خبرهای داغ:

سختگیری‌های سربازی به دلیل اهمیت کار نظامی است /سربازان سفارش شده از سوی رهبر انقلاب هستند

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در مراسم روز سرباز ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس گفت: دوران ۸ ساله جنگ تحمیلی برای نیروهای مسلح افتخار است زیرا طی این دوران نظامیان به خوبی آزمایش خود را پس دادند و ۸ سال در برابر متجاوزین ایستادگی کردند.
کد خبر: ۹۶۳۰۹۱۱
|
۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، سردار سرتیپ حسن شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در مراسم روز سرباز ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس گفت: دوران ۸ ساله جنگ تحمیلی برای نیروهای مسلح افتخار است زیرا طی این دوران نظامیان به خوبی آزمایش خود را پس دادند و ۸ سال در برابر متجاوزین ایستادگی کردند.

او با بیان اینکه ما وارثین دفاع مقدس هستیم، افزود: همه مردم وارثان دفاع مقدس هستند و ما باید به عنوان میراثدار حافظ شهدا باشیم. 

سرتیپ پاسدار شاهوارپور اضافه کرد: حادثه دفاع مقدس بسیار تلخ و دلخراش برای مردم بود اما دستاوردهای مهمی داشت که یکی از آنها این بود که ما یاد گرفتیم در کنار یکدیگر باید در برابر دشمن ایستادگی کنیم تا موفق شویم و اگر اختلاف افتاد دشمن از آن سوء استفاده می‌کند.

او با اشاره به اینکه ارتش و سپاه در دفاع مقدس در کنار یکدیگر نبرد می‌کردند گفت: در عملیات‌های فتح المبین و بیت المقدس نیروهای مسلح دوشادوش یکدیگر در عملیات‌ها شرکت می‌کردند و این وحدت در نهایت موجب پیروزی جبهه حق علیه باطل شد.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور می‌گوید: ستادهای تشکیل شده پشت جبهه یکی دیگر از عوامل موفقیت ما در دفاع مقدس بود زیرا خانواده رزمندگان و شهدا دیگر افراد را تحریک به حمایت از جبهه می‌کردند. 

او همچنین با اشاره به ارسال نامه از سوی دانش آموزان برای رزمندگان به جبهه بیان کرد: این برای رزمندگان قوت قلب و انرژی بیشتری بود که باعث می‌شد تا آن سرباز یا رزمنده اعتماد به نفس بیشتری برای مبارزه پیدا کنند و حالا نیز ما باید نشان دهیم که سربازانمان آماده هستند. یکی از دلایل آنکه دشمن به خود اجازه حمله به کشورمان را نمی‌دهد نیز همین آمادگی دفاعی و نظامی است. 

سرتیپ پاسدار شاهوارپور در ادامه گفت: سربازان ما مانند عقاب‌هایی با چشمان باز در حال حفاظت از مرزها هستند و زندگی عادی در شهرها جریان دارد‌. افسر ما هم به طور مداوم در حال بررسی کردن تمامی تجهیزات رزمی برای نبرد با دشمن است. 

او افزود: یادآوری دفاع مقدس برای همین است تا ما آماده‌تر از دیروز باشیم و بتوانیم در برابر دشمنان مقابله کنیم، اگرچه امروز قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد حوزه‌های نظامی و دفاعی ما پیشرفت بسیار چشمگیری داشتند.

سرتیپ شاهوارپور گفت: امروز در حوزه‌های تولید سلاح‌های راهبردی مانند پهپاد و موشک خودکفا شده‌ایم و این به برکت وجود جوانان مستعد و توانمند در نیروهای مسلح است. ما نمی‌توانستیم با سلاح‌های دوران جنگ ادامه دهیم زیرا در این صورت دشمنان باز هم به تجاوزات خود ادامه می‌دادند و ما را له می‌کردند. 

او افزود: موفقیت‌های ما در دفاع مقدس به دلیل متوسل شدن به خداوند و ائمه بود و یکی از دلایل موفقیت‌های ما در جنگ نیز همین نمازها و استغاثه‌های شبانه بود.

سرتیپ شاهوارپور همچنین به ظرافت کار نظامی اشاره کرد و یادآور شد که تمامی سربازان مانند فرزندان فرماندهان هستند ولی به دلیل اهمیت کار نظامی، سختگیری‌های آن هم وجود دارد که ناشی از اهمیت آن است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار