خبرهای داغ:

طرح بازپیرایی گلزار مطهر شهدای شاهرود در دست اقدام/اقدامات فرهنگی مدیریت شهری در ترویج فرهنگ ایثار وشهادت

شاهرود_ شهردار شاهرود با اشاره به اجرای طرح بازپیرایی گلزار مطهر شهدای شاهرود گفت:ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بر کسی پوشیده نیست و تقویت این فرهنگ در نسل جوان نیاز به اقدامات فرهنگی دارد.
کد خبر: ۹۶۳۳۹۳۵
|
۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶

طرح بازپیرایی گلزار مطهر شهدای شاهرود در دست اقدام/اقدامات فرهنگی مدیریت شهری در ترویج فرهنگ ایثار وشهادتبه گزارش خبرگزاری بسیج؛ مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان با شهردار و برخی از مدیران شهرداری شاهرود دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار محسن احمدی شهردار شاهرود با تاکید بر اینکه عزت، سربلندی، استقلال و امنیت کشور مرهون کسانی است که جان شیرین خود را تقدیم نظام مقدس و انقلاب اسلامی کرده اند گفت: ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بر کسی پوشیده نیست و تقویت این فرهنگ در نسل جوان نیاز به اقدامات فرهنگی دارد.
وی با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: به جهت معرفی و تجلیل از مقام شامخ شده تمثال مبارک شهدا در مبادی ورودی شهر، خیابان ها، چهارراه‌ها و میادین نصب شده و رنگ و بوی خاصی به شهر بخشیده است.
رونمایی المان مادر شهید در گذر فرهنگی شاهرود
شهردار شاهرود اظهار کرد: المان مادر شهید نیز با هدف گرامی داشت یاد مادران شهدا و تکریم آنها در گذر فرهنگی شاهرود، ابتدای مجموعه شهدای گمنام و آبشار شاهرود و در امتداد کار‌های انجام گرفته در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، رونمایی شد.
احمدی به دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان در مناسبت‌های مختلف اشاره کرد و افزود: دیدار و تکریم خانواده شهدا افتخار و فرصتی مغتنم برای مسئولان و موجب تجدید روحیه برای خدمتگزاری به مردم است.
وی یادآور شد: اولین یادواره شهدای شهرداری‌های استان سمنان نیز، تیرماه سال ۱۴۰۱ به میزبانی شهرداری شاهرود برگزار شد.
طرح بازپیرایی گلزار مطهر شهدای شاهرود در دست اقدام است
شهردار شاهرود در خصوص طرح بازپیرایی گلزار مطهر شهدای شاهرود گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پس از انجام هماهنگی‌های لازم طرح بازپیرایی گلزار مطهر شهدا سالجاری در دستور کار شهرداری شاهرود قرار گرفته و تا پایان سال انجام خواهد شد.
احمدی با اشاره به تشییع و تدفین یک شهید خوشنام در شهر شاهرود بیان کرد: ساخت و نصب المان مقبره مطهر این شهید گمنام به همت شهرداری شاهرود انجام خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: شهرداری شاهرود نیز خواستار میزبانی و تدفین پیکر مطهر یک شهید گمنام در مجموعه شهرداری است که متاسفانه بعد از گذشت دو سال و پیگیری‌های مکرر هنوز این موضوع محقق نشده است.
شهردار شاهرود گفت: ۱۲ نفر از مدیران شهرداری شاهرود از خانواده شهدا و ایثارگران هستند و ۱۲۰ نفر دیگر، از خانواده ایثارگران نیز تبدیل وضعیت شده اند.
حسین شکرویان مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در این دیدار اقدامات شهردار شاهرود در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را بسیار ارزشمند دانست.
وی از حمایت‌های مهندس احمدی به جهت برگزاری اجلاسیه و یادواره‌های شهدا، نصب المان و تمثال شهدا در خیابان‌های شهر تقدیر و تشکر کرد.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یادآور شد: در مراسمی که سال گذشته برای تقدیر از فعالان ترویج فرهنگ و شهادت با حضور استاندار سمنان برگزار شد از شهرداری شاهرود نیز در این عرصه تقدیر و تشکر ویژه انجام گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار