مدیرکل صمت:

بیش از ۱۶ میلیون دلار کالا از استان اردبیل صادر شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از صادرات افزون بر ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار کالا از این استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۶۳۵۹۷۰
|
۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۷

بیش از ۱۶ میلیون دلار کالا از استان اردبیل صادر شد

مسعود ایرانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج در این زمینه اظهار کرد: وزن کالاهای صادر شده از واحدهای تولیدی استان اردبیل از ابتدای سال جاری افزون بر ۳۲ هزار و ۶۰۰ تن بوده است.

وی بیان کرد: سیب‌زمینی، مصالح ساختمانی، شیشه، کاشی، شمش، ام‌دی‌اف، پلاستیک، میوه و تره‌بار، اسباب‌بازی و سایر تولیدات صنعتی بیشترین حجم کالاهای صادراتی از این استان را شامل می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: همچنین در این مدت ۷۱ میلیون دلار کالا با وزن بیش از ۲۷ هزار و ۵۰۰ تن به استان وارد شده که بیشتر شامل مواد اولیه مورد نیاز خطوط تولید واحدهای صنعتی بوده است.

وی عنوان کرد: همچنین از ابتدای سال جاری از سوی اداره توسعه بازرگانی خارجی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ۱۴۸ فقره کارت بازرگانی صادر و ۱۰۸ فقره کارت بازرگانی تمدید شده که مقدمه‌ای برای صادرات و واردات و نشان دهنده رونق فعالیت‌ها در این حوزه است.

به گفته ایرانی، در حال حاضر در مجموع افزون بر یک هزار و ۱۲۴ واحد صنعتی، بیش از ۲۰۰ واحد معدنی و نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی دارای پروانه بهره‌برداری در استان اردبیل فعالیت دارند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار