خبرهای داغ:
حجت الاسلام نجاری:

عرصه نبرد امروز فرهنگی است/ اولویت‌ دشمن، لباس و پوشش اسلامی است

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه عرصه نبرد امروز عرصه فرهنگی است، گفت: از اولویت‌های اول دشمن، لباس و پوشش اسلامی و گرفتن آن از ما است.
کد خبر: ۹۶۳۶۳۱۷
|
۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۴
عرصه نبرد امروز فرهنگی است/ اولویت‌ دشمن، لباس و پوشش اسلامی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام الیاس نجاری در جشنواره استانی فردخت که با حضور مسئولین استانی در سالن همایش شهید چمران همدان برگزار شد، اظهار کرد: ایام، ایام نبرد حق با باطل است، جبهه حق در مقابل جبهه باطل در سایر عرصه‌های نبرد ایستاده است.

وی با بیان اینکه همانطوری که جبهه حق در ابعاد مختلف پیروز است و امروز ایران اسلامی در مبارزه با استکبار و شیطان بزرگ رژیم صهیونیستی پیروز است، افزود: با شما در عرصه فرهنگی پیروز خواهیم شد و این نیاز به تعلیم و تعلم و چنین جشنواره‌هایی دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به اینکه لباس از آن عرصه‌هایی است که دشمن می‌تواند با استفاده از رسانه‌ها و فضای مجازی، در قالب تهاجمات فرهنگی، تغییراتی را در فرهنگ ما ایجاد کند که البته در برخی موارد ایجاد کرده است، گفت: ظرفیت‌های دینی و ملی ما آنچنان عظیم است که می‌تواند به مصاف دشمن در عرصه مد و لباس‌ برود.

وی ابراز کرد: در عرصه‌های فرهنگی هنرمندانی وجود دارند که می‌توانند در عرصه مد و لباس فعالیت کنند و بدرخشند و از اولویت‌های اول دشمن، لباس و پوشش اسلامی و گرفتن آن از ما است.

نجاری عنوان کرد: دشمن می‌خواهد این پوشش و این حجاب را به صورت فطری از ما بگیرد و شما می‌توانید در عرصه لباس و پوشاک در این نبرد بجنگید و به عنوان افسر جنگ نرم در عرصه مد و لباس به جنگ با دشمن بروید.

وی بیان کرد: اگر طراحی در این عرصه با این نگاه وارد میدان شود و بتواند با دید اسلامی با دشمن مبارزه کند، به طور قطع مجاهد فی سبیل الله است؛ عرصه نبرد امروز عرصه فرهنگی است و اولویت دشمن نیز عرصه فرهنگی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: در این عرصه می‌توان افراد را حمایت کرد تا با طراحی‌ها و مطابق با ذوق و سلیقه و مطابق با شرع و دین اسلام آن را تطبیق دهند و در بسیج و سپاه از پشتیبانی این افراد غفلت نکنیم.

وی با تاکید براینکه این جشنواره شروع کار ما است نه اتمام کار، ابراز کرد: بسیج و سپاه باید قدر این هنرمندان را بداند و نباید از این ظرفیت غافل شد، وظیفه ما حمایت و پشتیبانی است؛ باید به فکر تقویت و ایجاد کارگاه‌های آموزشی و آموزش‌های تخصصی باشیم، همچنین باید به فکر ایجاد ظرفیت فروش محصولات این افراد باشیم.

نجاری عنوان کرد: با برپایی نمایشگاه دو هفته‌ای مشکل این افراد حل نمی‌شود، بنابراین از الزامات چنین جشنواره‌ای ایجاد رضایت در افراد و برپایی نمایشگاه‌های مناسب این افراد است که از ضروریات است.

دبیر جشنواره آمادای و نماینده جشنواره فردخت نیز در ادامه اظهار کرد: بالغ بر ۲۰۰ اثر به جشنواره ارسال شد و افراد واجد شرایط به مرحله پایانی راه یافتند.

جوادی با بیان اینکه این جشنواره یک جشنواره ملی است و در همه استان‌ها برگزار می‌شود، گفت: جشنواره آمادای با تاکید بر پوشاک عفیفانه و ایرانی است، این جشنواره نماد اصالت و وقار و آراستگی است و در تمام جنبه‌ها هنرمندان ایرانی در این جشنواره حضور یافتند.

وی ابراز کرد: این جشنواره با وجود اینکه نوپا بود اما افراد مختلفی از موسسات مختلف در کنار ما بودند و حمایت کردند.

گفتنی است؛ اختتامیه این جشنواره با حضور داوران و مسئولین برگزار و از برگزیدگان دو جشنواره آمادای و فردخت در بخش اثر، طرح، تحقیق، دوخت اثر، دوخت لباس نوجوانان ایرانی و طراحی لباس و داوران این جشنواره تقدیر بعمل آمد؛ همچنین زهره حسینی در بخش اثر، هدیه خود را تقدیم به جبهه مقاومت و مردم مظلوم غزه کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار