خبرهای داغ:
حجت الاسلام حسنی:

مهم‌ترین وظیفه ما معرفی رفتار و منش شهدا به عنوان الگو به نسل جدید است

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه امروز وظیفه همه ما نشر فرهنگ بزرگ و ارزشمند شهادت است، گفت: مهم‌ترین وظیفه ما معرفی رفتار و منش شهدا به عنوان الگو به نسل جدید است.
کد خبر: ۹۶۳۲۶۲۶
|
۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۱
مهم‌ترین وظیفه ما معرفی رفتار و منش شهدا به عنوان الگو به نسل جدید است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام علی حسنی در جمع کارکنان سپاه ناحیه همدان اظهار کرد: ما سه نوع مرگ داریم، مرگ عادی، مرگ با ذلت و مرگی که با عزت است.

وی افزود: مرگ عادی مربوط به شرایط عادی انسان است، مرگ با ذلت و مرگ با عزت زمان روبرو شدن حق و باطل مطرح است و انسان با اختیار یکی را انتخاب می‌کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان گفت: ما در هر حال می‌میریم اما فرق است بین اینکه با یاری رساندن حق و رویارویی با باطل عزت را انتخاب کنیم یا پشت به حق کنیم و با یاری رساندن به باطل ذلت را انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه همه ما امتحان می‌شویم، در دفاع مقدس هم همه امتحان شدند زمانی که نام جهاد می‌آمد؛ ا‌کنون هم همین است، گفت: قرآن کریم به صراحت به آن اشاره دارد و می‌فرماید گروهی وقتی سخن از جهاد پیش می‌آید ترس بر آنان حاکم می‌شود.

حسنی با اشاره به اینکه جهاد و شهادت از درهایی است که خدا آن در را بر روی هر کسی باز نمی‌کند و هر کسی لیاقت اینکه شهید شود و مجاهد راه خدا باشد را ندارد، ابراز کرد: افراد خاصی لیاقت دارند و در به روی آنها گشوده می‌شود؛ امیرمومنان (ع) می‌فرمایند از درهای بهشت که به روی هرکس باز نمی‌شود و خاص اولیاء خداست باب الجهاد است، اینها آنقدر پاک و باخدا هستند که تمام هستی خود را که جانشان است در طبق اخلاص می‌گذارند و تقدیم می‌کنند.

وی عنوان کرد: آنان فهمیده‌اند شهادت رمز کلیدی و نجات بشریت وامانده است، شهادت نورافکن راه‌های پرپیچ و خم تاریخ و شکوفا شدن جوهر انسانیت است، شهدا انسان‌های متعالی هستند که با انتخاب آگاهانه نقش خود را به بهترین شکل ایفا کردند و با شهادت خود مسیر مستقیم را برای آیندگان ترسیم کرده‌اند که گمراه نشوند، آنان با دادن سرمایه حیات، سود و نتیجه بزرگی بدست آورده‌اند.

حجت الاسلام حسنی بیان کرد: بالاتر از هر نیکی، برتری بالاتری است، اما بالاتر از شهادت خیری نیست، قطره خونی که از شهید می‌ریزد تمام گناهان او پاک می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز وظیفه همه ما نشر فرهنگ بزرگ و ارزشمند شهادت است و کمترین کار ما زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا است، گفت: مهم‌ترین وظیفه ما معرفی رفتار و منش شهدا به عنوان الگو به نسل جدید است؛ سعی کنیم یاد و نام شهدا در رفتار و عملکرد ما نمود داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار