۷۵ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های منطقه گردشگری ازناو خلخال هزینه شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خلخال هزینه کرد ۷۵ میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری ازناو این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۳۵۷۹۴
|
۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹

۷۵ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های منطقه گردشگری ازناو خلخال هزینه شد

علی درویشی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از آخرین مرحله از عملیات اجرای آسفالت مسیر راه تفرجگاه ازناو خلخال در گفت و گو با خبرنگار بسیج گفت: ۶۰ میلیارد ریال از اعتبار یاد شده برای آسفالت بخشی از راه گردشگری پاسگاه انتظامی تا چشمه ازناو، و ۱۵میلیارد ریال برای راه‌اندازی و ایجاد تاسیسات روشنایی این مسیر از محل اعتبارات گردشگری خلخال هزینه شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خلخال اضافه کرد: با این اعتبارات عملیات تعریض و آسفالت راه دسترسی به منطقه نمونه گردشگری ازناو با آسفالت کامل مسیر پایان یافت.

وی همچنین گفت: عملیات اجرایی نصب تیرهای برق روشنایی مسیر تفرجگاه ازناو نیز از طریق پیمانکار مجری طرح اجرا شده و به زودی با نصب سیم‌ها و همچنین چراغ‌های روشنایی مسیر، امکان استفاده گردشگران از یک راه مناسب و با امکانات ایمنی بالا فراهم خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خلخال همچنین از نصب آنتن بی تی اس با هدف تقویت امواج تلفن همراه و اینترنت در منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال خبر داد.

به گزارش بسیج منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال در پنج کیلومتری مرکز شهرستان واقع و با برخورداری از یک چشمه پر آب،حیات وحش، دره جنگلی و زیبا، چشم اندازهای طبیعی مانند غارها و باغ‌های میوه یکی از سه منطقه نمونه گردشگری این شهرستان و همچنین به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری استان اردبیل محسوب می‌شود.

در حال حاضر چندین پروژه بزرگ گردشگری از جمله احداث پل معلق، احداث هتل پنج ستاره و چندین طرح گردشگری دیگر از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این تفرجگاه در حال اجراست و انتظار می رود با حمایت دستگاههای ذیربط این پروژه ها که مدت زمان زیادی از آغاز آنها گذشته است به بهره برداری برسد.

همچنین چندین طرح گردشگری از جمله مجموعه بوم‌گردی وهتل قصرهای چوبی در منطقه گردشگری ازناو مورد بهره‌برداری قرار گرفته و مورد استفاده گردشگران است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار