۶۴۷ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل تشکیل شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از تشکیل ۶۴۷ فقره پرونده تخلف در جریان بازرسی از واحدهای صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۳۵۴۸۵
|
۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۹

۶۴۷ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل تشکیل شد

به گزارش بسیج، مسعود ایرانی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: تشدید بازرسی از واحدهای صنفی در راستای تنظیم بازار و کنترل قیمت‌های مایحتاج عمومی و کالاهای ضروری مانند روغن نباتی، گوشت، کیف و کفش، پوشاک، نوشت‌افزار و سایر کالاهای مورد نیاز به منظور افزایش رفاه عمومی از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: بازرسان اداره‌کل صمت با همکاری سایر دستگاه‌های مربوطه در بازه زمانی مورد اشاره یک‌هزار و ۸۹۶ مورد بازرسی موردی و نوبه‌ای از واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی استان اردبیل انجام دادند که به تشکیل ۶۴۷ فقره پرونده منجر شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ارزش پرونده‌های تشکیل شده را ۱۱۳ میلیارد و ۹۳۹ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: واحدهای مورد نظر به دلیل رعایت نکردن قوانین نظام صنفی و تضییع حقوق مصرف‌کنندگان جریمه شدند.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت ۷۳۹ مورد گزارش تخلف و شکایت مردمی دریافت شد که از میان آنها ۲۹۰ مورد تاکنون مورد رسیدگی قرار گرفته ، ۴۳۴ مورد برای بررسی بیشتر نیازمند نظریه کارشناسی بوده و ۱۵ مورد نیز غیرقابل پیگیری است.

ایرانی در ادامه نیز به برگزاری ۱۵۲ گشت مشترک با حضور نمایندگان دستگاه‌های مربوطه اشاره کرد و گفت: مردم می‌توانند هر گونه تخلف واحدهای صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی را برای بررسی از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

حدود ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی در نقاط مختلف استان اردبیل فعالیت دارند.

استان اردبیل که بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار