خبرهای داغ:
سردار حسن زاده:

حضور ما در جبهه اسلام و حسینی باید اثرگذار، امیدآفرین و جریان‌ساز باشد

همدان-فرمانده سپاه تهران بزرگ گفت: فقط حضور در جبهه اسلام و حسینی کفایت نمی‌کند باید از شهدا بیاموزیم، باید حضور اثرگذار، امیدآفرین و جریان ساز باشد؛ حضور فعال، حضور شهادت طلبانه و حماسی باید داشته باشیم.
کد خبر: ۹۶۳۶۵۶۲
|
۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۴
حضور ما در جبهه اسلام و حسینی باید اثرگذار، امیدآفرین و جریان‌ساز باشد

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار حسن حسن‌زاده در نهمین سالگرد شهادت حاج حسین همدانی و شهدای مدافع حرم که با حضور خانواده شهید همدانی، مسئولین کشوری، استانی، نظامی، انتظامی و خانواده معظم شهدا و مدافعین حرم در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار شد، اظهار کرد: این روزها فضای کشور ما فضای شهدایی است و سخن از جهاد، شهادت، شجاعت، رشادت و شهامت شهدای ما است؛ این روزها ما شاهد به ثمر نشستن خون شهدا از دفاع مقدس تا شهدای مقاومت هستیم.

وی افزود: اگر بخواهیم از شهدا یاد کنیم و از ویژگی شخصیتی شهدا بگوییم به ویژه شهدایی که امروز برای آنان پاسداشت برگزار شده و در رأس آنها شهید همدانی؛ به سه مولفه و به سه ارتباط عمیق این شهدا و سه نگاه ارزشمند این شهدا اشاره می‌کنیم، که اولین مولفه شهدای اخیر جبهه مقاومت و شهید همدانی سه مولفه ارتباط با خدا، ارتباط با مردم و ارتباط با ولایت و با ولی است و اگر این سه مولفه را خوب تشریح کنید از مهم‌ترین ویژگی‌های همه شهدای ما است.

فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) گفت: رهبر معظم انقلاب در سالگرد امام خمینی (ره) فرمودند؛ دو ویژگی اساسی از شخصیت امام(ره)، ایمان و امید است، بعد از آن فرمودند ای مردم بزرگوار ایمان به خدا، ایمان به هدف، ایمان به مسیر، ایمان به مردم، ایمان به این راهی که ترسیم شده برای سعادتمندی بشر است؛ امثال شهید همدانی که خود را شاگرد مکتب امامین انقلاب می‌دانند ایمان قوی داشتند که یکی از نشانه‌ها از ثمره ایمان عمیق این شهدا اخلاص با عیار بالا بود، رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر عمل با اخلاص، مدیریت با اخلاص و کار با اخلاص و با عیار بالا انجام بگیرد آن عمل دو ویژگی مهم خواهد داشت اول اینکه ماندگار و جاودان می‌شود و دوم اینکه برکت و گسترش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه امروز به برکت عمل با اخلاص این شهدا و فرماندهان آنها و به واسطه عیار بالای اخلاص آنان، حرکت آنها جاودان شده و توسعه یافته است، ابراز کرد: این تصور باطل دشمنان ما و کفار است که تصور می‌کنند اگر حاج قاسم سلیمانی را حذف کنند مسیر او دچار مشکل می‌شود و تصور می‌کنند با به شهادت رساندن شهدای مدافع حرم و مقاومت این راه متوقف می‌شود.

سردار حسن‌زاده ادامه داد: هر کدام از این شهدا که به شهادت رسیدند ما شاهد یک حرکت وسیع‌تر و پویایی بیشتر در جبهه مقاومت هستیم، دشمنان فکر می‌کردند مقاومت تضعیف می‌شود، در حالی که شکست‌های رژیم صهیونیستی مضاعف شد و پیروزی‌های جبهه مقاومت و جبهه انقلاب اسلامی بیشتر شد، جبهه مقاومت توسعه پیدا کرد و به برکت خون این شهدا یکی از محورهای اساسی جبهه مقاومت یعنی حماس بزرگ‌ترین عملیات تاریخ یعنی طوفان الاقصی را انجام داد و تمام حیثیت و هیبت دشمن را به باد داد، اینها به برکت خون این شهدا است؛ شهدایی که در ایمان به خدا، در ایمان به هدف و در ایمان به مسیر تردید نکردند.

وی عنوان کرد: در روز جمعه نصر که با حضور ولی امر مسلمین برگزار شد، ایشان فرمودند در مسیر و حرکت خود تردید نکنید، تلاش خود را بیشتر کنید و ایمانتان را تقویت کنید؛ این را شهدا به ما یاد دادند شهید حاج حسین همدانی به ما یاد داد.

فرمانده سپاه تهران بزرگ با بیان اینکه دومین مولفه‌ای که بسیار مهم و ارزشمند است ارتباط آنان با مردم و اعتقادشان به مردم است؛ گفت: شهدای ما همچون شهید همدانی اعتقاد قلبی به مردم و به نقش مردم و نقش آفرینی آنها داشتند و به مردم و محرومین توجه می‌کردند.

وی اضافه کرد: شهید همدانی یاد گرفته چگونه به مردم اعتماد کند و نقش‌آفرینی مردم را چگونه برجسته کند، این ایمان به مردم، قدرت همراه سازی، قدرت سازماندهی، قدرت بسیج کردن مردم است، بنابراین با تمام مشکلاتی که داشت دفاع وطنی را در سوریه پایه‌گذاری می‌کند.

سردار حسن‌زاده ابراز کرد: وقتی حاج حسین گفت می‌خواهم نیروی مردمی تشکیل دهم، یک نفر هم موافق صحبت او نبود و همه مخالف بودند اما او به مردم اعتماد داشت و مردم را همراه و سازمان‌دهی کرد و در مقابل تکفیری‌ها، داعش و رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی ایستاد.

وی گفت: سومین مولفه ارتباط با ولی فقیه است، سردار سلیمانی فرمود ارتباط دلی و قلبی ما با ولی فقیه و این حکیم فرزانه است، اگر بخواهیم رابطه دلی و قلبی حاج حسین با رهبر معظم انقلاب چگونه است، می گوید بدان این عاقبت بخیری او باعث سربلندی او شد و رابطه دلی، قلبی و واقعی با امام خود برقرار کرده است؛ این رابطه دو طرفه میان رزمندگان، ایثارگران و شهدای ما با ولایت و اطاعت محض از ولایت است.

فرمانده سپاه تهران بزرگ با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های شهدای ما، نگاه آرمانی آنها است، عنوان کرد: حاج حسین همدانی می‌گفت عملیات بیت المقدس را در چهار مرحله تعریف نکنید، هنوز مراحلش تمام نشده است؛ و امروز می‌بینیم در عملیات الی بیت المقدس خرمشهر آزاد می‌شود، در مرحله‌ای از این عملیات حلب آزاد می‌شود و در مرحله دیگر از این عملیات موصل و بوکمال آزاد می‌شود؛ عملیات وعده صادق ۱ یکی از آن مراحل عملیات آزادسازی قدس شریف است، عملیات وعده صادق ۲ و ۳ این شکوه و عظمت حضور مردم ما با رهبری شجاع و باصلابت در نماز جمعه نصر برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه گام‌های تک تک شما و این صبر و بردباری خانواده‌های شهدا همه مراحلی از عملیات الی بیت المقدس است که در آینده نزدیک شاهد آزادی آن خواهیم شد و شاهد خواهیم بود که به امامت رهبر معظم انقلاب در قدس نماز برپا خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: در همان موقع که قطعنامه قبول و امضا شد، امام فرمود هسته‌های مقاومت باید در سرتاسر جهان تشکیل شود، همچنین باید بسیج جهان اسلام تشکیل شود و امروز به برکت خون این شهدا ما شاهد این هستیم که محورها و هسته‌های مقاومت شکل گرفته است.

سردار حسن‌زاده تصریح کرد: با وجود اینکه آنها تصور می‌کنند اگر رهبران مقاومت و فرماندهان ارشد را به شهادت برسانند این محور ضعیف می‌شود، اما بدانند همانطور که امام و رهبر ما در روز اربعین فرمودند این دو جبهه، جبهه حسینی و جبهه یزیدی؛ جبهه حق و باطل و جبهه اسلام و کفر است و این کارزار ادامه دارد، اما بدانید پیروزی ازآن جبهه حق و مردم فلسطین، لبنان و جبهه مقاومت است.

وی گفت: ما تردیدی نداریم این مسیر شهادت، مسیر سعادت است، این مسیر شکست ندارد و همیشه پیروز است؛ همه خانواده‌های شهدا می‌دانند پیروزی از آن آنها است، بنابراین در این جبهه ما شکست نداریم.

فرمانده سپاه تهران بزرگ گفت: افتخار می‌کنیم به همه مردم همدان که اینگونه از شهدای خود قدرشناسی می‌کنند و اینگونه خانواده‌های آنها را تجلیل می‌کنند.

وی ادامه داد: فقط حضور در جبهه اسلام و حسینی کفایت نمی‌کند باید از شهدا بیاموزیم، باید حضور اثرگذار، امیدآفرین و جریان ساز باشد؛ حضور فعال، حضور شهادت طلبانه و حماسی باید داشته باشیم، این همان چیزی است که شهدا به ما آموختند.

سردار حسن زاده عنوان کرد: شهدا به ما آموختند نباید مرعوب دشمن شویم، ملت ما خوب می‌دانند و مسئولین ما هم باید بدانند؛ ما شجاعت و صلابت را باید از رهبر معظم انقلاب بیاموزیم، یک نماز باصلابت وقتی عرضه می‌دارند و می‌فرمایند باید مراسم شهدای مدافع حرم با عظمت برگزار شود و شهامت و شجاعت مهم است؛ ما شاهد بودیم در جمعه نصر که در تمام وجود ما متبلور شد، خیلی ها گفتند این عملیات وعده صادق ۳ است و در مقابل قدرت الهی گنبد آهنین توانی ندارد، اینها نصرت الهی است شهدای ما به وعده های الهی هم ایمان داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار