خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی:

نقش آفرینی بسیج در درگیری رسانه‌ای بین جهان اسلام و کفر/ حمایت از رسانه ها سرمایه گذاری است

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی گفت: دشمن با امپراتوری رسانه‌ای که در اختیار دارد و با دمیدن به تزویر و نیرنگ افکار عمومی را به دست گرفته و نقشه‌های شوم خودش را اجرا می‌کند در این درگیری رسانه‌ای که بین جهان اسلام و کفر به وجود آمده تلاش مضاعفی را می‌طلبد که همه دست‌اندرکاران رسانه باید پای کار بیایند و حمایت کنند.
کد خبر: ۹۶۳۶۲۱۰
|
۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی،  سردار محمدرضا مهدوی فرمانده سپاه انصار الرضا علیه السلام استان در مراسم تودیع و معارفه فرمانده بسیج صدا و سیمای استان با اشاره به وضعیت‌هایی که امروز جهان اسلام با آن درگیر است و نقشی که در این راستا بسیج ایفا می‌کند اظهار داشت: آن روزی که امام خمینی رحمت الله علیه شجره طیبه بسیج را پایه گذاری کردند خیلی از ما متوجه اهمیت آن نبودیم چون همزمانی تشکیل بسیج با انقلاب اسلامی و بلافاصله دوران جنگ بود؛ فکر می‌کردیم دفاع مقدس تمام شود بسیج هم تمام است.

  وی عنوان کرد: با گذشت زمان نقش و جایگاه بسیج برای ما در عرصه‌های مختلف بیشتر روشن شد و امروز که محور مقاومت در برابر استکبار جهانی ایستادگی می‌کند نقش بسیج در عرصه‌های دفاعی و امنیتی پررنگ‌تر شده است.

مهدوی با بیان اینکه دولتمردان سوریه در زمان حمله داعش در میدان دیدند جز بسیج مردمی چاره‌ای ندارند افزود: سازماندهی تشکل مردمی در عراق، سوریه، یمن و کشورهای محور مقاومت از  شجره طیبه الگوی نشأت گرفته از بسیج جمهوری اسلامی و ابتکار حضرت امام استفاده می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه بسیج تنها نسخه آزادی‌بخش است که می‌تواند باعث نجات مظلومین و پیروزی جهان اسلام شود خاطرنشان کرد: در این مقطع زمان که استکبار جهانی، رژیم صهیونیستی و همه کفر علیه اسلام بسیج شدند آنچه که می‌تواند به افکار عمومی کمک کند و بسیج مردمی را راه بیندازد و جایگاه بسیج را به عنوان نسخه نجات بخش معرفی کند وظیفه رسانه است.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام استان متذکر شد: رسانه می‌تواند در تنویر افکار عمومی، آگاه‌سازی مردم، آزادی‌خواهان جهان و مظلومین باعث بیداری آنان شود و زنگ خطر را برای ظالمین، استکبار و صهیونیست‌ها به صدا در بیاورد.

وی ادامه داد: چقدر باید هزینه می‌شد که ما بتوانیم افکار عمومی کشورهای اروپایی و بسیاری از ملت‌ها را بیدار کنیم و روحیه استکباری و کودک کشی رژیم صهیونیستی را به دنیا معرفی کنیم؟ یک تصویر و گزارشی که شما تهیه و به دنیا عرضه کردید بسیج عمومی را در ملت‌ها به راه انداختید نه تنها بسیج بین مسلمین بلکه خیلی از افراد و تشکل‌هایی که مسلمان نیستند.


مهدوی اظهار کرد: شما موجب بیداری ملت‌ها شده اید، تلنگر به انسانیت انسان زدید، فکر فطری انسان که فکر پاکی است را با یک عکس یا گزارش بیدار کردید و  بسیج عمومی که در ملت‌ها راه افتاده حاصل زحمات و گزارش‌هایی است که رسانه‌ها تهیه و نقش ایفا می‌کنند و در اختیار مردم دنیا می‌گذارند خیلی نقش مهمی است.

وی عنوان کرد: از آن طرف نیز دشمن با امپراتوری رسانه‌ای که در اختیار دارد و با دمیدن به تزویر و نیرنگ افکار عمومی را به دست گرفته و نقشه‌های شوم خودش را اجرا می‌کند در این درگیری رسانه‌ای که بین جهان اسلام و کفر به وجود آمده تلاش مضاعفی را می‌طلبد که همه دست‌اندرکاران رسانه باید پای کار بیایند و حمایت کنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نقش رسانه‌ها در هدایت افکار عمومی جامعه یک نقش تاثیرگذار و بی‌بدیل است گفت: استکبار همه جنایت‌ها را انجام می‌دهد و به هیچ قانونی پایبند نیست حتی به قانونی که در سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشر تصویب کرده دقیقاً برعکس آن قانون حرکت می‌کند ولی چهره حق به جانب می‌گیرد و خودش را در دنیا معرفی می‌کند این نقش را رسانه‌هایی که در اختیار دارد ایفا می کنند.

وی با اشاره به اهمیت نقش رسانه ها در وضعیت امروز جهان ابراز داشت: حق و حقوق  مردم مظلوم فلسطین، زنان، کودکان و غیرنظامیان بی‌گناهی که هر روزه زیر آوارها و خروارها مواد منفجره به شهادت می رسند به افکار عمومی دنیا برسانید  وظیفه شما سنگین است.

مهدوی با بیان اینکه بسیج رسانه که در صدا و سیما شکل گرفت به منزله نخ تسبیحی قرار است در حوزه رسانه‌ای و فرهنگی نقش بسیار موثر و سازنده‌ای ایفا کند افزود: برای اینکه در برابر امپراتوری رسانه‌ای دشمن بتوانیم نقش پررنگ، موفق و خوبی را ایفا کنیم باید سازوکارها در حوزه‌های مختلف ساختار، سازمان، پشتیبانی و تجهیزات در حوزه صدا و سیما و سازمان بسیج حمایت و وضعیت‌ها را تقویت کنیم.

وی تأکید کرد: بسیج رسانه می‌تواند در بسیج عمومی رسانه‌ها در حوزه فضای مجازی و حقیقی و رسانه‌های مکتوب نقش محوری ایفا کند و رسانه‌ها را دور هم جمع و هدایت کند و با این هدایت همه عملیات روانی دشمن را خنثی کند.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام استان ادامه داد: امروز در حوزه عملیات روانی نقش رسانه‌ها بسیار موثر و ارزنده است و در روحیه دادن به رزمندگان جهان اسلام می‌تواند بسیار نقش خوبی ایفا کند بسیج رسانه می‌تواند با برنامه‌ریزی، ساختار سازمانی و تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز در عرصه‌های مختلف این نقش هدایتی را ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموعه صدا و سیمای استان ما آمادگی داریم در حد بضاعت کمک کنیم و اعتقاد داریم هرچه کار، حمایت، پشتیبانی و تقویت صورت گیرد سرمایه‌گذاری در جهت تنویر افکار عمومی، روشن کردن مسائل و مشکلات، بصیرت افزایی و جهاد تبیین مورد تاکید رهبر انقلاب  انجام دادیم.

مهدوی در پایان افزود:  مسئول بسیج صدا و سیما باید دنبال کار باشد و پیگیری برنامه‌ها را داشته باشد بسیج در عرصه‌های مختلف می‌تواند در درون صدا و سیما پشتوانه‌ای برای کارکنان و در خارج از سازمان برای رسانه‌ها و فعالین این عرصه پشتوانه و کمک کننده باشد.

گفتنی است در این مراسم از خدمات زارعی تقدیر و  پور موسوی به عنوان فرمانده بسیج صدا و سیما خراسان جنوبی معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار