مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد

احداث ۲۳۷ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: این استان نیازمند ساخت و احداث ۸۱۴ کیلومتر بزرگراه است که از این میزان تاکنون ۲۳۷ کیلومتر احداث شده است.
کد خبر: ۹۶۳۵۷۹۶
|
۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹

احداث ۲۳۷ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل

محبوب حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج از تامین منابع مالی مناسب به طرح‌های بزرگراهی استان اردبیل در روزهای آتی خبر داد و اظهار کرد: با تلاش مجموعه راه و شهرسازی استان و به همت مسئولان با تامین منابع مالی مناسب در روزهای آتی ، اجرای طرح‌های بزرگراهی استان سرعت گرفته و با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه تکمیل بزرگراه‌های استان اردبیل نیازمند ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است، افزود: در مناطق مختلف استان۲۲۰ کیلومتر بزرگراه در دست احداث است و لازم است ۳۴۰ کیلومتر دیگر احداث شود.

حیدری گفت: مسیر اردبیل –سرچم به عنوان اصلی‌ترین مسیر ارتباطی مرکز استان با مرکز کشور به شمار می‌رود و تکمیل قطعات این طرح جزو اولویت‌های اصلی اداره کل راه و شهرسازی استان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر همه قطعات این مسیر با جدیت در دست اجراست و مصمم هستیم تا پایان سال جاری تمام قطعات در دست اجرای مسیر اردبیل-سرچم تکمیل و به روی خودروها گشوده شود.

تکمیل بزرگراه اردبیل - سرچم نیازمند ۱۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال اعتبار است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه تکمیل و بهره‌برداری از قطعات در دست اجرای اردبیل - سرچم نیازمند ۱۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال اعتبار است، گفت: انتظار می‌رود با تخصیص و تامین اعتبارات مورد نیاز شاهد تسریع در روند تکمیل شبکه بزرگراهی استان و ارتقای ایمنی جاده‌ای باشیم.

حیدری با بیان اینکه بر اساس مطالعات اولیه استان اردبیل به۸۱۴ کیلومتر بزرگراه نیاز داشت که تاکنون۲۳۷ کیلومتر احداث شده است، گفت: در سطح استان اردبیل احداث ۲۲۵ کیلومتر باند دوم بزرگراهی در دست اجراست که با بازگشایی ۳۰ کیلومتر باند دوم بزرگراهی در مسیر اردبیل – سرچم و افتتاح رسمی آن با حضور مقامات کشوری و استانی در ماه‌های آتی و ادامه این فعالیت‌ها ، در سال مالی جدید نیز شاهد افزایش بیش از ۵۰ کیلومتر به طول بزرگراه‌های استان خواهیم بود.

مطالبات پیمانکاران پرداخت می‌شود

وی بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته ، مطالبات پیمانکاران فعال در طرح‌های راهسازی استان از محل خرید اوراق مالی اسلامی توسط بانک‌ها و صندوق‌های سرمایه گذاری به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز شد و امیدوارم با پیگیری‌های استاندار ساعی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به حساب پیمانکاران واریز شود.

به گزارش بسیج، از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر جاده در استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران، صایین، کجل، نقدوز، الماس، لنگان، قره‌آغاج و اسالم در جاده‌های این استان قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار