خبرهای داغ:

نقش زنان در 8 سال دفاع مقدس چشم گیر بود/ تمدن سازی رسالت امروز بانوان

بانوی پشتیبان 8 سال دفاع مقدس گفت: نقش زنان در 8 سال دفاع مقدس چشم گیر بود و امروز وظیفه تمدن سازی به عهده زنان است تا با تربیت نسل اسلامی، تمدن اسلامی را رقم بزنند.
کد خبر: ۹۶۳۱۶۴۰
|
۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان - از البرز؛ مرضیه اسدی  گفت: نقش زنان در 8 سال دفاع مقدس به فرموده رهبری اگر بیشتر از مردان نباشد، قطعا کمتر نیست.
مدرس دانشگاه از پشتیبانان 8 سال دفاع مقدس ادامه داد: از زمانی که جنگ شروع شد، بانوان مسئول پشتیبانی جنگ بودند و برخی از بانوان همپای آقایان اسلحه به دست در صحنه‌های نبرد حضور فعالی داشتند.
وی افزود: بانوان زیادی در سمت پرستاری و پزشکی در خط مقدم حاضر شدند و برخی از دختران جوان نیز داوطلبانه به بیمارستان ها رفتند تا به رزمندگان آسیب دیده خدمت کنند.
اسدی تصریح کرد: روحیه اتحاد و همدلی رمز پیروزی انقلاب در 8 سال دفاع مقدس بود، در آن سال ها چیزی به نام «من» وجود نداشت و همه برای «ما شدن» تلاش می کردند زیرا از ظلم حکومت شاهنشاهی به ستوه آمده بودند و می خواستند طعم استقلال و آزادی را در عمل بچشند.
این بانوی پشتیبان 8 سال دفاع مقدس گفت: عشق‌های آسمانی بین زوجین آن زمان نیز وجود داشت که خروجی آن کتاب های بسیار زیبای دفاع مقدس است اما رزمنده ها عشق را فدای آرمان می کردند.
وی ادامه داد: رزمنده های بسیاری پس از خطبه عقد راهی خط مقدم شدند و پس از مدتی خبر شهادت آنها می آمد اما همسران شهدای بسیاری با اینکه یک روز طعم شیرین زندگی مشترک را چشیدند اما تا آخرین لحظه پای آرمان شهدا ایستادند.
اسدی افزود: نقش زنان در 8 سال دفاع مقدس چشم گیر بود و امروز وظیفه تمدن سازی به عهده زنان است تا با تربیت نسل اسلامی، تمدن اسلامی را رقم بزنند.
این مدرس دانشگاه تاکید کرد: جنگ هیچ وقت تمام نشده و دشمن در جنگ ترکیبی نیز بانوان را هدف قرار داده زیرا می دادند با انحراف نقش زن، جامعه به بیراهی و خانواده متلاشی می شود.
وی گفت: زنان باید نقش تمدن سازی خود را در عصر کنونی همانند 8 سال دفاع مقدس به خوبی ایفا کنند زیرا امروز خانواده در کشور ما مولفه قدرت نظام و یکی از نقش های مهم بانوان در الگوی سوم زن است.
اسدی در پایان اظهار داشت: زنان همان گونه که در 8 سال دفاع مقدس در تمامی عرصه ها در وسط میدان بودند امروز نیز در الگوی سوم زن نقش تمدن سازی را به درستی و شایسته برگرفته از مقام حضرت زهرا (س) ایفا خواهند کرد.
خبرنگار : الهه ملاحسینی
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار