خبرهای داغ:

ارائه ۲۹۵ هزار خدمت رایگان در اردوی‌های جهاد دامپزشکی استان خوزستان به مناسبت هفته دامپزشکی

مسئول جهاد دامپزشکی استان خوزستان گفت: در هفته دامپزشکی در ۱۷ شهرستان استان اردوی جهاد دامپزشکی برگزار و ۲۹۵ هزار خدمت رایگان ارائه شد.
کد خبر: ۹۶۳۶۰۷۵
|
۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، محمد آنتیک چی مسئول جهاد دامپزشکی خوزستان در تشریح این خبر گفت: به مناسبت هفته دامپزشکی در 17 شهرستان استان خدمات رایگان دامپزشکی در قالب اردوهای جهاد دامپزشکی برگزار گردید.

آنتیک چی با اشاره به این که در این اردوهای جهاد دامپزشکی، بیش از 295 هزار خدمت رایگان دامپزشکی توسط اکیپ های دامپزشکی انجام پذیرفت گفت: بالغ بر 84 هزار نوبت سر واکسیناسیون در دام های سبک و سنگین بر علیه بیماری های تب برفکی و بروسلوز انجام پذیرفت و همزمان با واکسیناسیون دام های سنگین 102 هزار مترمربع جایگاه نگهداری دام و بیش از 47 هزار راس دام بر علیه انگل های خارجی مورد سمپاشی قرار گرفت.

وی همچنین افزود: 186  قلاده از سگ های نگهبان و گله توسط اکیپ های دامپزشکی مستقر در شهرستان های هدف تحت واکسیناسیون هاری قرار گرفتند.

آنتیک چی فرد در ادامه بیان کرد: در این اقدام جهادی دامپزشکی 39 هزار مورد بررسی و پایش هدفمند بیماری های دام و طیور در مناطق از پیش تعیین شده  جهت ردیابی و پیشگیری از بروز بیماری انجام پذیرفت.

مسئول جهاد دامپزشکی خوزستان همچنین گفت: 2400 مورد دام و طیور بیمار توسط کارشناسان دامپزشکی استان تحت پوشش ویزیت و درمان دارویی رایگان قرار گرفت.

وی با اشاره به نقش آموزش در راستای پیشگیری از وقوع بیماری های دامی در مناطق روستایی و عشایری عنوان نمود: 773 نفر ساعت با راهکاری های پیشگیری از بروز بیماری های مشترک بین انسان و حیوان و بیماری های دامی آشنا گردیدند.

آنتیک چی در پایان افزود: امیداواریم با برگزاری اردو های جهاد دامپزشکی بتوانیم حداکثر خدمات بهداشتی درمانی دامپزشکی را در کوتاه ترین بازه زمانی در دورترین مناطق محروم استان ارائه نماییم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار