نخستین جشنواره انار در روستای نمهیل خلخال برگزار می‌شود

بخشدار خورش رستم گفت: نخستین جشنواره انار با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی روستای گردشگری و توریستی نمهیل دربخش خورش رستم روز ۱۱ آبان ماه امسال در این روستا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۶۳۶۰۰۳
|
۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶

نخستین جشنواره انار در روستای نمهیل خلخال برگزار می‌شود

مهدی ارجمند روز سه شنبه در گفت و گو با بسیج با اعلام این خبر اظهار کرد: روستای نمهیل در کنار رودخانه قزل اوزن به عنوان بهشت گمشده استان اردبیل است که گرمسیر بودن این روستا امکان تولید انواع محصولات سردرختی از جمله انجیر، انگور، زردآلو، انار، زیتون و بادام را فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: این جشنواره می‌تواند راه را برای برگزاری جشنواره‌های سایر محصولات مهم کشاورزی بخش خورش رستم از جمله گردو، انجیر، بادام زمینی و هم چنین صنایع دستی از جمله جاجیم، گلیم و ... نیز هموار کند.

بخشدار خورشرستم افزود: هموطنان می توانند با حضور در روستای نمهیل بخش خورش رستم از فضای مطبوع و پرنشاط آن استفاده کنند و از نمایشگاهی که جنب همین جشنواره دایر شده محصول انار و رب انار و دیگر محصولات را به صورت مستقیم از کشاورز خریداری کنند.

ارجمند یادآورشد: ظرفیت‌های تاریخی و صنایع‌دستی بخش خورش رستم و شهر هشجین قابل توجه است و در این زمینه نیز برای توسعه صنایع‌دستی و حفظ و احیای بناهای تاریخی اقدامات لازم با هماهنگی بین دستگاهی انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش روستای نمهیل بخش خورش رستم روستایی کهن و آباد واقع در بخش خورش رستم شهرستان خلخال است و با توجه به موقعیت آب و هوایی خاص و منحصر به فرد در لیست روستاهای گردشگری استان اردبیل قرار دارد.

نمهیل به لحاظ دارا بودن باغات فراوان میوه ازجمله توت، زردآلو و انجیر بزرگترین تولید کنندگان این میوه ها درسطح استان اردبیل است و محصولات تولیدی کشاورزان این روستا در بازارهای خلخال و اردبیل، گیلان، زنجان، تبریز و تهران عرضه می‌شود.

مزارع روستا از رودخانه روستای دمدل که آن هم از چشمه های آق داغ سرچشمه می گیرد آبیاری می‌شود.

در حوزه صنایع دستی، جاجیم روستای نمهیل از شهرت بین المللی برخوردار است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار