خبرهای داغ:
رئیس‌کل دادگستری استان لرستان در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان بروجرد:

اجرای عدالت و رضایتمندی مردم دو هدف مهم دادگستری است

اجرای عدالت و رضایتمندی مردم دو هدف مهم دادگستری است
رئیس دادگستری استان لرستان بر اجرای عدالت و رضایتمندی مردم تاکید کرد.
کد خبر: ۹۶۳۶۰۶۲
|
۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شهواری ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان بروجرد که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، بیان کرد: بحث جریان جبهه مقاومت و وعده صادق نه تنها کشور ما را بلکه کل دنیا را مبهوت کرده است که یک اقدام به موقع بود و سبب خوشحالی مظلومان و تقویت محور مقاومت شده است. 

وی اضافه کرد: عدالت، ترازوی خداوند است و دستگاه قضایی نقش این میزان و ترازو را در جامعه ایفا می‌کنند و ارزش هر عمل و رفتاری باید در این ترازو سنجیده شود و امروز در دوران جدید، قوه قضائیه خود را موظف می‌داند که این ماموریت را بهتر از قبل محقق کند.

رئیس دادگستری استان تصریح کرد: در همین راستا ۶ ماموریت تعریف شده است و این قوه قضائیه در دوره تحول که از سال ۹۹ آغاز شده و سند دوم آن از سال ۱۴۰۳ آغاز شده  به دنبال تحقق این ماموریت‌ها بوده که سند تحول و تعالی قوه قضائیه، تدوین و برنامه عملیاتی است که امسال هشت ماموریت تعریف شد.

شهواری بر اجرای عدالت و رضایتمندی مردم تاکید کرد و گفت: امروزه دادگستری با چالش‌هایی مواجه است که برای رسیدن به جایگاه خود، سند تحول تنظیم شده است و همه اقدامات و خروجی این سند باید منتهی شود به دو کلمه، یکی اجرای عدالت و یکی رضایتمندی مردم که مجموعه ما باید هدفش این باشد.

وی با اشاره به موضوع هوشمندسازی و دادگاه‌های صلح عنوان کرد: یکی از مباحثی که قوه قضائیه دنبال می‌کند موضوع هوشمند‌سازی است که دادرسی برخط و آنلاین بوده و در دوره تحول شروع شده و نیاز به حضور افراد در دادگستری نیست به‌طوری که با فعالیت ما ۵ هزار پرونده الکترونیک بررسی شد ولی در سال قبل این رقم به ۶۰ هزار پرونده رسیده است که به صورت الکترونیک بررسی شده است. تشکیل دادگاه‌های صلح را در دستور کار قرار دادیم که از اقدامات مهمی محسوب می‌شود.

شهواری ادامه داد: اگر دادگستری هوشمند باشد ولی رضایتمندی مردم نباشد به هدف خود نرسیدیم لذا کارکنان با دقت و وسواس این را انجا م دهد، همچنین بحث ارباب‌رجوع خط قرمز است و هر کسی مراجعه می‌کند باید تکریم شود و به عنوان برنامه اساسی در سرلوحه کار مدیران باشد.

رئیس‌کل دادگستری استان لرستان خاطرنشان کرد: کسانی که کاربری اراضی را تغییر می‌دهند برخورد می‌شود چرا که تغییر کاربری یعنی از بین بردن امنیت غذایی مردم و نباید اجازه داد زمین‌ها را نابود کنند و هر کسی پشت قضیه باشد نیز برخورد می‌شود.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار