خبرهای داغ:
فرمانده سپاه صاحب الامر عجل الله فرجه الشریف استان قزوین در افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس؛

نمایشگاه دفاع مقدس باید یادآور حماسه آفرینی های رزمندگان و شهدا باشد

نمایشگاه دفاع مقدس باید یادآور حماسه آفرینی های رزمندگان و شهدا باشد
سردار رفیعی آتانی گفت: ما باید در این نمایشگاه ها بتوانیم این حماسه آفرینی های بزرگ را یادآوری و احیا کنیم که برپایی نمایشگاه در مرکز شهر هم ابتکار جدیدی بود که می تواند امکان بازدید شهروندان بیشتری را مهیا کند. 
کد خبر: ۹۶۲۹۸۳۶
|
۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰

 

قزوین_به گزارش بسیج، دفاع مقدس به عنوان گنجینه بی انتهای معنوی، سیاسی، نظامی و فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، علمی و ادبی است که باعث تحرک و شتاب پیشرفت کشور در طی ادوار مختلف شده است. سر ریز علم منجر به اقتدار نظامی، موشکی و هسته ای کشور شد تا بازدارندگی را به ابرقدرتها تحمیل کنیم از طرفی در بحث هسته ای، دارو سازی می توان به نوابغ دفاع مقدس مانند شهیدان فخری زاده و تهرانی مقدم اشاره کنیم که خلق مولفه قدرت را با روحیه دفاع مقدس رقم زدند. 

 

برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس در قزوین که با همت سپاه استان قزوین و شهرداری با بنیاد شهید عصر روز یکشنبه با حضور سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، سرهنگ علی محمودی فرمانده تیپ ۸۲ صاحب الامر(عج) استان قزوین و سمیه اسماعیلی مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین افتتاح شد، سیر جنگ را که با دستان خالی حماسه جاودان پیروزی فتح خرمشهر را رقم زدند تا رسیدن به اقتدار موشکی را به نمایش گذاشتند. 

 

سردار رفیعی آتانی عنوان کرد: اما دستاوردهای بومی استان در دوران دفاع مقدس در طی ایام کمتر بدان اشاره شده است و بیشتر از ظرفیت استان های دیگر نام برده شده است و رزمندگان بلندآوازه قزوین در گمنامی به سر می برند. در این نمایشگاه سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر عجل الله فرجه الشریف استان قزوین، کلام شیرینی داشتند که همه شهدا و رزمندگان تاج سر بنده هستند و ملت ایران به آنها افتخار می کنند اما مردم استان باید با ستاره های بی بدیل دفاع مقدس آشنا شوند و از ظرفیت های بومی آن استفاده کنند. 

 

سردار رفیعی آتانی افزود: گرامیداشت هفته دفاع مقدس بهانه ای می شود تا یک بار دیگر به سراغ این ایام برویم و یاد آن روزها را زنده کنیم و یکی از کارها برپایی نمایشگاه ویژه دفاع مقدس است که در شهر قزوین نیز امسال برپا شده است. در نمایشگاه « رسم باران» همکاران ما بخشی از دستاوردهای دفاع مقدس را با هنرنمایی به مردم نشان می دهند و تلاش شده واقعیت های دوران جنگ به صورت واقع گرایانه و بدور از هرگونه اغراقی به مردم نشان داده شود زیرا فرماندهان و مردان بلند آوازه ای در دفاع مقدس داشتند و جوانان باید با ظرفیت استان در دفاع مقدس آشنا شوند.

 

سردار رفیعی آتانی بیان کرد: نمایشگاه دفاع مقدس باید بیان کننده دیدگاه مردم باشد و از سلیقه گروه خاصی دور شود تا برای مردم قابل لمس و درک باشد. شما در زمان جنگ رویدادهای مهمی را به یاد دارید مانند وقتی مردم قزوین در یک حرکت ارزشمند و بی نظیر یک هزار دستگاه کامیون کمک های مردمی را روانه جبهه های جنگ کردند و در دوربین های تلویزیونی آن دوره ثبت و ضبط شد. امروز هم باید بتوانیم در این نمایشگاه آن حادثه بزرگ را به تصویر بکشیم تا نسل جوان آن را درک کند.

 

وی اضافه کرد: همچنین چهره های نورانی شهیدان والامقام، خانواده ای که دو برادر و یا سه بردار در جنگ شهید شد را معرفی کنیم و بدون اغراق این شجاعت و ایثار را بازگو کنیم و اگر این مسائل بخوبی بیان شود حتما موفقی هستیم. باید دفاع مقدس را با باور دینی مردم نشان دهیم تا واقعیت ها باورپذیر باشد و ما هم در این نمایشگاه کوچک بخشی از دستاوردهای جنگ را نشان دادیم و راویان هم در غرفه ها توضیحات لازم را ارائه می کنند و در کنار این غرفه ها قرار است امسال عملیات بیت المقدس را توسط فرماندهان جنگ روایتگری کنیم.

 

فرمانده سپاه صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف قزوین یک نگاه کارشناسی و جدید هم داشت و اذعان کرد: درخواست من این است که در نمایشگاه های دفاع مقدس استانی حتما باید نمادهای بومی و محلی، شخصیت های تاثیرگذار منطقه، رویدادهای استانی در جنگ بازگو شود و از کلان نگری دوری کنیم تا شخصیت های بومی به فراموشی سپرده نشوند.

 

سردار رفیعی آتانی تصریح کرد: ما شهدای گمنام زیادی داریم و عملیاتی داشتیم که توسط رزمندگان شجاع استان قزوین اجرا شد و ما باید در این نمایشگاه ها بتوانیم این حماسه آفرینی های بزرگ را یادآوری و احیا کنیم که برپایی نمایشگاه در مرکز شهر هم ابتکار جدیدی بود که می تواند امکان بازدید شهروندان بیشتری را مهیا کند. در کنار این نمایشگاه توسط هنرمندان استان یک کار هنری ارزشی در شهر الوند به نام «وعده صادق» درحال اجراست که دوران رضاشاهی و انقلاب و جنگ را به تصویر کشیده اند که دیدن آن را توصیه می کنیم.

 

فرمانده سپاه استان قزوین گفت: این نمایشگاه در غرفه های روباز و سرپوشیده برپا شده و امسال ۱۲ غرفه را آماده کرده ایم و مسائل مربوط به دوران دفاع مقدس را به تصویر کشیده ایم که تصاویر دو برادر شهید و سه برادر شهید قزوینی در این نمایشگاه به همت بنیاد شهید و حفظ آثار سپاه صاحب الامر عجل الله فرجه الشریف در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

 

گفتنی است؛ در این نمایشگاه ۱۲ غرفه با نمایش ادوات جنگی، محصولات فرهنگی، غرفه ستاد پشتیبانی جنگ قزوین در دفاع مقدس، غرفه شهدای مدافع حرم، واقعیت مجازی، گردان تکاور حضرت محمد رسول الله تیپ ۸۲ صاحب الامر، غرفه تیراندازی با شبیه ساز سیمیلاتور،غرفه خانواده های اسوه، ایستگاه تندرستی و آمادگی جسمانی، غرفه حجاب فاطمی، کودک و نوجوان، غرفه های فرهنگی هنری، تفال به وصیت شهدا، در این نمایشگاه برپا شده است.

 

انتهای پیام /۱۰۰۲/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار