استاندار کرمان:

باور‌های فرهنگی و دینی از طریق داستان به کودکان آموزش داده می‌شود

استاندار کرمان گفت: باور‌های فرهنگی و دینی جامعه از طریق داستان‌ها و کتاب‌های قصه به کودکان آموزش داده می‌شود.
کد خبر: ۹۶۳۴۵۲۱
|
۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان ، محمدمهدی فداکار، ظهر سه‌شنبه در دیدار اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با بیان اینکه اسطوره‌های ملی را به کودکان معرفی کنیم گفت: باور‌های فرهنگی و دینی جامعه از طریق داستان‌ها و کتاب‌های قصه به کودکان آموزش داده می‌شود که باید این مجموعه تقویت شود.

وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان را در راستای شناخت فرهنگ جامعه، آشنایی با اسطوره‌ها و شخصیت‌های ملی و تقویت باور‌های دینی و مذهبی پرورش می‌دهد.

وی با برشمردن اهمیت نقش کانون پرورش فکری در توسعه فرهنگی و تربیتی نسل جوان، گفت: کودکان و نوجوانان آینده‌سازان کشور هستند و فراهم کردن محیطی مناسب برای رشد خلاقیت و استعداد‌های آنها ضرورت دارد.

فداکار، تصریح کرد: شروع هر آبادانی و فعالیت در جامعه از کودکان است و جهت‌گیری‌ها و بخش عمده‌ای از شخصیت انسان در دوران کودکی شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه وقت گذاشتن و استفاده از ظرفیت‌های کانون برای تربیت و شکل‌دهی ذهن کودکان، بازدهی زیادی به همراه خواهد داشت: کانون پرورش فکری یک ظرفیت مهم برای تربیت کودکان است، همچنین ب

استاندارکرمان تأکید کرد: کانون پرورش فکری ساختاری ایجاد می‌کند که خروجی آن مستقل شدن کودک و روی پای خود ایستادن است. کودکان را در راستای شناخت فرهنگ جامعه، آشنایی با اسطوره‌ها و شخصیت‌های ملی و تقویت باور‌های دینی و مذهبی، پرورش می‌دهد تا در آینده بتوانند به‌عنوان افرادی مؤثر در ارائه فرهنگ کشور عمل کنند.

 

منبع: خبرگزاری مهر 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار