکس پوشیده نیست، ابراز کرد: تقدیم شهدای بسیاری از جمله شهید عباس دوران و شهید حسین خلعت‌بری و انجام عملیات‌های بی نظیری جهت پشتیبانی از نیروهای سطحی و امنیت آسمان کشور چون حمله به اچ سه و بغداد که با هدف جلوگیری از تشکیل کنفرانس سران غیرمتعهدها صورت گرفت بیانگر عمق حماسه آفرینی های این پایگاه در دفاع از کشور و میهن عزیزمان است.

وی عنوان کرد: انجام ۱۵۷ مرحله حمله عراقی‌ها به سایت سوباشی و ناکامی در مختل کردن عملکرد سایت مذکور گواهی بر هوشیاری دلیرمردان پدافند هوایی همدان است این ناکامی‌ها و استمرار موفقیت کارکنان غیور سایت سوباشی منجر به بروز کینه‌ای عمیق از عملکرد پدافند هوایی غرب برای دشمن شد کینه‌ای که سرانجام یک هفته پس از پذیرش قطعنامه در ۵ مرداد ۱۳۶۷ منجر به شهادت ۱۹ نفر از شجاع ترین کارکنان سایت راداری سوباشی شد.

فرمانده ارشد نظامی آجا گفت: تیپ زرهی ۳۱۶ همدان در روزهای اولیه جنگ همچون سدی محکم در برابر نیروهای رزهی دشمن ایستادگی کرد و با انجام عملیات هایی همچون نصر و بیت المقدس حماسه های بزرگ را آفرید.

کرمی با اشاره به اینکه بسیج دلاور و خط شکن در آن دوران و در این دوران همواره مدافع این سرزمین بزرگ بوده و هستند، خاطرنشان کرد: روحانیت همواره بیدار و مبازر که زیر پرچم ولایت و امامت رهبری عزیز همواره رهرو راه امام حسین (ع) بوده و در طول دفاع مقدس و پس از آن پرچم دار نهضت عاشورایی و تبیین راه رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌شدند.

فرمانده ارشد نظامی آجا تاکید کرد: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عامل امنیت کشور و ثبات منطقه هستند و نیروهای مسلح ما هیچگاه برای همسایگان و برای دیگران تهدید نبوده است اما قدرتشان برای بازدارندگی و دفاع است، ما اساسا با جنگ مخالف هستیم، ما قربانی جنگ و تجاوز هستیم البته به همان نسبت دفاع در برابر تجاوز را لازم، ضروری و اجتناب ناپذیر می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه ما به همه جنگ افروزان و دشمنان نطام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کنیم در پی جنگ جدید در منطقه ما نباشید چراکه برای آنها پشیمانی خواهد داشت، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی به فرمان فرماندهی معظم کل قوا امروز منسجم‌تر از هر زمان دیگر است و اجازه تجاوز به هیچ متجاوزی را نخواهد داد و به حول و قوه الهی دست به دست هم ایرانی آبادتر و سرزنده‌تر می‌سازیم.

کرمی با بیان اینکه آزادی و امنیت خود را مدیون ایثار شهدا می‌دانیم، اعلام کرد: هفته آینده میزبان رجعت پیکر شهید همافر محمد خاکی زاده هستیم شهیدی که پس از ۴۴ سال به موطن خود برمی‌گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار