خبرهای داغ:
در نشست خبری اجلاسیه ۱۳۰۰ شهید شهرستان کازرون تاکید شد:

حضور مردم کازرون در صحنه‌های انقلاب در ادامه راه شهداست/ جهاد و مبارزه جزء هویت مردم کازرون است

نشست خبری اجلاسیه ۱۳۰۰ شهید شهرستان کازرون با حضور فرمانده سپاه و امام جمعه کازرون برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۳۵۷۳۲
|
۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، نشست خبری اجلاسیه ۱۳۰۰ شهید شهرستان کازرون با حضور فرمانده سپاه و امام جمعه کازرون برگزار شد.

سرهنگ پاسدار حسین حیاتی فرمانده سپاه کازرون در این نشست اظهار داشت: در راستای کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس اجلاسیه 1300 شهید شهرستان کازرون برگزار می شود. 

وی ادامه داد: شهرستان کازرون به فرمایش مقام معظم رهبری شهری مومن و انقلابی با سابقه تاریخی که دارای مصادیق زیاد و هیچ گاه نقش مردم این شهرستان فراموش نخواهد شد.  

فرمانده سپاه کازرون افزود:  مصادیق فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص مردم شهرستان کازرون در مبارز با استکبار، دفاع مقدس که مولفه های آن را شاهد هستیم تا دفاع از حرم، برپایی مراسمات عزاداری تا پیاده روی بزرگ اربعین را می توان نام برد. 

وی تصریح کرد: شهرستان مومن و انقلابی کازرون در دفاع مقدس با حضور بیش از 13هزار رزمنده، تقدیم 1300شهید و 30هزار جانباز و 146 آزاده سرافزار که مولفه اقتدار، صلابت و آزادگی مردم شهرستان کازرون است نقش آفرینی کرده است. 

سرهنگ حیاتی تاکید کرد: در راستای برپایی کنگره سرداران و 15هزار شهید استان فارس، اجلاسیه 1300شهید شهرستان کازرون روز چهارشنبه 25 مهرماه در مجموعه ورزشی شهدای شهرستان کازرون واقع در خیابان سعدی این شهرستان برگزار می شود. 

وی با اشاره به اهم برنامه اجلاسیه شهدای شهرتان کازرون ادامه داد: نقش همه اقشار مد نظر قرار گرفته و در همین راستا غرفه هایی توسط عزیزان نقش آفرین در هشت سال دفاع مقدس شامل غرفه های دانش آموزی، دانشجویی، شهدای فرهنگی، شهدای ورزشکار، شهدای بازار، شهدای طلاب و روحانیت، غرفه شهدای عشایر، شهدای سلامت، شهدای آتش نشان، شهدای پاسدار، شهدای بسیج، شهدای جامع زنان در ورودی اجلاسیه جهت نشان دادن نقش پررنگ مردم به نمایش گذاشته می شود.

دبیر اجلاسیه 1300شهید شهرستان کازرون با بیان اینکه تا کنون 18 کتاب از نقش مردم شهرستان کازرون در هشت سال دفاع مقدس تالیف شده، گفت: در اجلاسیه 1300شهید شهرستان کازرون غرفه کتاب که برای عموم مردم به نمایش گذاشته خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه کازرون در یک روز 84 شهید در عملیات کربلای 4 تقدیم کرده، خاطر نشان کرد:  ماکت دو عملیات بزرگ کربلای 4 و کربلای 5 که مردم کازرون نقش پرزنگی در این دو عملیات داشتند و زبان زد هستند، به نمایش گذاشته می شود. 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون با بیان اینکه سخنران اجلاسیه 1300شهید شهرستان کازرون سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی(ع) و برادر میرداماد مداح این اجلاسیه هستند، افزود: اجرای سرود انقلابی میلاد هارونی با  همراهی 1300دانش آموز کازرونی و رونمایی از سرود جدید گروه سرود مالک اشتر همراه خواهد بود. 

وی با بیان اینکه حضور مردم کازرون در صحنه های انقلاب در ادامه راه شهداست، از همه رسانه ها  و مردم کازرون جهت پوشش خوب رسانه ای و حضور با شکوه در  اجلاسیه 1300شهید دعوت به عمل آورد.

حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه شهرستان کازرون هم در این نشست با بیان اینکه عالی‌ترین مقام ها با توجه به روایات وارد شده برای شهداست و کارها باید در حد شهدا انجام شود، اظهار داشت: پیام اجلاسیه 1300شهید ‌ شهرستان کازرون پیام کشوری است، پس باید مهمترین و اولویت دار ترین برنامه ها در امو ات ما باشد. 

حجت الاسلام صباحی تصریح کرد: مهمترین رویداد سال در شهرستان کازرون اجلاسیه 1300شهید است که خوراک فرهنگی یک سال شهرستان باید در  یادواره شهدا تامین شود. 

وی به اهمیت اطلاع رسانی و انتقال خبر اشاره کرد و افزود: اگر واقعه عاشورا را کسی مخابره نکرده بود، این حادثه هیچ دستاوردی نداشت و به برکت زنده نگه داشتن یاد امام حسین (ع) است که آزادگان جهان زیر خیمه ابا عبدالله الحسین (ع) هستند. 

وی تصریح کرد: ماندگاری، انتقال و صدور انقلاب اسلامی به برکت یاد و خاطره خون شهدای انقلاب اسلامی است.

امام جمعه کازرون تاکید کرد: :ملاک ارزش گزاری شهرها تعدا شهداست و از شهدای شهرستان کازرون فهمیده می شود که اکثریت غالب مردم در دفاع مقدس نقش آفرین بوده اند. 

وی تاکید کرد: در اجلاسیه 1300شهید باید از جایگاه ایمانی و انقلابی شهر دفاع کنیم و بهترین دفاع برگزاری برنامه ای در طراز 1300شهید است.

حجت الاسلام صباحی خاطر نشان کرد: جهاد و مبارز جزء هویت شهرستان کازرون است که این نشانه در حد شایسته در رسانه های کشوری و بین المللی باید به نمایش گذاشته شود. 

وی خطاب به حاضرین در نشست خبری اجلاسیه 1300 شهید شهرستان کازرون گفت: باید مثل شهدا با ایثار، جهاد و کار قرارگاهی برای یادواره شهدا قدم برداریم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار