خبرهای داغ:

انتشار مقاله استاد دانشگاه مراغه در مجله تخصصی شیمی معدنی CCR

تبریز- مقاله سهیلا صنعتی محقق پسا دکتری گروه تحقیقاتی رضا اباذری از دانشگاه مراغه در مجله تخصصی شیمی معدنی CCR منتشر شد.
کد خبر: ۹۶۳۳۸۹۲
|
۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، این تحقیق بر روی کاربرد نانو مواد متخلخل و تاثیر آنان در بهبود کیفیت محیط زیست و تولید انرژی پایدار متمرکز است.

این مقاله بر اهمیت چارچوب‌های فلز - آلی به عنوان یک انتخاب هوشمندانه تاکید می‌کند که به دلیل ساختار قابل تنظیم و سطح ویژه بالا قابلیت‌های گسترده‌ای در زمینه کاتالیز ناهمگن و اصلاح محیطی دارند. به ویژه چارچوب‌های فلز- آلی مبتنی بر فلزات واسطه ردیف اول از جمله وانادیوم و منگنز به دلیل خاصیت‌های ردوکس و پایداری مورد توجه بسیاری قرار گرفته‌اند.

هدف این بررسی مرور پیشرفت‌های اخیر در زمینه کاربرد‌های این نوع مواد در حوزه‌های مختلف از جمله گوگردزدایی سوخت، کاهش دی‌اکسید کربن و تبدیل ترکیبات آلی است. این تحقیق همچنین به رابطه ساختار-عملکرد مواد پرداخته و بینش‌های جدیدی برای پیشبرد این حوزه ارائه می‌دهد. نتایج حاکی از کاربرد‌های عملی این مواد در صنایع پزشکی نیز می‌باشد.

صنعتی شدن جوامع چالش‌های زیادی را برای کیفیت هوا و سلامت محیط زیست به همراه داشته است، از این رو توسعه راهکار‌های موثر و اقتصادی برای مقابله با آلودگی و ترویج انرژی‌های تجدیدپذیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کاتالیزور‌ها به عنوان جزو کلیدی در تسریع واکنش‌های شیمیایی ارزشمند نقش مهمی ایفا می‌کنند. با این حال چالش‌هایی نظیر پایداری کاتالیزور‌ها و هزینه‌های تولید آنها باید در نظر گرفته شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار