امام جمعه ساوجبلاغ مطرح کرد؛

بسیجِ تمام ظرفیت‌ها برای برگزاری کنگره شهدا

امام جمعه ساوجبلاغ، با اشاره به ظرفیت‌‌های فرهنگی و هنری در این شهرستان، خواستار به میدان آوردن همه این توانمندی‌ها برای برگزاری کنگره شهدا شد.
کد خبر: ۹۶۳۶۳۱۵
|
۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله مختاری امام جمعه ساوجبلاغ، در جلسه فوق العاده شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوجبلاغ با محوریت کنگره شهدا و با حضور سرهنگ پاسدار علیرضا علیزاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساوجبلاغ، فرماندار و مسئولین ادارات در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، گفت: شهدا، هم زنده‌اند و هم زنده کننده و جامعه مدیون جان‌فشانی‌های این عزیزان و ایثارگران، چه در سال‌های دفاع مقدس و چه بعد از آن هستند و هرجا که جامعه نیاز داشته به واسطه شهدا با احیای معنویت، حیات دوباره گرفته است.

وی افزود: هر جا که یاد شهید زنده است، حیات جریان دارد و امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به حضور شهدا در متن زندگی، خصوصاً برای انتقال این مفاهیم به نوجوانان و جوانان، داریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوجبلاغ، ضمن اشاره به ظرفیت های بالای فرهنگی و هنری این شهرستان در حوزه‌های مختلف به برخی از برجسته‌ترین آن‌ها اشاره کرد و خواستار به میدان آوردن همه این توانمندی‌ها برای کنگره بزرگ شهدا شد.

 در ادامه این جلسه، سرهنگ پاسدار علیزاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساوجبلاغ، مسائل مربوط به برگزاری کنگره شهدا را تبیین نمود و حاضرین در جلسه نیز نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص برگزاری جلسه یادواره شهدا در حوزه‌های مختلف بیان کردند.

محمدرضا البرزی فرماندار شهرستان ساوجبلاغ،  نیز در این نشست با بیان این که در حوزه شهید و شهادت منابع فرهنگی غنی داریم، گفت: با این که در حوزه شهید و شهادت دارای منابع غنی فرهنگی هستیم ولی زیاد کار نکرده‌ایم و اگر کشورهای غربی این‌ها را داشتند، گوش جهان را کر می‌کردند.

البرزی افزود: ظرفیت‌های موجود در مدارس را دست کم نگیرید چون دانش آموزان امروز، آینده‌سازان کشور هستند و هرچه از زمان جلوتر می‌رویم، باید کارهای فرهنگی بیشتری در این حوزه انجام دهیم.

وی در پایان با تأکید بر برگزاری یادواره‌های شهدا در طول سال، گفت: یادواره‌های شهدا در سطح شهرستان، باید به صورت مداوم در شهرها و روستاها برگزار شده و مراسم متمرکز و شهرستانی آن را به صورت اختتامیه در گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس برگزار کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار