مدیرکل بهزیستی اردبیل:

۲ هزار و ۹۷۰ مددجو از مراکز توانبخشی بهزیستی اردبیل خدمات می‌گیرند

مدیرکل بهزیستی اردبیل از فعالیت ۶۸ مرکز شبانه روزی و روزانه توانبخشی و مراقبتی و ارائه خدمات متنوع به ۲ هزار و ۹۷۰ نفر از مددجویان تحت حمایت در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۳۳۹۶۴
|
۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲

۲ هزار و ۹۷۰ مددجو از مراکز توانبخشی بهزیستی اردبیل خدمات می‌گیرند

به گزارش خبرنگار بسیج حامد رضایی روز یکشنبه در بازدید از مراکز توانبخشی معلولان بهزیستی در اردبیل اظهار کرد: معلولین ذهنی مونث بالای ۱۴ سال، بیماران روانی مزمن مذکر، بیماران روانی مزمن مونث بالای ۱۴ سال از افرادی هستند که در این مراکز نگهداری می‌شوند.

وی افزود: به معلولان ذهنی با ناتوانی هوشی و رشدی بالای ۱۴ سال واجد شرایط، خدمات توانبخشی و مراقبتی، آموزشی، اجتماعی، مراقبت‌های اولیه پزشکی و پرستاری و خدمات هنری و ورزشی بصورت شبانه روزی ارائه می‌شود.

رضایی ادامه داد: در مراکز روزانه هم به بیماران اعصاب و روان و خانواده‌های آنها از طریق کارشناسان متخصص کاردرمانی، روانشناسی بالینی، پرستاری، مددکاری اجتماعی و مربیان آموزش دیده حرفه آموزی، ورزشی و هنری در زمینه‌های مختلف خدمات لازم ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل شمار پرونده‌های افراد یا خانوارهای زیرپوشش اداره کل بهزیستی استان اردبیل را ۴۰ هزار و ۱۵۸ فقره اعلام کرد و افزود: ۲۶ هزار و ۱۹۰ نفر از این تعداد، مستمری‌بگیر هستند و بقیه خدمات غیرمستمری دریافت می‌کنند.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار