تجدید بیعت با شهدای دفاع مقدس یک فضیلت و وظیفه ملی، انسانی و اسلامی است

مراسم یادواره شهدا با عنوان آبروی محله، افتخار کوچه، به همراه نصب پلاک افتخار بر سر درب منازل خانواده‌های معظم شهدا به یاد رشادت شهدا توسط بسیجیان ناحیه مالک اشتر مشهد در منزل شهید سید محمد رضا محمدی برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۳۳۸۱۲
|
۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۸

تجدید بیعت با شهدای راه دفاع مقدس یک فضیلت و وظیفه ملی، انسانی و اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد مقدس، مراسم یادواره شهدا با عنوان آبروی محله، افتخار کوچه، به همراه نصب پلاک افتخار بر سر درب منازل خانواده‌های معظم شهدا به یاد رشادت شهدا با حضور بسیجیان برادر پایگاه شهید منتظری و بسیجیان خواهر حوزه چهار حضرت زهرا (س)، ناحیه مالک اشتر مشهد در منزل شهید سید محمد رضا محمدی با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا برگزار شد.

این پلاک‌ها با هدف آشنایی ساکنان هر محله با این مفاخر و تجلیل از بزرگان جهاد و شهادت بر سردرب منازل شهدای والامقام نصب می‌شود.

تجلیل و تقدیر از خانواده شهید محمد رضا محمدی، اهدای هدیه به خانواده شهید، نصب پلاک افتخار بر سر در منزل شهید از ویژه برنامه‌های این مراسم می‌باشد.

زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی شهدای معزز و خانواده‌های معظم شهدای هر محله از اهداف برگزاری این مراسم می‌باشد.

خانواده‌های شهدا به الگویی برای جوانان و نوجوانان در محلات تبدیل شده و این حرکت می‌تواند خاطرات شهیدان را در محله‌ها زنده کند. این تابلو‌ها که تحت عنوان پلاک افتخار بر سردرب منازل خانواده‌های شهدا نصب خواهند شد مزین به تصویر شهید، تاریخ ولادت و تاریخ شهادت می‌باشند.

نصب پلاک افتخار بر سر درب منازل شهدا به منظور یادآوری دوران دفاع مقدس برای نسل امروز شهرمان است؛ چون معتقدیم به برکت ایثار، رشادت و خون‌های مقدس شهدا است که امنیت و آسایش امروز کشور به ما هدیه داده شده و باید شکرگزار این موهبت الهی باشیم. خون شهیدان والامقام و صبر و بردباری خانواده‌های معظم شهدا، عزت و اقتدار را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به ارمغان آورده است.

یاد شهیدان برومند انقلاب همیشه در دل‌ها زنده است و ما باید این یاد را پاس بداریم. فداکاری و ایثار شهدا نه تنها برای کشور، بلکه برای نسل‌های آینده نیز الهام بخش است. این عزیزان با ایثار و فداکاری خود، امنیت و آرامش را برای کشور به ارمغان آوردند و یادشان همیشه گرامی خواهد بود.

سرکشی و دیدار با خانواده شهدا از جمله وظایف بسیجیان در قبال خانواده معزز شهدا در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و باید با الگو گرفتن از عملکرد شهدا و عمل به وصایای امام خمینی (ره) و منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در جهت رسیدن به کمال معنوی گام برداریم.

وظایف بسیجیان در قبال خانواده معزز شهدا بسیار مهم و ارزشمند است. برخی از این وظایف شامل موارد زیر می‌شوند:

۱. حمایت عاطفی: بسیجیان می‌توانند با حضور در کنار خانواده شهدا و ارائه حمایت عاطفی، احساس تنهایی و غم آنها را کاهش دهند.

۲. کمک‌های مادی و معنوی: بسیجیان می‌توانند در زمینه‌های مالی، آموزشی و اجتماعی به خانواده شهدا کمک کنند و نیاز‌های آنها را شناسایی و برطرف کنند.

۳. برگزاری مراسم یادبود: برگزاری مراسم‌های یادبود و گرامیداشت شهدا می‌تواند به خانواده‌ها احساس نزدیکی و ارتباط با جامعه را بدهد.

۴. ترویج فرهنگ ایثار و شهادت: بسیجیان می‌توانند با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، یاد شهدا را زنده نگه دارند و ارزش‌های آنها را به نسل‌های آینده منتقل کنند.

۵. ارتباط مستمر: برقراری ارتباط مستمر با خانواده شهدا و پیگیری وضعیت آنها می‌تواند نشان‌دهنده احترام و توجه به فداکاری‌های شهیدان باشد.

این وظایف می‌تواند به تقویت پیوند‌های اجتماعی و ایجاد حس همبستگی در جامعه کمک کند.

خبرنگار/ عبدالنبی حدادی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار